ISSN 1336-6491 | Online: 2446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Druhý ročník Czech Endurance Cup odštartoval 23. 4. v Moste

 Zdieľať

Pridané: 01.05.2007 Autor: Zeno
Čitatelia: 4408 [Šport - Cestné Motocykle]

Po minulom roku, v ktorom som odjazdil tento závod v rôznych tímoch s rôznym zložením som pochopil, že hazardovať a robiť si ego na Šturci už skutočne nie je to, čo ma oslovuje...

Urazení strelci to kľudne môžu brať tak, že som sráč a už sa bojím. Ale viezol som odtiaľ nejednu rozbitú motorku, niekoľko nehôd videl „live“ a už to nemusím. To neznamená, že na okruhu sa nepadá, padá a dokonca dosť, len ten pomer zranení na počet pádov je niekde inde ako na ceste.

 Zeno
Zeno

Stále však mám motorku a stále chcem chodiť rýchlo, a to tak rýchlo, ako moje biedne schopnosti dovolia. Takže tento rok už moja RR-ka nemá svetlá, opäť má lamináty a cestu už zrejme neuvidí. Sedí nám obom totiž ten pocit, že tá široká cesta bez jám a štrku je celá naša, že protismer jednoducho nie je a zvodidlá, kanály, stromy pri ceste sa nás už netýkajú a tento zmiešaný vytrvalostný pretek amatérov a licencovaných jazdcov, v ktorom prežijete úplne naplno atmosféru pretekania, kde si doobeda zatrénujete v tréningových jazdách, na obed zajazdíte kvalifikáciu a o druhej si vychutnáte štart ako na Le Mans, je to po čom si na Šturec ani len nespomeniem.

 Robo
Robo

Prihláška do tohto závodu bola istá, ja a Robo v Jenssen-Oliva racing teame na všetkých päť závodov. Lenže prihláška je jedna vec a peniaze druhá, takže dokázali sme zaplatiť len prvé dva a ďalšie sa medzitým vypredali. No dúfam, že to niekto ešte predá.

Prvý závod 23. 4. v Moste

V nedeľu večer, deň pred závodom sme dorazili do depa, vyložili motorky v pridelenom boxe a počkali na usporiadateľov, ktorí urobili technickú prehliadku motoriek pred pretekom. Most ako okruh sme nepoznali, takže aj naše tréningové časy vyzerali podľa toho, 15. až 25. pozícia. Samozrejme, že časy sa z kola na kolo zlepšovali, ale zrejme sme tu neboli sami prvýkrát a zlepšovali sa aj ostatní, takže po kvalifikácií sme na štarte 23. Doteraz bežalo všetko hladko, lebo sme nevedeli, čo nás presne čaká v závode, všetky minulé preteky sme totiž absolvovali traja a do tohto závodu sme sa rozhodli nastúpiť dvaja a navyše zvolili taktiku striedania, po vyvození benzínu. No a to bola blbosť!

Už po prvom striedaní som mal pocit, že sa z toho nezotavím. Ledva som zalapal po dychu už ma Braňo ženie znovu na dráhu, ako neukojená nymfa, ktorá to chce znovu a zas a zas. Čas na dráhe sa vliekol, aj v šóre na DI beží rýchlejšie. A čas v depe pripomínal dezén na gume. Proste zmizol. A myslíte, že sme sa striedali po vyvození benzínu??? No prd. Striedali sme vtedy, keď už sme mali také kŕče na takých miestach tela, kde snáď ani svaly nie sú. Počas závodu sme nemali ani kedy kontrolovať stav poradia, takže keď sme sa vycucnutí ako obal z Pikaa dostali k výsledkom, kde bola trinástka celkom fajn číslo, z celkového počtu 58 teamov.

Ku vždy super pocitu po preteku sa tento raz k obvyklej bolesti sánky, ktorú mám vždy po jazdení na okruhu, pretože pri každom brzdení okrem brzdy stláčam aj zuby, zvierače a zrejme podľa fotiek aj pučím oči, aby to vyšlo, pridala aj niekoľkodňová normálne agresívna svalovica.

Inak ak sa nedorazíte na Šturci alebo Babe, tak 16. mája sa vidíme na štarte v Brne. A tentoraz už nie ako Jenssen-Oliva racing team, ale po dohode s Awiom sa na vás tešia Robo na ZX 10 a Zeno na litrovom Fireblade, ako jazdci Motoride teamu.


Pridané: 01.05.2007 Autor: Zeno Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »