Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2018 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XT 600Z Ténéré

 Zdieľať

Pridané: 04.05.2004 Autor: motomaniac
Čitatelia: 26686 [Vaše stroje - Moja motorka]

Spoľahlivé endurko na cesty i necesty to je Yamaha XT 600Z Ténéré.

Je to moja tretia motorka po ČZ 175 a Suzuki DR 600. Táto bola bez papierov a preto som sa rozhodol, že si zaobstarám stroj s papiermi nech môžem jazdiť bez strachu pred mužmi zákona. Pri kúpe pripadala do úvahy aj Honda Dominator, ale nakoniec som sa rozhodol pre Ténéréčku. Rozhodol dizajn a väčšia kapotáž. Kúpil som ju v máji 2003. Od vtedy som nabehal asi 2500 km. Je to r.v. 91. Čo sa týka porúch a opráv nevyskytlo sa nič vážne, ale vzhľadom na môj cit pre detail som do nej vrazil značnú časť financií, no ale musel som to urobiť. Momentálne je absolútne v 100% technickom stave a som s ňou veľmi spokojný. Je to naozaj spoľahlivý stroj. Podla mojich skúseností je to naozaj motorka, ktorá šetrí peniažky. Pri rozumnom jazdení sa da spotreba stlačiť aj pod 5 l/100km a čo sa týka spotreby oleja tá je skoro nulová. Výhodou je aj predná kapotáž, ktorá celkom dobre chráni pred náporom vetra. Možno by to chcelo trošku vyšší plexi štít. Nevýhodou sú trošku väčšie vibrácie v stupačkách a riadidlách, ale dá sa to v pohode zvládnuť. Tých čo by chceli okúsiť aj terén asi odradí vyššia hmotnosť. Ale to nie je môj prípad ja uprednostňujem radšej cesty. Kludne by sa dala s touto motorkou absolvovať aj dlhšia trasa, ale z mojej strany som sa zatial na to neodhodlal. Možno neskôr v budúcnosti.


Neskôr plánujem kúpiť prednú aj zadnú pneu nech to aj sedí na tej ceste cestovatej. Túto zimu sa ju ešte chystám obdariť novým lakom. Dúfam, že sa to podarí zrealizovať.

Pridané: 04.05.2004 Autor: motomaniac Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XT 600 Z Ténéré 1991:

Foto:
Yamaha XT 600 Z Ténéré 1991
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XT 600 Z Ténéré
Rok:1991
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:595 ccm
Max. výkon:46.7 k (34.3 kW) / 6500 ot.
Kompresný pomer:8.5:1
Vŕtanie x Zdvih:95.0 x 84.0 mm
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:3.00-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:4.60-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:186 kg
Objem nádrže:23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:148 km/h

Súvisiace články:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »