Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1819 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (33 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Bongiorno, Ducati 1098 et Desmosedici RR, mamma mia!

 Zdieľať

Pridané: 09.01.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 18671 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

V dnešnej lekcii taliančiny budeme preberať exkluzívne slovíčka...

V druhej polovici minulého roka prebrala Ducati svojich fanúšikov z polospánku predstavením dvoch zaujímavých strojov, ktoré mnohým nielenže nedávajú spávať, ale vedia ich aj rozplakať.

Ducati 1098

Talianom vždy dizajn išiel a 1098 to dokazuje v plnej miere. Krásne v nej cítiť dedičstvo po legendárnej 916 a možno trochu nedocenenej 999. Zmýliť si ju s niečim iným, to sa asi nedá...

 Základná verzia Ducati 1098
Základná verzia Ducati 1098

Testastretta Evoluzione je názov úplne nového motora, ktorý zopár vecí opajcoval z predošlej 999. Samozrejme, 90 stupňov a desmo rozvod boli zachované, inak to u tejto značky nejde. Nový agregát má o 100 kubíkov a 36 koní viac (celkovo 160 k), ale zároveň o 25 kilogramov menej – dá sa to vôbec logicky vysvetliť? Celá motorka sa tak dostáva na 173 suchých kg (cca 190 pohotovostných), čo je o nejakých 13 kg menej než stará 999.

1098 sa robí v troch verziách. Základnej, eskovej a eskovej v talianskej trikolóre. Samotný základ ponúka slušnú výbavu (bez plne nastaviteľného podvozku a radiálnych bŕzd to už dnes nejde), za spomenutie stoja predné brzdové strmene vyrobené z jedného kusu.

 Ducati 1098 Tricolore
Ducati 1098 Tricolore

Esko má naviac zopár špecialitiek, napríklad kompletné Öhlinsy, viac karbónu, ľahšie ráfky Marchesini a po prvý raz v sérii aj výstup telemetrie. Tu sa nazýva DDA (Ducati Data Analyzer) a v praxi vyzerá tak, že dáta sa ukladajú do USB kľúča. Doň sa vojdú údaje za približne tri hodiny jazdy; doma ho pichneš do počítača a ten ukáže, ako si točil plynom, akú si mal rýchlosť, otáčky, jednoducho sa v tom môžeš vyžívať ako chlapci v boxoch na MotoGP.
No a tretia verzia je pre patriotických Talianov lakovaná v národnej trikolóre. Jej zvuk bude od ostatných dvoch súrodencov trochu iný, konkrétne v réžii kompletných zvodov a karbónových koncoviek Termignoni (s podporou otvorenejšieho vduchového filtra a inej riadiacej jednotky). Mňam mňam.

 Obnažená krásavica
Obnažená krásavica

Len tak mimochodom - názov 1098 v sebe nesie malé tajomstvo, pretože skutočný objem motora je 1099 cm3. Aha, a cena? Základná verzia 565 000 Sk, esko 730 tácov a trikolóra 860. Keď som sa dozvedel, že predajca ju má na sklade, rozmýšľal som nad predajom ľadviny a prepadnutím banky.

Desmosedici RR

Desmosedici je klenot priamo vychádzajúci zo stroja GP6, na ktorom si to valí Capirossi či Gibernau v MotoGP. Slovo desmo pozná každý, sedici znamená šestnásť. Taký je počet titanových ventilov v prvom sériovo vyrábanom štvorvalci Ducati. Jeho objem je 989 cm3 a ako inak, uhol 90 stupňov.

RR z veľkej časti kopíruje špeciál z MotoGP, je však homologovaný na verejné použitie (spĺňa aj Euro3), teda nesie zopár povinných vecí, ktoré sa konštruktéri snažili čo najviac schovať (svetlá, blinkre). Dizajnovo je to opäť nezameniteľná Ducati.

 Ducati Desmosedici RR
Ducati Desmosedici RR

Frajerku treba nechať doma, je to totiž monopost. Miesto spolujazdcovho sedla zaberá koncovka výfuku, ktorej vývod nesmeruje klasicky dozadu, ale vertikálne smerom hore. Všetky komponenty sú samozrejme dosť na úrovni – ľahké kolesá Marchesini, plne nastaviteľné Öhlinsy, radiálne brzdy Brembo (strmene z jedného kusu), karbónové kapoty atď. Hmotnosť? Neudaná.

Šťastný a určite bohatý kupec tohto stroja k nemu zadarmo dostane racingový výfuk (102 dB), otvorenejšiu riadiacu jednotku, stojan, kryciu plachtu a tri roky záruky, počas ktorej má plánovaný servis bezplatne. Racingový výfuk a dodatočná jednotka sa nedáva len tak zo srandy. Po nainštalovaní týchto vecičiek narastie výkon motora nad brutálnych 200 koní pri 13 500 otáčkach!

 Ducati Desmosedici RR – vývod výfuku
Ducati Desmosedici RR – vývod výfuku

Máš záujem o Desmosedici RR? Môžeš si vybrať z dvoch lakovaní – základné je červené s bielou plochou vzadu, druhé je „Team version“ s bielym pásom na bokoch a sadou nenalapených nálepiek. Ponáhľaj sa, lebo bude vyrobený len obmedzený počet kusov, predtým si však prichystaj trošku viac než 55 000 eur, teda dve mega slovenských. Objednávku treba nahlásiť lokálnemu predajcovi a dodávky sa plánujú na júl 2007. Pozor, majitelia 999 R majú prioritu!

Malá lahôdka na záver – od novembrovej výstavy v Miláne je jasné, že do výroby ide aj Hypermotard 1100. Dostal väčší motor z Multistrady a tiež pôjde aj v eskovej verzii s exkluzívnymi komponentami. Ku nám by sa mal dostať niekedy v máji.

Pridané: 09.01.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (33 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria