Anketa:
Prečo platíme povinné zmluvné poistenie na celý rok ? 2/2
ZdieľaťPridané: 29.05.2002 Autor: erco
Čitatelia: 16067 [Novinky - Oznam]
Ministerstvo už nebolo také pružné ako Okresný úrad, ale stihlo mi odpovedať do 10 dní, ale keďže sa jedná o ministerstvo, kde majú aj veľa inej roboty ako napríklad rátanie peňazí daňových poplatníkov, dalo sa mu to v tomto prípade prepáčiť.
List štvrtý, alebo gestor zákona sa ozval: - Bratislava 15.2.2002
Ministerstvo financií Slovenskej republiky Kancelária ministra Oddelenie pre vzťahy s verejnosťou Štefanovičova 5 817 82 Bratislava>
vybavuje/ Ing. Tóthová/ 3018 Bratislava 15.2.2002
Vec: odpoveď na žiadosť
Na Vašu písomnú žiadosť zo dňa 5.2.2002 o sprístupnenie informácie na základe zákona NR SR č. 211/2000 Z.z. vám poskytujeme požadovanú informáciu vypracovanú príslušným odborom MF SR.
Podľa § 3 odst. 1 Zákon č. 381/2001 Z.z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla a o zmene a doplnení niektorých zákonov, povinnosť uzavrieť poisznú zmluvu má pri tuzemskom motorovom vozidle ten, kto je ako držiteľ motorového vozidla zapísaný v dokladoch vozidla, v ostatných prípadoch ten, kto je vlastníkom vozidla alebo jeho prevádzkovateľom. Osoba, na ktorú sa vzťahuje povinnosť uzavrieť poistnú zmluvu podľa odseku §1, je povinná uzavrieť najneskôr v deň prvého použitia motorového vozidla. Po celú dobu, kým je osoba držiteľom motorového vozidla alebo jeho vlastníkom je povinná platiť poistné. Inštitút dočasného vyradenia vozidla uvedený zákon nerieši.
Poistenie zodpovednosti môže zaniknúť z dôvodov ustanovených v § 9 citovaného zákona, medzi ktoré podľa odst. 1 písmeno c patrí aj vyradenie motorového vozidla z evidencie vozidiel podľa § 91 a §92 zákona č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov. Dočasné vyradenie mot. Vozidla z premávky v zmysle § 103 zákona č 315/1996 Z.z. nie je dôvodom na zánik poistenia zodpovednosti v zumysle zákona č. 381/2001 Z.Z.
S pozdravom Ing. Jozef Myjavec, vedúci oddelenia
Milí motorkári, ak ste po prečítaní týchto riadkov od „gestora zákona“ neboli o nič múdrejší tak ako ja, nič si z toho nerobte, ja som ten list prevracal hore-dole, čítal odpredu aj odzadu, dokonca nahrieval nad sviečkou, či tam niekde náhodou nie je zašifrovaná odpoveď na moju myslím jasne formulovanú otázku, ale nič podobného som tam nenašiel a tak nasledoval...
list piaty alebo mŕtvy chrobák: - 5. februára 2002
adresované:
Ministerstvo financií
Slovenskej republiky
Vec: opätovná žiadosť o jasne formulovaný výklad zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu prevádzkou motorového vozidla.
Dolupodpísaný XYZ Vás touto formou opätovne žiadam o poskytnutie informácie v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciam a to o jasný výklad zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla.
Na moju písomnú žiadosť o výklad horeuvedeného zákona som obdržal Vašu odpovedˇ,
v ktorej ste síce citovali zákon, ale jednoznačne neuvádzate, či je možné poistiť motorové vozidlo na dobu, počas ktorej ho majiteľ používa a z ktorej jednoznačne nevyplýva, či ako majiteľ motocykla som povinný platiť poistné aj za mesiace, keď motocykel nepoužívam!
Za porozumenie a skoré vyjadrenie Vášho stanoviska Vám vopred dˇa k u j e m .
Bohužiaľ, dnes je 24.5.2002, ale "gestor zákona" akosi pozabudol byť rýchly ako v prvom prípade a zaujal pozíciu mŕtveho chrobáka a odvtedy sa neozval, ale čo sme vlastne od celého toho čakali, že?
Takže rekapitulácia:
Keď Vám aj poisťovňa je ochotná poistiť vozidlo na Vami určenú dobu ( prečo by aj nebola, veď by išla sama proti sebe, nie?), tak stále môže mať k tomu výhrady Váš okresný úrad, ktorý má zo zákona povinnosť kontrolovať dodržiavanie zákona o poistení za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, ale keď sa ho spýtate, či nejaké výhrady má, odpovie Vám, že nie je oprávnený odpovedať a jediný, kto je oprávnený odpovedať je Ministerstvo financií, ktoré Vám cituje zákon, ktorý ste si mohli sami prečítať napríklad aj v najbližšom stánku PNS a ktorý je dosť nejasne formulovaný.
Milí motorkári, máte dve možnosti ako ďalej postupovať a to, že si poistku zaplatíte na celý rok a možno o pár rokov sa niekto nájde, kto oficiálne skonštatuje, že ste platili zbytočne, alebo sa dohodnete s Vašou poisťovňou a zaplatíte len za obdobie, keď sa vozíte a po celý čas budete tŕpnuť, či na Vás náhodou pri nejakej kontrole nenetrafí Váš okresný úrad a nenasolí Vám mastnú pokutu, keď si bude myslieť, že porušujete zákon. Tak si vyberte!
Veľa šťastných kilometrov Vám želá Erik z Topoľčian.
Vyjadrite svoj názor v DISKUSII !!!
Pridané: 29.05.2002 Autor: erco Zdieľať
Súvisiace články:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!