ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prečo platíme povinné zmluvné poistenie na celý rok ? 1/2

 Zdieľať

Pridané: 29.05.2002 Autor: erco
Čitatelia: 16056 [Novinky - Oznam]

Milí motorkári, v nasledujúcich riadkoch si môžete prečítať moju korešpondenciu so štátnymi orgánmi ohľadom povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla v mojom prípade motocykla, keďže sa mi zdalo nezmysel platiť poistku za motorku aj za zimné mesiace, keď stojí v garáži.

V Európskej únii je celkom bežná prax, že za vozidlo, ktoré sa používa len sezónne si majiteľ určí obdobie, kedy ho chce používať a poistku si zaplatí len za toto obdobie. Nemusí sa jednať len o motocykel, ale napr. aj o kabriolet, prívesný vozík, campingové vozidlo a pod. Keďže v r. 2001 vstúpil do platnosti nový zákon o povinnom zmluvnom poistení, myslel som si, že bude pamätať aj na toto. Bohužiaľ, asi som sa mýlil. Celé to bolo ako boj s veternými mlynmi, všetci dávali od toho ruky preč, alebo poslali takú odpoveď, ktorá vyvolávala ďalšie otázky. Chcel by som však o tom začať diskusiu na stránkach MOTORIDE.

Ale poďme pekne k veci od začiatku:

Korešpondencii predchádzalo niekoľko návštev Slovenskej poisťovne, radenie so známymi a nakoniec dohoda s pracovníkom poisťovne, že mi je Slovenská poisťovňa ochotná poistiť motocykel len na letné obdobie, takže som v ničom nevidel problém, ale v čom som sa hlboko mýlil.

List prvý: 28. januára 2002
adresované:
Okresný úrad
odbor dopravy
Topoľčany

Vec: žiadosť o poskytnutie informácie – výkladu zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla.

Dolupodpísaný XYZ Vás touto formou žiadam o poskytnutie informácie v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciam a to o výklad zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla z nasledujúcich dôvodov:

V decembri 2001 som uzatvoril so Slovenskou poisťovňou v Topoľčanoch zmluvu o poistení môjho motocykla a pracovník poisťovne mi na moju otázku, či je možné poistiť motocykel na dobu používania, t.j. mimo zimných mesiacov odpovedal záporne. Podotýkam, že sa mi to zdalo nelogické, kedže v zimných mesiacoch sa v našich zemepisných šírkach motocykel používať nedá, ale uzavrel som zmluvu s platnosťou od 1.1. do 31.12.2002. Aké bolo však moje prekvapenie, kedˇ môj známy v inom okresnom meste uzavrel zmluvu o poistení motocykla na dobu od 1.5. do 31.10.2002 t.j. mimo zimných mesiacov a to tiež v Slovenskej poisťovni! Po predložení tejto zmluvy v pobočke v Topoľčanoch mi ten istý pracovník poisťovne oznámil, že je možné aj takéto poistenie, len treba každoročne s nimi uzavrieť novú zmluvu na obdobie mimo zimných mesiacov, ale môže k tomu mať výhrady Okresný úrad, odbor dopravy. Týmto Vás žiadam o Vaše stanovisko k horeuvedenej veci t.j. či máte nejaké výhrady k poisteniu motocykla na obdobie, počas ktorého ho majiteľ používa. Ak nemáte žiadne výhrady, môžte považovať túto žiadosť za bezpredmetnú.

Za porozumenie a skoré vyjadrenie stanoviska Vám vopred dˇa k u j e m .

List druhý (odpoveď) prišiel napriek môjmu očakávaniu v priebehu 3 dní ( dobre čítate, ešte raz slovom troch dní! )

OKRESNÝ ÚRAD V TOPOĽČANOCH ODBOR FINANCIÍ Nám. Ľ. Štúra 1738, 955 01 Topoľčany

Vybavuje/Linka: Judr. Jelenáková Topoľčany 01.02.2002

Vyjadrenie k žiadosti o poskytnutie informácie

Povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla upravuje zákon SNR č.381/2001 Z.z. Cit. Zákon § 8 odst. 2 okrem iného ustanovuje, že poistným obdobím je spravidla jeden kalendárny rok, prípadne kratšie obdobie. Spôsob platenia poistného, dĺžka poistného obdobia a splatnosť poistného určujú všeobecné poistné podmienky. Tieto obsahujú okrem povinných náležitostí ustanovených Občianskym zákonníkom aj osobitosti a špecifiká jednotlivých poisťovní. Preto je možné, aby poisťovňa oprávnená vykonávať poisťovaciu činnosť podľa zákona č. 381/2001 Z.z. si v rámci všeobecných poistných podmienok upravila otázky, ktoré sú predmetom vašej žiadosti, t.j. poistenie motorového vozidla po časť roka. Okresný úrad má v zmysle uvedeného zákona oprávnenia vyplývajúce z § 19, ku ktorým nepatrí výklad zákona. Toto právo náleží zákonodarnému orgánu resp. gestorovi zákona, ktorým je v tomto prípade Ministerstvo financií SR.

Uvedené Vám dávame na vedomie.
S pozdravom Ing. Katarína Krajčovičová, vedúca

Po prečítaní tohto listu som si uvedomil, že Okresný úrad dáva od celej záležitosti ruky preč, aj keď paradoxne on sám vykonáva kontrolu a prípadne aj pokutuje platiteľov poistného za priestupky voči zákonu, ale som sa nevzdával a napísal som \"gestorovi zákona\".

List tretí: útok na vyššie miesta - 5. februára 2002

adresované:
Ministerstvo financií Slovenskej republiky

Vec: žiadosť o poskytnutie informácie - výkladu zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla.

Dolupodpísaný XYZ Vás touto formou žiadam o poskytnutie informácie v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciam a to o výklad zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla z nasledujúcich dôvodov:

V decembri 2001 som uzatvoril so Slovenskou poisťovňou v Topoľčanoch zmluvu o poistení môjho motocykla a pracovník poisťovne mi na moju otázku, či je možné poistiť motocykel na dobu používania, t.j. mimo zimných mesiacov odpovedal záporne. Podotýkam, že sa mi to zdalo nelogické, kedže v zimných mesiacoch sa v našich zemepisných šírkach motocykel používať nedá, ale uzavrel som zmluvu s platnosťou od 1.1. do 31.12.2002. Aké bolo však moje prekvapenie, kedˇ môj známy v inom okresnom meste uzavrel zmluvu o poistení motocykla na dobu od 1.5. do 31.10.2002 t.j. mimo zimných mesiacov a to tiež v Slovenskej poisťovni! Po predložení tejto zmluvy v pobočke v Topoľčanoch mi ten istý pracovník poisťovne oznámil, že je možné aj takéto poistenie, len treba každoročne s nimi uzavrieť novú zmluvu na obdobie mimo zimných mesiacov, ale môže k tomu mať výhrady Okresný úrad, odbor dopravy.
Po písomnej žiadosti o vyjadrenie stanoviska k horeuvedenej veci adresovanej Okresnému úradu v Topoľčanoch mi prišla odpovedˇ (kópiu prikladám), z ktorej citujem:
,, Okresný úrad má v zmysle uvedeného zákona (381/2001 Z.z.) oprávnenia vyplývajúce z § 19, ku ktorým nepatrí výklad zákona. Toto právo náleží zákonodarnému orgánu resp. gestorovi zákona, ktorým v tomto prípade je Ministerstvo financií SR.
Týmto Vás žiadam o Vaše stanovisko k horeuvedenej veci t.j. či zákon NR SR č. 381/2001 Z.z. ktorý upravuje povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla umožnuje poistenie motorového vozidla na dobu, počas ktorej ho majiteľ používa.

Za porozumenie a skoré vyjadrenie Vášho stanoviska Vám vopred dˇa k u j e m .

>

Pridané: 29.05.2002 Autor: erco Zdieľať

Súvisiace články:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »