Anketa:
Robo Sháněl je slovenským šampiónom!
ZdieľaťPridané: 01.08.2007 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 7123 [Šport - Cestné Motocykle]
Róbert Sháněl, pretekár tímu ERES-Racing, sa stal majstrom Slovenskej republiky cestných motocyklov v triede Superstock 1000. Aj keď do konca sezóny zostávajú ešte dve podujatia, Róbert má už dostatočný náskok a na čele tabuľky ho už nik neohrozí.
O titule slovenského šampióna sa malo pôvodne rozhodovať počas uplynulého víkendu, kedy sa na motodrome v Moste konalo šieste podujatie medzinárodného seriálu UEM Alpe Adria Championship, v rámci ktorého sa konajú aj majstrovstvá Slovenska. Súperi, ktorí mohli Róberta na ceste za titulom zastaviť, však do Mostu kvôli zdravotným ťažkostiam, resp. technickým problémom nemohli cestovať, a tak Róbert, ktorý má pred poslednými dvomi podujatiami 64-bodový náskok na čele tabuľky, už do Mostu ani nemusel vôbec ísť. Čas, ktorý mu tak zostal, mohol venovať príprave nového motocykla, ktorý do tímu ERES-Racing pribudol. Jedná sa o motocykel Yamaha R6 v úprave pre triedu Superšport. V blízkom čase by teda mal tím z Hlohovca rozšíriť svoje pôsobenie aj do tejto triedy. O tom, ktorý pretekár na nový tímový motocykel zasadne, vás samozrejme budeme informovať.
![]() |
Robo Sháněl |
Róbert Sháněl: „Je to príjemný pocit byť šampiónom hneď vo svojej prvej pretekárskej sezóne. Chcel by som za tento úspech v prvom rade poďakovať celej mojej rodine, členom tímu a samozrejme všetkým generálnym partnerom nášho tímu, ktorými sú CITYFARMA, SUY, DIWIX, K&B TRANS, STYX, PIPER´S SCOTTISH PUB, MOTUL – MEFOSPORT, MOTOMAGAZÍN, VALTERMOTO a HYPERPRO, ale tiež aj všetkým ostatným firmám, ktoré počas celého roka náš tím podporovali. Tento titul berieme ako odrazový mostík pre náš vstup do ďalšieho pôsobenia vo svete zvanom motocyklové preteky a do budúcna sa pokúsime získať výborné umiestnenia aj vo vyšších súťažiach. Už teraz môžem prezradiť, že našim plánom je účasť v UEM majstrovstvách Európy v triedach Stocksport 1000 a Supersport 600. Už od týchto chvíľ sa všetko úsilie venuje príprave vstupu nášho tímu do tohto šampionátu v budúcom roku.“
![]() |
Robo Sháněl - gratulujeme! |
Pridané: 01.08.2007 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!