Anketa:
Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
ZdieľaťPridané: 15.10.2024 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 1453 [Šport - Cestné Motocykle]
Nie je bežné, aby sa na cestných pretekoch motocyklov objavovali dievčatá. O to potešujúcejšia je skutočnosť, že sa tento rok na pretekárskych okruhoch objavila len 16-ročná Lucia Murgašová z Krásna nad Kysucou, ktorá prekvapila nielen fanúšikov, ale aj mužských súperov a ako prvá žena našej motocyklovej histórie vybojovala titul medzinárodnej majsterky Slovenskej republiky.
Ani to však nie je všetko, celkové tretie miesto získala aj v Medzinárodných majstrovstvách Českej republiky CAMS. Lucia predtým jazdila juniorský šampionát a pred tohtoročnou sezónou sa prvýkrát posadila na veľký motocykel kategórie Supersport 300. Spočiatku to nemala jednoduché, ale na motorku si veľmi rýchlo zvykla a počas sezóny neustále zrýchľovala. Jej progres bol neuveriteľný, rešpektovať ju začali aj súperi, ktorí sa neraz museli skloniť pred jej jazdeckým umením. A to aj v medzinárodnom šampionáte Alpe Adria, kde úspešne bojuje v konkurencii takmer troch desiatok pretekárov z jedenástich európskych krajín.
Lucia Murgašová: „Do medzinárodných majstrovstiev Slovenska som išla s tým, že som chcela čo najviac jazdiť spolu s ostatnými súpermi v triede Supersport 300, pretože na agentúrnych jazdeniach sme spojení s inými kubatúrami a tam nie je veľa priestoru na zlepšovanie sa. Tým, že som začala jazdiť tento seriál, ma to postupne posúvalo vpred. Každými pretekmi som sa zlepšovala, a to, že sa stanem medzinárodnou majsterkou Slovenska mi vtedy vôbec ani nenapadlo. Chcela by som sa poďakovať hlavne môjmu otcovi, ktorý mi robil mechanika a trénera, takisto mojej mame, ktorá ma taktiež v tomto športe podporuje. A tiež Petrovi Smetanovi, ktorý nám počas celej sezóny pripravoval motorku.“
Text: Richard Karnok
Pridané: 15.10.2024 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Šampionát Alpe Adria a MM SR IMRC 2014 cestných motocyklov vyvrcholí tento víkend na Slovakia ringu - Redakcia
- Majstrovstvá Alpe Adria a MSR 2012 na Slovakia Ringu - Redakcia
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019 - Risso46
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 1-3.9.2006 - Awia
- Tomáš Svitok oslávil štvrťstoročie na okruhoch titulom v šampionáte Alpe Adria - Redakcia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11.-13.8.2006 - Awia
- 17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- Tomáš Svitok na Alpe Adria - vydarený štart do sezóny 2015
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!