Anketa:
9.12.2007 - Mikulášska nedeľa v Čilistove a v Šamoríne
ZdieľaťPridané: 10.12.2007 Autor: ORGANIZATOR
Čitatelia: 9413 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Aj tento rok sme sa zišli, aby sme obdarovali tých najmenších a najmilších.
Seriál článkov - Mikuláš na motorke:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Mikuláš na motorke | Nasledujúci
Opäť aj tento rok sme zorganizovali Mikulášsku nedeľu pre deti v Liečebnom ústave v Čilistove a pre deti na námestí v Šamoríne. Tento rok sa zišlo 65 strojov a asi 80 motorkárov. Skoro nás bolo viac ako detí >:-).
![]() |
Skutočný Mikuláš s čertom |
Naša prvá zastávka bola v liečebnom ústave. Obdarovali sme deti s darčekmi, radosť bola nesmierne veľká aj z našej strany.
![]() |
Úprimná radosť je tá najkrajšia |
Naša posledná zastávka po okružnej ceste Šamorínom bola na námestí pri Vianočnom stromčeku, kde už nás čakali rozčarované detstké očičky...
![]() |
Darčeky sa rozdávali a deťom žiarili oči od radostí |
![]() |
Jedna spoločná fotka na koniec |
Na záver by som sa každému chcel poďakovať za účasť, za dary a za podporu. Dúfam, že aj o rok sa zídeme v takto hojnom počte a aj počasie nám vydrží ako v včera.
ĎAKUJEME !!!
Pridané: 10.12.2007 Autor: ORGANIZATOR Zdieľať
Seriál článkov - Mikuláš na motorke:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Mikuláš na motorke | Nasledujúci
Súvisiace články:
- 12.12.2006 - Mikulášska nedeľa v Čilistove a v Šamoríne - ORGANIZATOR
- Mikulásška nedeľa 2009 v Čilistove a v Šamoríne - ORGANIZATOR
- 6.12.2007 - Prešovská Mikulášska jazda s návštevou detského domova - Awia
- Fotoreport: Mikulášska jazda Košice 2015 - Awia
- Košická Mikulášska jazda 2004 - Awia
- Košická Mikulášska jazda 2013 - Awia
- Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2007 nielen v Bratislave a Košiciach! - Awia
- Mikulášska jazda 2006 + návšteva detského domova v Bernolákove - Herghott
- Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2011 v Bratislave, Košiciach, Nitre na Záhorí aj Šamoríne! - Awia
- Motomikuláš v Detskom domove v Bytči - dzonyem
Ďalšie články tohto autora:
- Mikulásška nedeľa 2009 v Čilistove a v Šamoríne
- 12.12.2006 - Mikulášska nedeľa v Čilistove a v Šamoríne

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!