ISSN 1336-6491 | Online: 2604 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki DR 800 BIG

 Zdieľať

Pridané: 20.02.2008 Autor: doktorbig
Čitatelia: 20548 [Vaše stroje - Moja motorka]

Na jeseň minulého roku som si zaobstaral moju prvú poriadnu motorku. Po prvých kilometroch na pekáčoch a stojoch iných kubatúr a keď už som mal vodičák, tak som brázdil cesty s Jawou 350-639. V minulosti som sa zlámal na endure, tak som mu zostal verný.

 tak to je on pán big
tak to je on pán big

Veľa informácií a postrehov vám o ňom nepoviem, lebo som ho kupoval keď už bola sezóna v závere a najazdil som možno 200 km. Mašinka má najazdených okolo 65 000 km, motor šlape krásne. Brzdy boli v horšom stave, ale po výmene brzdovej kvapaliny sa všetko dalo na poriadok. Taktiež som vymenil olej v predných tlmičoch, pretože pri brzdení a v teréne bol dosť mäkký. Keď som videl ten olej, hotová katastrofa. Trocha nastavení jej tiež neublížilo - ventily, dekompresor...

Motorka utrpela aj modrinu od predchádzajúceho majiteľa, odniesla to nádrž, kufor a chránič rukoväte. Zopár škrabancov sa nájde aj na iných miestach, ale inak je v celkom fit stave. Všetko sa dá do poriadku keď bude čas. A čas sa nájde.

V budúcnosti by som rád kúpil padacie rámy a vymenil pneumatiky, pretože zadná bude o pár kilometrov v ťahu. Smerovky vymenil predchádzajúci majiteľ a myslím, že sa trafil. A na pláne je aj výmena plexi za väčšie kvôli pohodliu na cestách.

Motorka aj napriek tomu, že je dosť veľká, váži niečo okolo 200 kg je na moje prekvapenie dobre ovládateľná. Mal som trocha obavy, pretože som jazdil s Jawou a tá je oproti DRku omnoho menšia. DR sú podľa mňa super mašiny za rozumné ceny. Viac informácií o technickom spracovaní poskytnem počas sezóny, nebudem tu hovoriť o niečom čo som nevyskúšal!

Pridané: 20.02.2008 Autor: doktorbig Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki DR 800 S Big 1992:

Foto:
Suzuki DR 800 S Big 1992
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:DR 800 S Big
Rok:1992
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:779 ccm
Max. výkon:50.7 k (37.3 kW) / 6600 ot.
Kompresný pomer:9.5:1
Vŕtanie x Zdvih:105.0 x 90.0 mm
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:90/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:130/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:222 kg
Objem nádrže:24 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:163 km/h

Súvisiace články:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »