Anketa:
Dočkáme sa v 2020 novej Suzuki DR Big?
ZdieľaťPridané: 08.02.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Bleskovky - Novinky]
Na fotke v článku si môžete pozrieť návrh Oberdana Bezziho ešte z roku 2016. Svetom sa ale šíria informácie o tom, že by Suzuki naozaj mohla pracovať na terénne zameranej Adventure mašine v štýle legendárneho biga.
Informáce sa objavili na stránke trailridersmag.com s odvolaním sa na zdroje v Suzuki.
DR Big boli známe veľkoobjemovým jednovalcom, ktorý (objemom) vo svete nemal konkurenciu - 750 resp 800 kubíkový jednobuch. Motorky jazdili aj na Rally Dakar a priniesli aj dizajnový prvok známy "zobák" medzi cestovné endurá.
22.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8757 [História]
Kde sa zrodil “zobák“ - dizajnový prvok dnešných cestovných endúr
Napriek tomu, že si mnohí myslia že "Zobák" je vynález BMW pravda je niekde inde. Už v roku 1987 sa ukázala Dakarská motorka so zobákom a nasledujúci rok bola v predaji jej sériová verzia.
Moderný BIG by ale nemal byť jednovalec. Suzuki bude stavať bike na báze svojho modelu V-Strom 1000 teda 90-stupňové dvojvalcové véčko s výkonom okolo 100 koní. Nemôžu chýbať vypletáné kolesá, 21-palcové vpredu a pravdepodobne 18-tka vzadu, 20-litrová nádrž, vyššie zdvihy a svetlá výška.
Hmotnosť je rovnako dôležitá a BIG by sa mohol vtesnať do hodnoty 230 kg mokrej ako V-Strom. Čo sa týka elektroniky ABS by malo byť vypínateľné alebo aspoň s off-road režimom. Pravdepodobné sú aj palivové mapy a viac stupňová trakčná kontrola - čo má už aj V-Strom.
Ak sa tieto správy potvrdia motorky ako Africa Twin, BMW F850GS, Triumph Tiher 800 či KTM 1090 Adventure dostanú konkurenta.
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Suzuki | Suzuki |
| Model: | DR 800 S Big | V-Strom 1000 XT |
| Rok: | 1999 | 2019 |
| Kategória: | Enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | ||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 779 ccm | 1037 ccm |
| Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 6600 ot. | 100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 59 Nm / 5400 ot. | 101 Nm / 4000 ot. |
| Kompresný pomer: | 9.5:1 | 11.3:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 105.0 x 90.0 mm | 100 x 66 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | |
| Rozvod: | DOHC (4V) | |
| Chladenie: | vzduchom a olejom | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 240 mm | 160 mm |
| Zdvih vzadu: | 220 mm | 160 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 90/90-21 | 110/80-R19 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 260 mm |
| Pneu vzadu: | 130/80-17 | 150/70-R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 227 kg | 232 kg |
| Výška sedla: | 860 mm | 850 mm |
| Rázvor: | 1555 mm | |
| Dĺžka: | 2285 mm | |
| Šírka: | 865 mm | |
| Výška: | 1410 mm | |
| Svetlá výška: | 165 mm | |
| Objem nádrže: | 24 l | 20 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Max. rýchlosť: | 159 km/h | |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 5.6 s | |
| Spotreba paliva: | 6.3 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 285 km | |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | |
| Vypínateľné ABS: | nie | |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | |
| Tempomat: | nie | |
| LED denné svetlá: | nie | |
| El. Podvozok: | nie | |
| Iná výbava: | 12V zásuvka | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Cena 9/2017: 11 990 eur | |
Pridané: 08.02.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Suzuki DR 800 BIG - doktorbig
- EICMA 2019 - Suzuki ukázala nový V-strom 1050 a 1050 XT - Awia
- Testujeme novú Suzuki Katana 2019 v Chorvátsku - Awia
- Harley-Davidson dnes ukazuje nové modely! Cestovné enduro, elektro bike, Streetfighter a nový custom! - Redakcia
- Kde sa zrodil “zobák“ - dizajnový prvok dnešných cestovných endúr - Awia
- Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III - AcHeRoN
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Trident 800 (2026): Naháč, ktorý si pýta pozornosť
- Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
- Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026
- KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026
- O tituloch EaR SMF 2025 sa rozhodlo v susednom Maďarsku
- Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina
- Polaris predal značku Indian Motorcycle
- Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom
- ... zobraz všetky články od tohto autora













