ISSN 1336-6491 | Online: 2128 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový turistický navigátor Garmin Colorado 300

 Zdieľať

Pridané: 19.03.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8610 [Bleskovky - Predstavujeme]

Začiatkom marca sa na slovenskom trhu objavil nový turistický GPS navigátor Colorado 300.

Nezameniteľný moderný dizajn upúta 7,6 cm displejom s vysokým rozlíšením a ovládacím kolieskom, ktoré dostalo názov Rock ´n Roller. Toto najnovšie zariadenie turistického navigátora, ponúka štýlový dizajn vyhotovenia spolu s integrovaným vysokocitlivým GPS prijímačom, Pomocou unikátnej technológie ovládania Rock ´n Roller je plne ovládateľný jednou rukou.

Zariadenie disponuje bezdrôtovou technológiou výmeny trasových bodov, naplánovaných ciest, prípadne geocachingových skrýš s ďalšími prístrojmi ColoradoTM 300. Dokonca si môžete tento prístroj prispôsobiť vašim koníčkom a nastaviť podľa piatich používateľských profilov: automobilový, námorný, turistický, fitness a geocaching.

Novinkou je zobrazenie 3D modelov máp pre dokonalú orientáciu v priestore. Vybavenie GPS Colorado 300 je ďalej rozšírené o užitočné doplnky ako elektronický kompas, barometrický výškomer, teplotný senzor. Rozšírená výbava umožňuje pripojenie bezdrôtových snímačov srdcovej frekvencie a rýchlosti / kadencie.

Colorado 300 má vstavanú celosvetovú základnú mapu s digitálnym modelom terénu (DMT,basemap) plus navyše v rozšírenej dodávke predinštalovaná topografická mapa Slovenska – Slovakia TOPO v.2, pre dokonalú navigáciu v teréne a po turistických trasách a chodníkoch.

Okrem vstavanej vnútornej pamäte (predinštalované mapy), poskytuje zariadenie rozšírenie prostredníctvom slotu na pamäťové karty formátu SD, napr. pre dodatočne nahrávané mapové produkty. Pogumovaný, nárazuvzdorný a vodeodolný obal s elegantným metalickým vzhľadom už na prvý pohľad zaujme každého aktívne žijúceho človeka.

Okrem doplnkových funkcií typu výpočet plochy, schránky a poklady, Wherigo je dostupných množstvo užitočných nástrojov pre použitie. Prehliadač obrázkov formátu JPEG, svetový čas a dostupné časové zóny s grafickým zobrazením, prevod jednotiek, prevod meny, kalkulačka, kalendár, stopky a pod.

Pre turisticky zameraných bikerov môže byť model Colorado zaujímavou voľbou. Ak nehľadáš hlasovú navigáciu a prepojenie Bluetooth s tvojou helmou, ktoré poskytuje motorkársky model Garmin Zumo, ktorý sme už v našej redakcii aj otestovali môže ťa Colorado zaujať. V ponuke príslušenstva nájdeš držiak na bicykel a tiež Auto kit.

Viac info: garmin.sk

Pridané: 19.03.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »