Anketa:
Nová firma na slovenskom trhu - MOTO ONE
ZdieľaťPridané: 09.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11534 [Bleskovky - Novinky]
Stánok tejto u nás neznámej značky nás zaujal na výstave Motocykel. O to viac nás prekvapilo, keď sa nám predajca prihovoril anglicky.
Na výstave totiž značka Moto One, pôvodom z Talianska, robila prieskum trhu. Vystavené produkty neboli na predaj, čo zjavne zaskočilo mnohých návštevníkov výstavy, ktorý neprišli len obzerať, ale aj nakupovať. A naozaj, v stánku Moto One bolo čo obzerať. Záujemcovia si však mohli odniesť aspoň katalóg a taliansky dovozcovia snáď nadviazali kontakty s nádejnými slovenskými distribútormi.
![]() |
Stánok Moto one |
Ponuke značky dominujú textilné bundy pánske aj dámske modely. Svoj model si tu nájde ako športovo zameraný jazdec, tak aj turista. Sortiment búnd dopĺňajú textilné nohavice viacerých strihov.
![]() |
Textilná bunda a spodné prádlo |
Ďalšiu časť tvorí široká škála rukavíc, ktoré výrobca delí na racingové, turistické, crossové, zimné, alebo rukavice na každodenné jazdenie.
![]() |
Textil |
Samostatná časť je oblečenie pre motokros. V ponuke sú nohavice, bundy a dresy vo rôznych farebných kombináciach.
![]() |
MX |
Taliani nezabudli ani na doplnky. Nájdeš tu dvoj a jednodielne kombinézy do dažďa, návleky na ruky aj nohy, nákrčníky, tričká, šiltovky a tiež spodné prádlo.
![]() |
Široká ponuka rukavíc |
Ak si sa na výstave v stánku Moto One nezastavil a nezobral si si katalóg, stále si môžeš pozrieť web: www.moto-one.com. Ak sa rozbehne na Slovensku distribúcia, budeme ťa informovať.
Text: Tomáš Hajduch - Awia, foto: Jaro Harly Jerga.
Pridané: 09.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- 4SR Waxed Classic - netradičná moto bunda pre náročných - Redakcia
- Kevlarové moto rifle 4SR - najširšia ponuka na trhu - Redakcia
- Rozhovor: Vašek Jiruš zakladateľ 4SR – vášeň pre dokonalosť nás ženie vpred - Redakcia
- Čistiareň Bocian - špecialista na údržbu moto-oblečenia - Redakcia
- Vianoce s For Street Racing Slovensko - 4SR darčeky a vianočné tipy - Redakcia
- Košická firma K-moto sa presťahovala do priestorov nového showroomu na Alejovej ulici - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!