Anketa:
Nová prilba od Givi - univerzálnosť za dobrú cenu
ZdieľaťPridané: 29.04.2008 Autor: Peter Fischer
[Bleskovky - Novinky]
Taliansky výrobca doplnkov, príslušenstva a prilieb Givi predstavil zaujímavú prilbu s názvom X.01.
X.01 síce nie je vyklápačka, čo je však v tomto prípade skôr výhodou, lebo sa ušetrilo na hmotnosti a pribudla možnosť úpravy prilby do troch typov - polootvoreného, klasického plného a úplne otvoreného. Prilba sa tak dá doslova na počkanie prerobiť podľa požiadaviek jazdca súvisiacich napríklad so zmenou počasia, s dĺžkou plánovanej trasy či s presadnutím na inú motorku.
![]() |
Givi X.01 |
Ľahká premena spočíva vo vymeniteľnej, resp. odstrániteľnej časti pred bradou. V teplom počasí a napríklad pri jazde na endure je možné použiť časť s otvormi, ktoré k tvári jazdca púšťajú viac vzduchu. Pri chladnejšom počasí, prípadne pri športovej jazde na okruhu, sa dá použiť plná bradová časť, ktorá z prilby spraví klasickú plnú integrálu. A ak jazdec náhodou presadne na skúter alebo chopper, môže bradovú časť úplne odstrániť a z prilby sa stane jetka, teda otvorená prilba. Vetracie otvory na vrchu sa dajú podobne vymeniť za viac alebo menej priedušnejšie.
Slnečná clona je integrovaná a teda k dispozícii pri každej úprave. X.01 je vyrobená z polykarbonátu Lexan a jej hmotnosť je priemerných 1490 g. Robí sa v dvoch matných farbách - striebornej a čiernej. Plexi je odolné voči poškriabaniu a zahmlievaniu, vnútorná výstelka je kompletne vyberateľná. K prilbe sa dodáva aj taštička na bradovú časť. Pre vždy zastihnuteľných je v ponuke originálna bluetoothová sada, ktorá sa dá spárovať s telefónom, nedá sa však použiť ako intercom so spolujazdcom.
![]() |
Givi X.01 |
Givi X.01 podľa našich informácií zatiaľ na Slovensku nie je, ale už je na ceste. Cena, s ohľadom na kvalitu materiálov a univerzálnosť, je veľmi ľahko stráviteľná - okolo sedem až osem fialových.
Pozri si video od kolegov Američanov - nevadí ak nerozumieš anglicky, upraviteľnosť je ľahko pochopiteľná:
Pridané: 29.04.2008 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!