Anketa:
Erzberg Rodeo 2008 predo dvermi
ZdieľaťPridané: 21.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Šport - Enduro]
Aj tohto roku sa v obrovskom kameňolome v Rakúsku zídu špičkoví jazdci endura, motokrosu, freestyle motokrosu alebo aj stuntrideri, aby si zmerali sily v tomto kamennom kotli.
Seriál článkov - Erzberg Rodeo:
| Seriál článkov: Erzberg Rodeo | Nasledujúci
Súťaž ktorá naberá každým rokom na popularite, sa bude tohto roku konať 22. – 25. mája a nebudú tam chýbať mená ako David Knight, Cyril Despres, Giovanni Sala alebo poliak Taddy Blazusiak. Tohto roku to bude už štrnásty ročník s niekoľkými superlatívmi. Viac špičkových jazdcov, viac pretekárov ako kedykoľvek predtým. 1500 pretekárov z 32 krajín, jeden oponent: hora.
![]() |
Pretekári jazdia najprv kvalifikáciu a iba tí najlepší sa dostanú do hlavného extrém preteku, v ktorom na nich číhajú nástrahy v podobe strmých skalných výjazdov, rôznych umelých prekážok, kamenných polí a podobne. Celý program bude popretkávaný sprievodnými akciami a ukážkami freestyle motokrosu.
A nebudeme tam chýbať ani mi. Pôvodne sme sa mali zúčastniť prológu tejto súťaže, čo je 13 km pretek na vrchol kameňolomu na endurách značky KTM, ale zástupca KTM CEE zmenil svoju ponuku a namiesto toho nás sprievodca prevedie okolím na modeloch KTM a Husaberg.
Okrem toho sa však môžeš tešiť na kvalitnú reportáž z tohto podujatia plnú fotografií a ak sa podarí, tak aj video.
Ak máš chuť sa pozrieť na toto nevšedné divadlo, príď. Mapu ako aj popis prístupu nájdeš tu: Erzberg Rodeo. Z Bratislavy to je len cca 270 km, z Košíc 660 km. Časový harmonogram. Viac info nájdeš na oficiálnej stránke: www.erzberg.at. Zaujímavosťou sú aj live kamery priamo z diania.
Ak nevieš o čom Erzberg je, pozri si pár fotiek alebo vydarené videá z minulých ročníkov.
Video 2007
2006 Königsklasse & Riders Presentation
Erzbergrodeo XII - BMW HP2 Full Throttle
Pridané: 21.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Erzberg Rodeo:
| Seriál článkov: Erzberg Rodeo | Nasledujúci
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!