ISSN 1336-6491 | Online: 1653 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29886
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17655)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia RS50 po 3 mesiacoch

 Zdieľať

Pridané: 25.08.2008 Autor: Fipa7
Čitatelia: 18322 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po nelegálnom jazdení bez papierov a vodičáku som musel začať jazdiť legálne.Zadovážil som si 50-tkovu RS-ku.

Po ročnom bahnení na 125-tke som sa rozhodol presedlať, ale nie na vyššiu kubatúru endura, ale na superšporta. Keďže mám len 15 tak to bola 50tka, konkrétne Aprilia RS50 r.v. 6/2000. Musím povedať, že keď som prvý krát vyskúšal aprilku som si povedal "nič moc enduro je enduro" no, ale keď som ju rozbehol a zaľahol nádrz som si povedal "hmmm paaraadaa" a presne v ten deň keď som si to povedal som najazdil 200 km a cítil som sa ako skutočný "športovec" aj keď len na 50tke :-) ...

 No neni dobra :D...
No neni dobra :D...

Prvé dni sme sa pekne pomaličky zoznamovali. Po 5tich dňoch sme si rozumeli ako keby bola podo mnou už rok. Nechávala sa vytáčať do vysokých otáčok, dovolila aby som jej "vyťal" no proste prvé dni boli najkrajšie...

 :D
:D

Mám ju 3 mesiace. Zatiaľ žiaden vážny problém, až na reťaz a žiarovku ale to sú len maličkosti...

 zašli sme trošku do prirody
zašli sme trošku do prirody

Lejem len benzín a olej a ide v pohode...

 .........
.........

Aprilka je zatiaľ zdravá a je v pohode. Ide okolo 100 - 110km/h, spotrebu ma okolo 3,5 litra, dá sa na nej aj slušne klopiť. Nemám jej čo vytknúť až na zadnú 110-tku plášť, ale čo môžem chcieť, je to 50-tka :-). Som s ňou spokojný a keď ju budem predávať určite pôjdem do RS 125-tky, to je už iné kafé....

 Aprilia RS50
Aprilia RS50

Pridané: 25.08.2008 Autor: Fipa7 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Aprilia RS 50 1998:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Aprilia
Model:RS 50
Rok:1998
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)
Objem:49.7 ccm
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:90.5 kg
Objem nádrže:12.2 l
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »