Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1795 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26119
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15789)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10330)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 09/2008

 Zdieľať

Pridané: 18.08.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3946 [Novinky - Čo nového v tlači]

Septembrový Motohouse v už predajniach... Nakukni čo nájdeš vo vnútri.

Južanský koktejl

Zoberte poriadnu porciu objemu, dvojvalcovú konštrukciu a okoreňte ju trochou paprikového chovania. Pridajte kvalitné komponenty a vycibrené mravy. A nakoniec to ozdobte odvážnymi líniami a neobvyklým vzhľadom. Nalepte na to veľmi netradičnú značku a poriadne to zamiešajte. Dámy a páni, premiéra Moto Morini v motohousovom svete...

Medzi testovaním záplavy nepochybne skvelých, ale niekedy tak trochu bezduchých japonských motoriek sa mi ponúkla príležitosť sa pár dní povoziť na motorke, na ktorú som bol veľmi dlho zvedavý. Jediné, na čo som sa musel sústrediť, bolo to, ktorými cestami, akou rýchlosťou a ako ďaleko pôjdem. Trochu ospalé letné slnko ohrieva cesty, ale ešte nie je tak silné, aby vám priškvarilo kombinézu a zatemnilo mozog pariaci sa v prilbe. Jednoducho ideálne počasie. Podo mnou mäkko duní veľký, krátkozdvihový dvojvalec s neskutočne veľkou kompresiou.

I got high!

I got high!

Táto mašina nás dostala hneď pri prvom prelistovaní prospektu. Agresívne tvary, tá správna farba, a naviac sa fabrika chválila pekne ostrým jednovalcom. Mala jednoducho všetko, čo si pojančená redakcia Motohousu môže od motorky priať. Preto sme čo najskôr žhavili linky do bratislavskej centrály KTM a žobrali tam o kľúčiky k tomuto stroju.

Sú motorky, ktoré to dosť strašne vedia a pohodlne vás odvezú, kam budete chcieť. Nič proti nim, tak to asi má na svete byť. Ale potom sú aj modely, z ktorých vám naskočí husia koža už pri prvom pohľade. Táto Kačena je presne ten druhý prípad. Je zlá, hrozne zlá. Máte pocit akoby chcela uniesť vašu mamu, rozkopať kvetinky na záhrade, ogrcať váš perzský koberec, ísť do krčmy a potom niekoho nakopať do riti :-) Každé sebemenšie pridanie plynu je doprevádzané mohutným wheelie.

CBR vs. R6

CBR vs. R6

Je to už tak trochu legendárny súboj. Umiernená Honda oproti nabrúsenej Yamahe. Mali sme ich v rukách už toľkokrát, že je ťažké vymýšľať stále niečo nové. Ale aj tak to skúsime, pretože tieto motorky si to jednoducho zaslúžia.

Cébeerka je paráda. Asi nenájdete inú motorku, ktorú by milovalo toľko ľudí. Na cestách ich jazdí nespočetne, čo tiež o niečom svedčí. Nevieme, ako to opísať, ale keď na Hondu sadnete, ste okamžite doma. Akoby tú motorku niekto urobil priamo na vás. A môžete byť krpec alebo trebárs dvojmetrový dlháň. Vždy sa na ňu nejako poskladáte. Motor je točivý ako blázon, ale má oproti ostatným šestkám aj trochu tej cestnej výchovy. Skrátka ho nemusíte toľko pri krku, aby mala jazda nejakú šťavu.

R6 máme radi. Podľa nás je to najmodernejšia šestková raketa. Taký nášup vyspelej techniky na inej motorke v tejto kategórii nenájdete. Elektronický plyn a premenlivá dĺžka sania z nej robia absolútnu zbraň. A to hlavne na pretekárskom okruhu. Na ceste je podľa nás až veľmi vyhranená. Je to hlavne kvôli motoru, ktorý naozaj funguje až vo vyšších otáčkach, takže pokiaľ sa budete chcieť udržať kamoša na CBR, budete sa musieť viac snažiť. Niekoho to bude baviť, iný nad tým ohrnie nos a bude frflať.

Krásky z Mandello del Lario

História značky Moto Guzzi sa začala písať v roku 1920, kedy konštruktér Carlo Guzzi postavil s pomocou kováča Rapamontiho prvú motorku. Na začiatku roku 1921 sa k nemu pridal Giorgio Parodi a s jeho pomocou (teda skôr kapitálu jeho otca) založili v Mandello del Lario firmu Moto Guzzi. Carlo Guzzi nebol žiadny trochár a hneď od začiatku vsadil všetko na jednu kartu – so svojimi dvoma jedinými doteraz postavenými strojmi sa zúčastnil závodu Miláno – Neapol, úspech nebol nijako valný, ale skúsenosť dobrá.

Odlet, panáčikovia...

Odlet, panáčikovia

Poďte si s nami zajazdiť na mašinách, ktoré majú dôjsť čo najďalej. Práve teraz nadišiel ich víťazný čas a rýchlosť, ktorú vám poskytnú, môže byť aj návykovou záležitosťou!


Polnočná hviezda

Polnočná hviezda

„XV1900A Midnight Star si pokojne kúpte, jazdite na nej a milujte ju – len preboha, na túto motorku nikdy nepresadajte zo sedla nejakej (akejkoľvek) inej mašiny!!! Pretože, to je potom jasná koleda o riadne problémy. Roky najazdené polomery zákrut pre XV neplatia, pri oblúku v menšej (či väčšej) rýchlosti je všetko inak, než ako ste doteraz boli zvyknutí. Taká motorka s takými rozmermi jednoducho potrebuje iný štýl, návyky aj zručnosti. Preto teda áno – ale len ako jediný motocykel do chalupy! Rozumieme si?“

„Hm, to máš človeče pravdu,“ číta mi tu cez rameno Carlos, „šiel som za tebou na fotenie v serpentínach k Žehuni a po chrbte mi evidentne behal mráz. Šialenstvo. Stále som si do prilby hovoril – sakra, toto už mu nemôže vyjsť, tu už ho budeme vyškrabávať z priekopy. Fakt som sa ešte o nikoho nikdy takto nebál, ako keď si predo mnou prechádzal tie utiahnuté zákruty za oberplexisklom polnočnej Yamahy...“

Dvojstopá raritka

Dvojstopá raritka

Nie, nebojte sa, nevrátili sme sa späť k predstavovaniu športových áut. To mi jedného dňa zavolal náš slovenský spolupracovník Michal Fraňo, že práve testuje štvorkolku od GG Technik, že či nemám záujem. A takéto ponuky sa predsa neodmietajú.


Adventure Bikes

Tak obľúbené a cool – teraz snáď ešte viac než kedy predtým. Mašiny označované ako adventure sú práve teraz naozaj v kurze – hlavne vďaka svojej univerzálnosti. Nové Stelvio od Moto Guzzi a karieristka F 800 GS od BMW sa púšťajú do súboja s upraveným BMW R 1200 GS a dokonalým KTM Adventure.

Požierači pneumatík

Požierači pneumatík

Písať nejaký report z preteku, takmer mesiac po jeho odjazdení, to je vždy taká kostrbatá vec. A tiež mi to dá vždy poriadne zabrať, aby sa mi podarilo aspoň trochu to zobrať „z iného konca“. Veď už všetko bolo povedané a aj tak (ako teda pevne veríme) tieto skvelé preteky drvivá časť z vás aj tak videla na vlastné kukadlá... Takže aká námaha!


S Varanom južnou Európou

S Varanom južnou Európou

Prečo Chorvátsko a okolité štáty? Jednoducho sme chceli more a teplo, úprimne povedané, išlo predovšetkým o nízke náklady. Prečo Varadero? Nikdy som túto motorku veľmi neuznával a nebola lepšia príležitosť na upevnenie alebo zmenu názoru ako dva týždne intenzívneho užívania. Dnes, po návrate domov, neľutujem ani jednej voľby... Pôvodne to mal byť krátky článok na štyri strany, ale akosi som sa, plný dojmov, rozpísal, takže z toho budú dva diely adventúry. Dúfam, že sa budete baviť.

Hej, to je Café minibike...alebo minimálne pedofilný test Yuki CSR125

Pravdou je, že superšportové motorky nie sú sa naše cesty príliš vhodné, a ak hovoríme o stodvadsaťpäťkách, v ktorých väčšinu produkcie pokrývajú 4-taktné motory, je situácia ešte horšia. Čínski výrobcovia to vedia, a tak sa veľmi o kapotované stroje nezaujímajú, na rozdiel od veľmi populárnej triedy streetov, ktorá je nielen výrobne jednoduchšia a lacnejšia, ale tiež univerzálnejšia. Za všetkým stojí vývoj, a ak niečo robíte dlho a snažíte sa, tak sa zlepšenie určite dostaví. Čínske motorky sú toho jasným dôkazom. Pokrok, ktorým prešli za posledné tri roky, je veľmi radikálny a perfektne ho demonštruje Yuki CSR.

+ všetko, čo poznáte z MH - aktuality, listáreň, Girlhouse…


PREDPLATNÉ

Motohouse za 69 Sk ročné predplatné 550 Sk

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 550 Sk, ušetríš 140 Sk a zaradíš sa do rodiny jedného z najpopulárnejších motočasákov posledných rokov.

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a. s.
Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatné@abompkapa.sk

Pre záujemcov o českú mutáciu tohto časopisu…
Je možné ju objednať na adrese:
SEND Predplatné P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

Pridané: 18.08.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria