Anketa:
Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm 1/5
ZdieľaťPridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 91093 [Technika - Úpravy motocyklov]
Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...
Ako to všetko začalo:
Simáča som kúpil začiatkom augusta 2000. Výber to bol jasný. Za 15 000 Sk to bola tá najlepšia voľba. Na auto to bolo málo, na veľkú motorku som nemal vodičák a Simson sa na ňu najviac podobal. Kúpil som dobre. Motorka bola v podstate v bezchybnom stave a až do konca sezóny som s ňou nemal žiadne problémy (až na prasknutý “ladený“ výfuk) O prestavbe som začal uvažovať v podstate ešte pred kúpou, keď som videl rôzne inzeráty s ponukou dielov na 70 ccm. Nakoniec maník od ktorého som Simáča kúpil mi tieto diely hneď aj ponúkal... Prestavbu som však odložil až na zimnú motopauzu...
Takto vyzeral Simson pred prestavbou |
Začíname:
Keď som sa do toho pustil tak už poriadne. Rozhodol som sa okrem úpravy motora spraviť aj generálku rámu a celý Simáč hodiť do metalízy.
Práce sa v prvý deň obmedzili len na rozoberanie. V podstate som si vystačil sám. Ani pri demontáži motora som nepotreboval pomoc. Dôležité diely som si označoval a zapojenie elektrických káblov som si dôsledne zakreslil.
Každá prestavba sa začína rozoberaním |
Motor som potom čiastočne rozobral a odniesol maníkovi, ktorý mi sľúbil, že rozoberanie dokončí (nemal som totiž sťahovák na magnet dynama) a dá prevŕtať blok motora a hlavu valca. Toto sa totiž nedá spraviť v amatérskych podmienkach. 70 ccm valec sa od 50 ccm. líši iba vŕtaním (zmena z pôvodných 38mm na 45mm). V bloku motora treba rozšíriť otvor na vložku valca a v hlave valca rozšíriť dosadaciu tesniacu plochu. Zároveň som si u neho zakúpil aj nový 70ccm valec a kompletnú sadu ložísk, simeringov a tesnení do motora a prevodovky.
Piest, krúžky a valec, všetko čo potrebujete na prestavbu na 70 ccm (vľavo) Rozdiel medzi 50-tkou a 70-tkou (vpravo) |
Porovnanie 50 a 70 ccm verzie:
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Simson | Simson |
Model: | S51 Enduro | S70 Enduro |
Rok: | 1988 | 1988 |
Kategória: | Enduro | Enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (2T) |
Objem: | 49.8 ccm | 49.8 ccm |
Max. výkon: | 3.70 k (2.72 kW) / 5500 ot. | 5.58 k (4.10 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 5 Nm / 4800 ot. | 5 Nm / 4800 ot. |
Kompresný pomer: | 9,5:1 | 9,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 38.0 x 44.0 mm | 45.0 x 44.0 mm |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 85 mm | 85 mm |
Brzdy vpredu: | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vpredu: | 125 mm | 125 mm |
Pneu vpredu: | 2.75-16 | 2.75-16 |
Brzdy vzadu: | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 125 mm | 125 mm |
Pneu vzadu: | 2.75-16 | 2.75-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 78.5 kg | 78.5 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 80 kg | 80 kg |
Rázvor: | 1210 mm | 1210 mm |
Dĺžka: | 1890 mm | 1890 mm |
Šírka: | 770 mm | 770 mm |
Výška: | 1195 mm | 1195 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 8.7 l | 8.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 60 km/h | 75 km/h |
Spotreba paliva: | 2.5 l/100km | 2.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 261 km |
Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Simson S51 - úprava - Scarp
- Simson S51 v úprave - Minitest - Scarp
- Moja prerábka - ČZ 250/455 - "z cesty do terénu" - tarp
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!