ISSN 1336-6491 | Online: 1549 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29874
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (79)  [Verzia pre tlač] Tlač

Simson S51 v úprave - Minitest

 Zdieľať

Pridané: 19.01.2005 Autor: Scarp
Čitatelia: 29263 [Vaše stroje - Moja úprava]

V predchádzajúcom článku som písal ako som ho upravoval a teraz vám prinášam minitest

Každý z vás už určite videl Simsona Je to skoro najbežnejšia motorka pre začiatočníkov. Mladý chalani, ktorý začínajú jazdiť si určíte prídu na svoje vďaka nízkej hmotnosti a ľahkej ovládateľnosti.

  tak takto vyzerá
tak takto vyzerá

Výzorom to síce nieje bohviečo, ale čo už by človek mohol čakať od takej motorky. Ja som z mojou upravenou verziou celkom spokojný . Je príjemné letné poobedie, slniečko svieti a vonku rozpálený asfalt. Vložíme kľúčik potočíme, naštartujeme a vydáme sa na výjazd. Na mestskú rýchlosť stačia prvé 3 prevodové stupne a mimo mesta si v kľude môžem zaradiť aj 4ku. Motor zo zvýšeným obsahom na 64 ccm je celkom spoľahlivý nerobí problémy ani pri vyššom stúpaní. Motor je síce vzduchom chladený, ale zvláda aj dlhšie trasy.

  aj na Simsone sa dá zodrať guma
aj na Simsone sa dá zodrať guma

Nevýhodou Simsona je, že má bubnové brzdy. Pri vyšších rýchlostiach je potom brzdenie naozaj zaujímavé a je treba vynaložiť viac sily. Ale ešte sa mi nestalo že by som musel zadné koleso bloknúť.

Vzhľadom na maximálnu rýchlosť niečo okolo 82 km/h si priaznivci rýchlych motoriek neprídu na svoje. V snahe dobehnúť športovú 50-ku som par krát vytočil motor až na pekných 9 000 otáčok, pričom maximum je 10 000.

  aj na Simsone sa dá zodrať guma
aj na Simsone sa dá zodrať guma

Poznám ľudí čo mali motorku aj pár rokov a báli sa na nej robiť zaujímavé kúsky. Mňa to však začalo hrýzť už po pol roku. Po zvýšenom výkone sa mi Simsona neraz podarilo postaviť na zadné. Ale ja, keďže sa mám rád, si radšej doprajem kľudnú jazdu tak okolo 70 km/h. Jednou z nevýhod sériových Simsonov je prevodovka. Na nej som totiž strácal dosť výkonu a tak som si ju dal prerobiť na poloautomatickú, ktorá ťahá už viac ako 1,5 sezóny bez poruchy.

Kedže Simson nemá veľa plastov, tak aj ten jeden malý som dal dole a je z toho pekná replika typického naháča.

Technické údaje :

  • Motor: 64 ccm Vysokootáčkový dvojtaktný jednovalec chladený vzduchom
  • Výkon: 6 HP pri 4500 rpm
  • max. krútiaci moment: 5,0 Nm (0,51 kpm) pri 4800 ot/min
  • Kompresia: 9,5 :1
  • Spojka : Kotúčová lamelová spojka v olejovej vani
  • Počet prevodových stupňov : 4
  • Sekundárny prevod: reťaz
  • Hmotnosť: 80 kg
  • Celková prípustná hmotnosť: 260 kg
  • Objem nádrže: 8,9 l


Pridané: 19.01.2005 Autor: Scarp Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (79)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »