Anketa:
Simson S51 v úprave - Minitest
ZdieľaťPridané: 19.01.2005 Autor: Scarp
Čitatelia: 29119 [Vaše stroje - Moja úprava]
V predchádzajúcom článku som písal ako som ho upravoval a teraz vám prinášam minitest
Každý z vás už určite videl Simsona Je to skoro najbežnejšia motorka pre začiatočníkov. Mladý chalani, ktorý začínajú jazdiť si určíte prídu na svoje vďaka nízkej hmotnosti a ľahkej ovládateľnosti.
tak takto vyzerá |
Výzorom to síce nieje bohviečo, ale čo už by človek mohol čakať od takej motorky. Ja som z mojou upravenou verziou celkom spokojný . Je príjemné letné poobedie, slniečko svieti a vonku rozpálený asfalt. Vložíme kľúčik potočíme, naštartujeme a vydáme sa na výjazd. Na mestskú rýchlosť stačia prvé 3 prevodové stupne a mimo mesta si v kľude môžem zaradiť aj 4ku. Motor zo zvýšeným obsahom na 64 ccm je celkom spoľahlivý nerobí problémy ani pri vyššom stúpaní. Motor je síce vzduchom chladený, ale zvláda aj dlhšie trasy.
aj na Simsone sa dá zodrať guma |
Nevýhodou Simsona je, že má bubnové brzdy. Pri vyšších rýchlostiach je potom brzdenie naozaj zaujímavé a je treba vynaložiť viac sily. Ale ešte sa mi nestalo že by som musel zadné koleso bloknúť.
Vzhľadom na maximálnu rýchlosť niečo okolo 82 km/h si priaznivci rýchlych motoriek neprídu na svoje. V snahe dobehnúť športovú 50-ku som par krát vytočil motor až na pekných 9 000 otáčok, pričom maximum je 10 000.
aj na Simsone sa dá zodrať guma |
Poznám ľudí čo mali motorku aj pár rokov a báli sa na nej robiť zaujímavé kúsky. Mňa to však začalo hrýzť už po pol roku. Po zvýšenom výkone sa mi Simsona neraz podarilo postaviť na zadné. Ale ja, keďže sa mám rád, si radšej doprajem kľudnú jazdu tak okolo 70 km/h. Jednou z nevýhod sériových Simsonov je prevodovka. Na nej som totiž strácal dosť výkonu a tak som si ju dal prerobiť na poloautomatickú, ktorá ťahá už viac ako 1,5 sezóny bez poruchy.
Kedže Simson nemá veľa plastov, tak aj ten jeden malý som dal dole a je z toho pekná replika typického naháča.
Technické údaje :
- Motor: 64 ccm Vysokootáčkový dvojtaktný jednovalec chladený vzduchom
- Výkon: 6 HP pri 4500 rpm
- max. krútiaci moment: 5,0 Nm (0,51 kpm) pri 4800 ot/min
- Kompresia: 9,5 :1
- Spojka : Kotúčová lamelová spojka v olejovej vani
- Počet prevodových stupňov : 4
- Sekundárny prevod: reťaz
- Hmotnosť: 80 kg
- Celková prípustná hmotnosť: 260 kg
- Objem nádrže: 8,9 l
Pridané: 19.01.2005 Autor: Scarp Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!