ISSN 1336-6491 | Online: 1888 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dakar 2009 odštartovaný!

 Zdieľať

Pridané: 03.01.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3907 [Šport - Rally]

Prinášame niekoľko čerstvých správ a fotiek z Buenos Aires. Jazdci majú za sebou slávnostný štart z pódia (2.1) a v týchto chvíľach sú už na trati.

Seriál článkov - Dakar 2009:

| Seriál článkov: Dakar 2009 |

Slavnostní pódium je situováno do samotného centra Buenos Aires. Plaza de la Republica byla skutečně reprezentativním místem. Nebudu přehánět, ale divácký zájem byl tak obrovský, že podium sledovali statisíce lidí!! Ale od začátku dnešního dne. Po obědě proběhli dvě důležité akce. Briefing pro závodníky a pro asistence. Výstup by se dal shrnout do několika důležitých bodů. Celý závod bude mít čas posunut o hodinu zpět (oproti času v Buenos Aires, tzn celkový časový posun oproti času v európe je -4h, pozn. redakcie), aby platil stejný závodní čas jak pro Argentinu tak pro Chile. Tzn., že spíme dnes o hodinu déle.

Dalším bodem byl silný apel na bezpečnost ve městech a vesnicích a to právě vzhledem k neutuchajícímu, a jihoamerickému kontinentu vlastnímu, temperamentu. 1etapa bude velmi rychlá a velmi náročná na navigaci, musí se sledovat road book od samotného začátku! Druhá důležitá část dnešního dne byla vyplněna slavnostním zahájením Dakaru. Postupně se na podiu vystřídali všichni závodníci KM Racingu, mimo jiné, a to v časovém rozsahu od 17,10hod. do 22,50hod. Po ukončení představení na podiu, byla všechna vozidla uzamčena zpět v Parc Fermé. Ráno startuje David v 5,32hod., Dušan v 5,34hod., Ivan v 6,02hod., Josef v 6,18hod., Martin v 10,02 hod. a Láďa v 10,57hod.

Martin Pabiška - www.davidpabiska.cz

Českí a Slovenskí jazdci na Dakare 2009:

Št. číslo Jazdec: Motorka
19 MACEK Martin (CZE) YAMAHA
42 PABISKA David (CZE) KTM
50 RANDYSEK Dusan (CZE) KTM
165 JAKES Ivan (SVK) KTM
193 FRONEK Jan (CZE) KTM
195 KASTAN Ivo (CZE) HONDA
Štvorkolky:
250 MACHACEK Josef (CZE) YAMAHA
272 BRAZINA Oldrich (CZE) YAMAHA

Prezentačné video KM racing tímu

Pridané: 03.01.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Dakar 2009:

| Seriál článkov: Dakar 2009 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »