Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1118 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29717
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17573)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12144)
Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01

 Zdieľať

Pridané: 27.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 21210 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Investície Aprilie do Moto Guzzi začnú pravdepodobne prinášať ovocie v roku 2004 ...

Po tom ako Aprilia minulý rok získala značku Moto Guzzi jej predseda Ivano Beggio deklaroval svoje nadšenie pre jej historický význam a tiež úmysel investovať potrebné prostriedky, aby dostal Moto Guzzi na miesto, ktoré jej náležite patrí.
V skutočnosti Aprilia začala hneď Moto Guzzi, ktorej motory a podvozky sú vývojovo z tých starších, vdychovať nový život.

Pri zachovaní tradície značky a kontinuity výroby sa očakávajú nové, kvapalinou chladené Moto Guzzi (najmenej jeden ale moňo aj viac nových modelov), ktoré by mohli byť čoskoro predstavené.
Nebudťe však prekvapený keď Aprilia štedro vybaví nové mašinky, ktoré by mali byť namierené proti elegancii MV Agusty, ale so šarmom Moto Guzzi.

Na obrázku je jeden z konceptov (MGS/01), ktoré predstavila Moto Guzzi na výstave v Mníchove (s aktuálnym vzduchom chladeným motorom) asi pred mesiacom. Tento koncept naznačuje smer, ktorým budú pravdepodobne dizajnéry uberať pri vývoji nových motocyklov Moto Guzzi.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor: štvortaktný 90° vidlicový dvojválec, 4 ventily na válec
Chladenie: vzduchom
Zdvihový objem: 992 ccm
Výkon: 75 kW (102 k) pri 8.400 ot./min
Krútiaci moment: 88 Nm
Prevodovka: 6 stupňová
Pruženie vpredu: 43 mm upside-down teleskopická vidlica Öhlins
Pruženie vzadu: centrálne odpružená (Öhlins) hliníková kyvná vidlica
Brzdy vpredu: bvojitá kotúčová Brembo (320 mm)
Brzdy vzadu: kotúčová Brembo (282 mm)
Hmotnosť: 194 kg

Pridané: 27.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »