Anketa:
Splnený sen - Yamaha YZF R6
ZdieľaťPridané: 22.04.2009 Autor: krebic
Čitatelia: 23851 [Vaše stroje - Moja motorka]
alebo inak povedané Yamaha YZF R6.
Ahojte, nebudem tu rozpisovať ako som už ako malý chlapec obdivoval motorky, alebo ako sme, väčšina z nás, od Simsona cez MZ alebo Jawku presedlali na japonské mašiny...
Ale začalo sa to asi takto: vlani sme si s priateľkou kúpili skúter a pri našom vození sme zavítali do Piešťan, že si dáme zmrzlinu. Priateľka išla kúsok popredu, ja som sa pristavil pri chalanovi, ktorý tam zhodou okolností bol na R6, tak som sa popýtal či nie je na predaj, odpovedal mi že je, a cena bola tuším 150 tisíc, ale bola nádherná, ako nová. Cena nás trošku odradila, potom už ani neviem akosi sme sa o novej motorke ani s priateľkou nerozprávali.
Až zasa na jeseň sa začali nejaké teoretické úvahy, že by sme si mohli niečo kúpiť a pod, veď to poznáte. Tak som začal sledovať inzeráty, obvolávať, ale zasa z ďaleka sme nechceli kúpiť motorku, tak som každý deň pozrel čo nové na motoride, pripadne autobazár a čakal som kedy tam čo pribudne.
Až sa to stalo, nemohol som uveriť, čítal som stále dookola ten istý inzerát: predám Yamaha R6......a na moje veľké počudovanie to bola presne ta istá Yamaha ktorú som už spomínal, že som videl v Piešťanoch a chalan ju predával. Ale veď nekúpite prvú motorku čo zbadáte tak som ešte nejaké inzeráty obvolal a hajde ísť aj poobzerať niečo. Ako prvú sme boli pozrieť spomínanú Yamahu. Bola krásna, bez nejakej väčšej kozmetickej chyby až na pár škrabancov. Cena bola samozrejme pevná, nakoľko predávajúci vedel čo predáva a o nejakom zjednávaní ani náznak.
No nič, tak sme videli, pokochali sa a išli sme hľadať ďalej. Asi o nejaké 2 týždne sme išli s priateľkou popozerať ku Topoľčancom, no poviem vám úplný otras, ako prvý dojem nebol zlý, ale potom to prišlo, páčka sýtiča odtrhnutá, výfuk obitý, koncovka odrezaná karbobrúskou a najlepšie nakoniec, r.v. 2000, tiekol z nej olej, benzín a reťaz bola úplne fialova, ale olej ešte nevidela. Vraj nežerie veľa oleja asi tak liter na 1000 km... tak sme odišli pozrieť na Záhorie, tá bola síce už krajšia, ale neviem ako bola zazimovaná, keď reťazovka hrdzavá, hlavičky skrutiek tiež, ale prvý dojem bol oveľa lepší. Ale išli sme hľadať ďalej.
![]() |
Deň sme zakončili tým, že sme išli pozrieť do tretice ešte jednu do Hlohovca. Ako sme ju uvideli, Nádhera.Chlapík bol prístupný, poprezerali sme si ju s tým, že teda ju dobehneme pozrieť s bratrancom. Tak sme sa teda o par dni vrátili s bratrancom, s vedomím, že možno o hoďku dve bude mať nového majiteľa. Ale keď sme dali časť kapotáže dolu náš sen sa začal rozplývať, zvárané plasty, držiaky, zváraná stupačka, no skratka rozbitá spredu, zozadu. Ona vyzerala fakt krásne, ale iné nič viac... Po týchto sklamaniach nás napadla ešte jedna vec, zavolať majiteľovi R6, ktorú sme ako prvú boli pozrieť a ktorú sme vlani stretli v Piešťanoch . Tak sme ju došli pozrieť ešte raz, popozerali sme ju aj s bratrancom kúsok po kúsku, nakoľko ju hneď na začiatku nezavrhol. Potom ešte nejaká skúšobná jazda a verdikt od bratranca, povedal nám, že tato motorka sa fakt oplatí, rám nebol pohnutý, nebola búraná, až na jedno menšie šuchnutie na pravú stranu, inak veľmi dobre bolo o ňu starané, čo bolo vidieť na prvý pohľad, pravidelná údržba, nová reťazovka a brzdy, skratka len tankovať a voziť sa.
Tak sme sa s priateľkou pozreli na seba a vedeli sme že ide s nami motorka domov.. Skúsenosti s už našou Yamahou napíšem po odjazdení asi 500 km, ale zatiaľ nadovšetko spokojnosť. Ani vo sne by nám nenapadlo, že budeme mať doma práve Yamahu, ktorú sme pred rokom v lete videli stať vedľa nášho skútrika...
Pridané: 22.04.2009 Autor: krebic Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha YZF-R6 2002:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | YZF-R6 |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 600 ccm |
Max. výkon: | 121.7 k (89.5 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68.1 Nm / 11500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.4:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65.5 x 44.5 mm |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 295 mm |
Pneu vpredu: | 120/60-ZR17 55W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 73W |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 168 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Šírka: | 690 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha YZF-R6' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha YZF-R6' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha YZF-R6 2002' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha YZF-R6' na www.google.com
Súvisiace články:

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!