Anketa:
Splnený chlapčenský sen Yamaha FZ6 Fazer, r. v. 2005
ZdieľaťPridané: 27.12.2005 Autor: FAZER
Čitatelia: 26595 [Vaše stroje - Moja motorka]
Písal sa rok 1988 a ja som ako 17-ročný túžil po dvoch rýchlych kolesách, slobode a byť dospelý...
Začínal som so starou kývačkou za 400,- Kčs a bol som pánom na ceste. Mal som ju asi rok, keď sa začali dovážať legendárne MZ z NDR. To bolo delo, stali sa z nás MZ-ťáci, bol som schopný za sezónu najazdiť 10 000 km.
Nakoľko sa mi o japoncoch mohlo len snívať a bolo to pre mňa nedosiahnuteľné, tak som bol MZ-ťákom ešte sedem rokov, až kým som sa s ňou nerozlúčil, predal aj s prilbami a definitívne som z motorkou skoncoval. Isto je vás veľa s podobným osudom...
... neveril som, že sa to niekedy môže stať... Pred rokom a pol som len tak surfoval po internete a len tak ma napadlo pozrieť si stránky dovozcov motoriek a pokochať sa. Všetky boli pekné až som náhodou klikol na Fazer a už to bolo, láska na prvý pohľad – tá musí byť moja. To je klenot, skvostný design, perfektné výfuky pod sedadlom, nádherný rám, ktorý dáva mašine punc kvality.
![]() |
Rok a pol som zápasil s touto myšlienkou zvažoval pre aj proti, až som len tak pred dvoma týždňami zavolal predajcovi či majú, za koľko atď. A mali. Presne takú akú som mal vysnívanú. Chvíľu som váhal a na druhý deň som ju mal už v garáži. Doteraz sa neviem od šťastia z toho spamätať.
![]() |
V nedeľu bolo nádherné počasie a tak som sa išiel aspoň raz ošľahnúť. Bolo to nádherné a som opäť v tom, ten neopísateľný pocit šťastia prajem každému bývalému motorkárovi. Teraz ma čaká snáď najdlhšia zima a robím si veľké plány do sezóny.
![]() |
...je krásne, plniť si životné sny... už sa teším na nejaký ten zraz!!!
![]() |
Pridané: 27.12.2005 Autor: FAZER Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha FZ6 2005:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | FZ6 |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 600 ccm |
Kompresný pomer: | 12.1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65.5 x 44.5 mm |
Palivový system: | |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 191.9 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Šírka: | 765 mm |
Objem nádrže: | 5.1 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha FZ6' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha FZ6' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha FZ6 2005' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha FZ6' na www.google.com
Súvisiace články:
- Splnený sen - Yamaha YZF R6 - krebic
- Yamaha Fazer FZ6 – 2 v 1 - Tomahawk
- Test Yamaha FZ6 Fazer S2 - športovec, turista a partner na každý deň - Herghott
- Moja druhá - Yamaha Fazer 600 - Natalka
- Je už zo mňa motorkárka? - LUCY
- Super ponuka dňa Yamaha FZ 8 Fazer za super cenu v Yamahe BB - Redakcia
- Chorvátsko tour 2005 - JuroCBR

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!