ISSN 1336-6491 | Online: 1523 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29874
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM - Majstrovská edícia modelov EXC

 Zdieľať

Pridané: 17.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5288 [Bleskovky - Šport]

Pri príležitosti 35 výročia športových úspechov KTM, počas ktorých značka získala 160 majstrovských titulov, pripravila rakúska továreň špeciálnu limitovanú Majstrovskú edíciu modelov EXC.

Víťazstvo vo viac ako 160 svetových šampionátoch v priebehu 35 rokov je skutočne dôvod na oslavu - a práve to KTM robí limitovanou Majstrovskou edíciou EXC.

Rok 1974 - Rus Gennadij Moiseev senzačne vyhráva prvý majstrovský titul pre KTM v triede 250ccm, čím píše prvú kapitolu nezrovnateľného príbehu o úspechu motoristického športu.

Rok 2009 - 35 rokov neskôr, KTM prekvapivo nazbieralo viac ako 160 svetových majstrovských titulov v širokej palete závodných sérií.

Majstrovská edícia, Powered by Heinz Kinigadner

KTM predstavuje ja jar tohto roku úplne novú EXC Majstrovskú edíciu, pretože 35 rokov jazdenia na svetovej úrovni a viac ako 160 titulov majstra sveta musí byť patrične pripomenutých. Praví šampióni, tieto striktne limitované motorky, vychádzajú zo štandardnej EXC rady s jedinečným závodným dizajnom.

Poctivý šampión hral hlavnú rolu vo vytváraní veľkolepého výzoru, ktorý si edícia ako je táto právom zaslúži. Nik iný ako dvojnásobný svetový šampión v motokrose a KTM legenda Heinz Kinigadner ovplyvnil dizajn majstrovskej edície.

KINI Design + KINI tričko + chránič krku = EXC majstrovská edícia

Ak sa chystáš osedlať motorku vytvorenú šampiónmi pre šampiónov, mal by si sa obliecť ako šampión. Každý majiteľ pri kúpe motorky EXC majstrovskej edície dostane "žhavé" offroad-tričko z najnovšej KINI kolekcie zadarmo, ako aj chránič krku - špičku v súčasných bezpečnostných štandardoch.



Majstrovská edícia je dostupná pre modely 125 EXC, 250 EXC-F, 450 EXC a 530 EXC.

Zdroj: www.ktm.com

Pridané: 17.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »