Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29824
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17625)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12199)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Erzberg Rodeo 2009 už tento víkend

 Zdieľať

Pridané: 11.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9093 [Šport - Enduro]

Už tento víkend sa v obrovskom kameňolome v Rakúsku zídu špičkoví jazdci endura, motokrosu, freestyle motokrosu alebo aj stuntrideri, aby si zmerali sily v jednom z najextrémnejších enduro závodov na svete. Ani tohto roku tam nebudeme chýbať.

Seriál článkov - Erzberg Rodeo:

Dúfam, že túto súťaž netreba špeciálne predstavovať. Kto by nevel presne o čo ide, odporúčam reportáže, prípadne moje video z minulého ročníka:

Reportáže z roku 2008:

11.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6409 [Šport - Enduro]

-

Video: Spomienka na Erzberg Rodeo 2008

Ja viem, bolo to už nejaký ten čas dozadu. Ale pod návalom práce, testov, cestovania a testovania sa kazetka s chrumkavými zábermi akosi zapotrošila. Takéto obrázky ale stoja za prácu navyše a za zverejnenie!

 

26.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9665 [Šport - Enduro]

-

Erzberg Rodeo 2008 - deň tretí - masaker

Veľké finále extrémneho endura, zvaného tiež Erzberg Rodeo bolo na pláne v nedeľu. Na pravé poludnie vyrazilo na trať 500 najlepších.

 

24.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6673 [Šport - Enduro]

-

Erzberg Rodeo 2008 - deň druhý

Jedenásť večer, dnes to bude naozaj len bleskovka s fotkami z dnešného dňa. Pogram tu v Erzbergu sa posúva k večerným hodinám, a len pred chvíľou skončilo odovzdávanie cien najlepším z prologu a Rodeo-X Endurocrossu.

 

23.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8700 [Šport - Enduro]

-

Erzberg Rodeo 2008 - deň prvý

Tak toto je iný masaker, ako sa vraví. Každopádne vycestovať do Rakúska sa oplatilo. Od skorého rána pozeráme a takmer vkuse jazdíme v obrovskom lome...

 

1500 jazdcov z 33 krajín a štyroch kontinetov sa zúčastní XV. Erzbergrodeo. Veľkým favoritom bude znovu Taddy Blazusiak na KTM, ktorý vyhral posledné dva ročníky Red Bull Hare Scramble s dych vyrážajúcou dominanciou. Taddy bude musieť čeliť konkurentovi z vlastného tímu, dvojnásobnému víťazovi Erzbergu a dakarskému šampiónovi Cyrilovi Despresovi.

KTM si taktiež privezie jedného z najrýchlejších jazdcov do súťaže Iron Road Prologue a to víťaza posledného Dakaru Marca Comu (ESP), ktorý pôjde na KTM 690 na vrchol kameňolomu v piatok a Sobotu!

BMW má svoje horúce želiezko v Andreasovi Lettenbichlerovi (D), ktorý ukázal svoj potenciál minulý rok a bude na svojej BMW G 450 X čeliť Taddymu. Nezaváha ani Husaberg a predvedie svoje inovatíne FE modely s jazdcami: Shane Cuthbertson (CAN), Jared Thomas (CAN) a Thomas “Fuxi" Günther (GER). Aprilia sa minulý rok tešila z víťazstva na Prologu vďaka Antoine Letellierovi a uvidíme ho aj teraz na jeho dvojvalcovej RXV 550.

Na trati nebudú chýbať ďalšie známe mená ako 12-násobný (!) svetový šampión v Triale Doug Lampkin (UK) a taktiež Paul Bolton (UK),ktorý dojazdil na 3. pozícii v Hare Scramble 2008. S vymenovaním známych mien by sme mohli pokračovať, ale na štartovnej listine je 1500 mien. Nechýbajú jazdci zo Slovenska (9 jazdcov) a Čiech.

1500 pretekárov z 33 krajín, jeden oponent: hora.

Nebudeme tam chýbať ani my:

Už minulý rok som sa presvedčil, že toto je akcia, kde musím byť. Vtedy som už registráciu do Jurnalist Trophy nestihol, ale tohto roku som sa o to postaral. A tak sa neuveriteľné stáva skutočnosťou a na trať Iron Road Prologu sa postavím aj ja na svojej BMW R 1150 MX (štartovné číslo 1637). Jurnalist Trophy je súťaž pre zúčastnených moto novinárov a ja budem vzhľadom na stroj atakovať posledné priečky. So mnou sa na štart postaví aj Jano Maukš (štartovné číslo 1638) alias jasterica na svojej dakarskej KTM 640 Adventure.

 BMW R 1150 MX - 21 palcový predok obutý do Mitas C-19 90/90-21 a vzadu Mitas C-02 130/80-17
BMW R 1150 MX - 21 palcový predok obutý do Mitas C-19 90/90-21 a vzadu Mitas C-02 130/80-17

Iron Road Prolog je cca 13 km trať na vrchol kameňolomu. Nemal by tam byť žiadny náročný terén, nemá to nič spoločné s nedeľným Hare Scramble závodom. Toto sú len dlhé vypaľováky zakončené ostrými vracákmi, kde jazdci často jazdia aj 160 km/h. To je práve trať, kde bude prvé pozície atakovať Marc Coma na 690 Rally a táto trať je otvorená aj pre kategóriu veľkých cestovných endúr (Desert Bomber) alebo pre cesťákov (Street) a napr. aj skútre... Nerozhoduje nič iba rýchlosť. Zároveň je prológ kvalifikačnou súťažou do nedeľnajšieho závodu.

Okrem toho sa však môžeš tešiť na kvalitnú reportáž z tohto podujatia plnú fotografií a ak sa podarí, tak aj video.

Ak máš chuť sa pozrieť na toto nevšedné divadlo, príď. Mapu ako aj popis prístupu nájdeš tu: Erzberg Rodeo. Z Bratislavy to je len cca 270 km, z Košíc 660 km. Časový harmonogram. Viac info nájdeš na oficiálnej stránke: www.erzbergrodeo.at.

Video: Ako vyzerá jazda na Prológu:

 trasa Iron Road Prolog
trasa Iron Road Prolog

Naše video z roku 2008:

Mapa:

Erzberg Rodeo

Mapa:

Pridané: 11.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Erzberg Rodeo:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »