ISSN 1336-6491 | Online: 2124 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Erzberg Rodeo 2011 – Taddy Blazusiak opäť prvý na vrchole

 Zdieľať

Pridané: 29.06.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6894 [Šport - Enduro]

Je to neuveriteľné, ale tento extrémne náročný pretek znova ovládol Taddy Blazusiak na KTM. Od roku 2007 sa na vrchol železnej hory dostal stále ako prvý a inak tomu nebolo ani tento rok.

Seriál článkov - Erzberg Rodeo:

Prológ

Jedna z najdôležitejších častí celého Erzberg Ródea. Prológ je kvalifikačný pretek, ktorý sa koná počas dvoch dní. Prvých 500 najrýchlejších jazdcov tak získa miestenku na štarte Hare Scramble. A rovnako ako každý rok sa na štart prológu postaví aj veľa zahraničných jazdcov. Najznámejším bol azda Belgičan, mnohonásobný majster sveta v motokrose, Stefan Everts na KTM 500 EXC. Everts na prológu dosiahol tretí najrýchlejší čas spomedzi všetkých jazdcov na KTM. Na štarte sa ukázal aj bývalý jazdec MotoGP Jurgen van der Gorbergh z Holandska, ktorý skončil na 81. mieste na jeho KTM 300 EXC. Víťazom prológu sa stal domáci jazdec Ossi Reisinger, ktorý si zabezpečil pole position pred Red Bull Hare Scramble.

 Stefan Everts na trati prológu
Stefan Everts na trati prológu

Hare Scramble

Najťažší jednodňový enduro pretek na svete. Cieľ Red Bull Hare Scrambler 2011 dosiahlo iba deväť jazdcov z toho siedmi na motocykloch KTM. Sedemnásty útok na železnú horu v Štajersku, po piatykrát v rade, vyhral 28-ročný poľský jazdec Taddy Blazusiak na KTM 250 EXC s časom 2 hodiny 12 minút a tri sekundy.

 Najlepší z najlepších
Najlepší z najlepších

Taddy Blazusiak: ,,Som veľmi šťastný, že sa mi podarilo vyhrať aj dnes. Urobil som pár chýb v časti Carl´s Diner, kde som stratil veľa času. Na nasledujúcom kontrolnom stanovišti som sa preto divil prečo som stále prvý. Od tej chvíle som sa snažil prejsť zvyšok trasy bez chýb. Chcem poďakovať celému tímu za to, aký veľký kus práce pre mňa urobili. Na motorke som tu každý rok, ale bez môjho fantastického KTM tímu by táto séria víťazstiev nebola možná.“

Druhé miesto obsadil britský trialový jazdec Dougie Lampkin na motocykli značky GAS GAS. Trojicu najrýchlejších uzavrel iba dvadsaťročný Brit Jonny Walker na KTM. Medzi deviatkou najrýchlejších sa ocitli aj bratia Ben a Dan Hemigwayovci rovnako z Veľkej Británie, Japonec Taichi Tanaka, Španiel Xavier Galindo, Novozélanďan Chris Birch a ako deviaty sa do cieľa dostal Rakúšan Lars Enockel.

 Taichi Tanaka
Taichi Tanaka

Kompletnú výsledkovú listinu nájdete tu.

Viac informácii na www.erzberg.at

Pridané: 29.06.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Erzberg Rodeo:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »