Anketa:
Prvý zimný zraz
ZdieľaťPridané: 03.03.2003 Autor: Miro
Čitatelia: 8633 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Akože sa Miro volám a svoje meniny už som vo svojom živote oslavoval veľakrát, takýto február som dávno nezažil. Slnko vysušilo cesty a pripravilo tak perfektnú možnosť na prvé tohtoročné zvezenie. Skupina nadšencov okolo Považsko-bystrického servisu Motor Haidler na čele s majiteľom Vladom Haidlerom sa tak rozhodla, že na horskom hoteli v Belušských slatinách zorganizuje malý dvojdňový zraz pre všetkých správnych motocyklových nadšencov a hlavne šialencov.
Kto zaváha ...
Bohužiaľ motorkári trochu zaváhali a zúčastnených bolo poskromnejšie. Zvláštne na tom je hlavne to, že domáci motorkári sa nedostavili a najbližší účastník bol vzdialený 105 km. Naopak najvzdialenejší merali viac ako 250 kilometrovú štreku. Napriek tomu sa z Prvého zimného zrazu stala dobrá akcia a znova sa potvrdilo, že k zábave netreba veľa ľudí, ale hlavne dobrú partiu. Keď sa k tomu ešte pridá dobrá organizácia bez snahy zarobiť na druhých, ktorú poznáme z mnohých iných zrazov, vyjde nám z toho perfektne strávený víkend.
![]() |
Na žiadnom zraze nesmú chýbať súťaže
Akcia sa po príjazde účastníkov sústredila do vnútorných vyhriatych barových priestorov, kde sa popri tradičnom slovenskom športe rozbehli ďalšie súťaže. Preťahovanie lanom vystriedala oveľa zaujímavejšia súťaž v pití piva na čas. Súťaže sa zúčastnili aj baby, ktoré svoj handicap v podobe menšieho brucha vyrovnali tým, že pili len malé trojdecové. Z dámskeho obsadenstva vzišla aj víťazka - slečna Haidlerová. Gratulácia.
Šróby do hlavy
Nasledovala súťaž s oficiálnym názvom Šróbovanie samoreziek (spisovný preklad - skrutkovanie samorezných skrutiek). Veru ťažko sa triafa malým skrutkovačom skrutka, keď je chlap napitý ako šrób ::)). Ale nakoniec sa ukázalo, že poctivý tréning prostredníctvom otáčania plynovej rukoväte je výborným základom.
![]() |
Po večeri sa ešte ďalej do noci pilo, žilo a súťažilo. Slnko aj na druhý deň vytiahlo teploty na príjemnú úroveň, takže cesta domov bola celkom príjemná. Z Prvého zimného motozrazu sa teda vykľula dobrá akcia. Dúfam, že sa na rovnakom šialenstve o rok stretneme znova.
Pridané: 03.03.2003 Autor: Miro Zdieľať
Súvisiace články:
- Zimné motorkárske stretnutia - Natalka
- Motozraz Kováčová pri Zvolene 1.9.2001 - Awia
- Zimowy motocyklowy zlot pingwina 2013 – Elefantentreffen meets Metal Mulisha - eNeM
- ZRUŠENÉ: 7. Stretko ľadových medveďov 29. 1.2022, Brezno - Awia
- Tento víkend: 8. Stretko ľadových medveďov 10. - 11. 2. 2024 - Awia
Ďalšie články tohto autora:

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!