Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10310)

Motozraz Kováčová pri Zvolene 1.9.2001

Pridané: 02.09.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11840 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Tento víkend sa konal vo Zvolene jeden z posledných zrazov túto sezónu.
Miestom kanania bol známy kemping v Kováčovej pri Zvolene. Keďže mi to z
časových dôvodov nevyšlo, nemohol som sa ho zúčastniť kompletne
(od piatku do nedele), ale nenechal som si ujsť príležitosť pozrieť sa
tam aspoň v sobotu.

Napriek nepriaznivému počasiu, sme v sobotu ráno o 8:00 vyrazili, z Košíc. Okrem mňa (Kawa Z400J) som mnou išiel jeden môj známy na YAMAHE 600 Thundercat.
Hneď na začiatku cesty v Moldave začalo pršať a tak sme sa prezliekali do nepremokavých kombinéz. Pršalo dosť husto a celú Soršku sme absolvovali v daždi. Dosť sa šmýkalo a nedalo sa ísť veľmi rýchlo, hlavne čiary na cestách sa v daždi velmi smýkajú, ale to všetci asi dobre poznáte.

V Rožňave však dážď ustal a hneď sa šlo lepšie. Cesty boli však stále mokré, hlavne v lese, kde nesvietilo slnko. Po krátkej zástavke na Halieri sme čoskoro dorazili do Zvolena. Keďže bolo už 11 hodín zavolali sme pár známym a zistili sme že motorkári sú na výjazde v Banskej Štiavnici. Vyrazili sme teda za nimi. O 11:00 mali doraziť do miestneho baníckeho múzea. My sme tam prišli o 12:00, nikto tam nebol, celou cestou sme nestretli žiadneho motorkára a to nám začalo byť podozrivé. Prišiel caš zavolať organizátorovi. Nemohli sme sa však nikam dovolať, asi nemali signál. Už sme uvažovali nad odchodom do Zvolena, ked tu z ničoho nič sa zo zákruty vyvalilo asi 50-60 motorkárov.
Všetci si šli pozrieť múzeum, no my sme zistili, že druhá skupina motorkárov ostala na námestí v Štiavnici. Tam sme išli aj my.

Banská Štiavnica je inak veľmi pekné mesto, postavené v kopcovitom teréne. Úzke uličky, na zemi namiesto asfaltu dlaždice. V centre je malé námestie, ktoré sme našli až po chvíli. Po bokoch boli reštaurácie plné motorkárov a v strede stáli zoradené ich motorcykle. To však nebolo všetko. Pravdepodobne náhodou sa v Banskej Štiavnici stretli aj majitelia malých veteránov Citroen 2CV. Viete si predstaviť malé namestie plné týchtom malých autíčiek a rôznych motoriek.
V Štiavnici sme strávili asi hodinu a potom sme sa aj s pár motorkármi vydali do kempu v Kováčovej. Tam bola dalšia skupina motorkárov, ktorý asi nešli na spoločný výjazd. Parkovisko bolo plné rôznych strojov a to tam ešte chýbali tie dve skupiny motorkárov.

Fanúšikovia rýchlych motoriek obdivovali úplne novú červenú Hondu VTR 1000 SP01, ale aj YAMAHU YZF R1. Všade sa to hemžilo motorkármi, ktorý spolu diskutovali a vymienali si názory. Mňa osbne zaujala aj veľmi pekne zreštaurovaná Jawa 500 OHC, ktorá vyzerala akoby práve vyšla z fabriky.
Na druhom parkovisku boli stopy zábavy z predchádzajúceho dňa. Asfalt bol riadne "pogumovaný", takže účastníci sa tu asi nenudili. My sme sa však pomaly chystali na odchod, aj keď program tohto dňa bol ešte zaujímavý, pečenie prasitka nevynímajúc. Jedine my bolo ľúto, že sa zrušili šprinty, na ktoré som sa dosť tešil.

Počasie stále hrozilo čiernymi mrakmi a tak sme asi o 16:00 vyrazili do Košíc. Cesta bola suhá a išlo sa dobre, dokonca sa ešte vyčasilo a sem tam vykyklo aj slnko. Košice sa však nezapreli a tak ako nás vyprevadili tak nás aj privítali a v Šaci znovu trochu popŕchalo. No to sme už boli vlastne doma, takže nám to ani tak nevadilo.
Bol to pekný výlet a stál určite zato. Dobre som sa povozil aj napriek nepriazni počasia, prešli sme cez 500 km a videl som zas jeden pekný kút Slovenska. Dúfam však, že budúcu sezónu sa mi podarí zúčastniť sa aspoň jedného celého zrazu.

Pridané: 02.09.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Pridal:
Dzešec učinkoh šľivovici na hlopoh :...
1.- Perše poldeci : - prestaňe ci šmerdzec zos papuľi ...
2.- Druhe poldeci :- prestaňu ce ozjabac nohi ...
3.- Trece poldeci :- prestaňe ce boľec bruh ...
4.- Štrvarte poldeci :- prestaňu še ci kľepac ruki ...
5.- Piate poldeci :- prestaňu ci ciskac boganče ...
6.- Šeste poldeci :- prestaňeš še mračic ...
7.- Šedzme poldeci :- začňeš špivac ...
8.- Osme poldeci :- začňeš mladnuc....
9.- Dzevjate poldeci :- začňu še ci pačic druhe ženi ...
10.- Dzešate poldeci :- začňe še ci pačic Tvoja manželka ..