Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2903 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 1-2/ 2010

 Zdieľať

Pridané: 02.01.2010 Autor: Beal
Čitatelia: 6143 [Novinky - Čo nového v tlači]

V úvode roku 2010 vám všetkým prajeme, aby bol pre vás úspešný a ešte lepší ako bol ten minulý. Hneď jednou z tých dobrých správ môže byť nové číslo Motohousu,

ktoré už je na pultoch, ale pre zhorený komp sa mi ho sem nepodarilo nahodiť skôr :)

 Titulka
Titulka

Ja hovorím YES!

2009 Ducati Hypermotard 1100
"Nie, táto motorka jednoducho nedáva žiadenny zmysel." Na túto hriešnu myšlienku ma kedysi priviedol Karas, ktorý nie je práve najväčším fanúšikom Hyproša. Podľa neho tá motorka nie je žiadny skutočný supermotard, pretože to v Taliansku urobili presne tak, ako majú vo zvyku. Zobrali už známy trubkový rám, zaštepili doň motor, ktorého majú plné regály, a potom tomu vymysleli nejaký fešný kabátik –- aby sa to „dukaťákom" páčilo.
 Ducati Hypermotard 1100
Ducati Hypermotard 1100

2010 Ducati Multistrada 1200 S

Multistrada 1200
Európe udávajú smer európske motorky! Aspoň na milánskej EICMe to tak vyzeralo. Japonskú štvorku úplne zatienili kontinentálni výrobcovia. S prehľadom im kraľovala talianska Ducati, ktorá vypustila na svetlo božie novinku s takým extravagantným dizajnom, že sa razom stala hviezdou milánskej výstavy. Inými slovami by sa dalo povedať, že nová Ducati Multistrada 1200 zachránila česť milánskej výstavy, ktorá bola silne poznamenaná celosvetovou krízou. Dokonca vyhrala aj cenu o najlepší bajk...


Vitajte na najšialenejšej európskej ceste

Motohouse 1-2/2010
Je to obľúbená nemecká cesta – miesto, kam idú motorkári, keď im už nestačí chlípnosť Nürburgringu. Keby ste za celý život mali podniknúť jediný výlet po Európe, musí to byť sem. Dobrá motorkárska cesta predstavuje pre každého niečo iné. Pre niekoho je to všetko o geometrii – polomer zákrut, ich tvar, rozmanitosť, kvalita asfaltu. Na druhej je to o krajine, výhľade z vrcholu kopca, pekných zastávkach a kúzle panorám.



Najrýchlejšie motorky & tá najšialenejšia cesta

Suzuki Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
BMW K 1300 S
Suzuki Hayabusa, Kawasaki ZZR1400 a BMW K 1300 S majú spolu 514 bhp, rýchlosť cez 240 km/h sa dosiahne za 15 sekúnd a zadnú pneumatiku dokážu zlikvidovať za neskutočných 1500 kilometrov. Na normálnych cestách ich rozhodne neskrotíte, takže sme sa s nimi vydali na hrôzu naháňajúcu Schwarzwaldhochstrasse – cestu, oproti ktorej vám aj Nürburgring musí pripadať pomalý.

 Najrýchlejšie motorky
Najrýchlejšie motorky

Na hranici...

Motohouse 1-2/2010
Test: Od starej opotrebovanej cestnej pneumatiky po pretekárske slicky Aby sme dostali skutočne vierohodné výsledky, začneme od silne opotrebovaných Dunlop Qualifier II cez všetko zvládajúce Michelin Pilot Road 2 až sa dostaneme k skvelým Dunlop NTEC Slick. Yamahu R1, model r. 2009, sme zvolili schválne, je skvele ovládateľná, čitateľná a dokáže zaťažiť zadnú gumu poriadnou porciou výkonu a krútiaceho momentu. Okruh Bruntingthorpe v grófstve Leicestershire je trať tvorená hrboľatými zákrutami s približnou rýchlosťou 65 km/h, ďalej tu nájdeme hladké tiahle oblúky ako stvorené na rýchlosť 150 +, jednu ťažkú šikanu a kilometer a pol dlhú rovinku.



TU JE BUDÚCNOSŤ!

Motohouse 1-2/2010
Celosvetové zásoby ropy nie sú večné, a preto je za dverami čas, kedy sa začne „tankovať“ pri elektrickej zásuvke. Motohouse táto téma samozrejme zaujíma, a tak sme sa dnes rozhodli preskúmať trh a zistiť, aké sú v súčasnosti možnosti. Prirodzene, musíte rátať s tým, že všetky technológie sú zatiaľ v plienkach a ich vývoj si firmy nechajú aj náležite zaplatiť. Vidina sto najazdených kilometrov na 1,5 litra benzínu pri hybridných motorov, alebo rovnaká vzdialenosť na štvorhodinové nabitie z 220V zásuvky s nákladmi 1 euro však znie už pomerne zaujímavo.


Živého ma nedostanú!

Aprilia Dorsoduro
Yamaha XT660X
Stačí len pár kilometrov a pár pekných zákrut s dobrých povrchom, aby ste pochopili, že toto sú motorky, akých by malo po svete jazdiť viac. Tá radosť zo zatáčania, vzpínanie sa na zadné, víťazstvo na každom semafore, šmyky pred kruháčmi, kravinky a...a...a....no, radšej už nebudem pokračovať. Nie, nejazdíme ako prasatá, to určite nie (a ani vás k tomu nenabádame), ale bavíme sa. A dnešná prednáška bude hlavne o tom, ako zliezť z motorky a chechtať sa od ucha k uchu. Vážni môžeme byť až potom...
 Živého ma nedostanú
Živého ma nedostanú

Harley-Davidson XL 883N Iron

Motohouse 1-2/2010
Úplne na úvod si musíme priznať fakt, že cestovne je XL 883N Iron úplná katastrofa. Naozaj! Nie, nechcem tu zbytočne kecať o tom, že sme v redakcii zhýčkaní z plyšových japonských veľkosérioviek a že nám potom kus tohto skutočného železa nevonia – ale toto je fakt už príliš. Vysoké devätnásťpalcové predné koleso nedrží smer, uzučké riadidlá prakticky nemajú na prednú vidlicu vplyv, keď zabrzdíte, motorka sa začne krútiť ako lakmusový papierik v nádobke čerstvého moču.


BEST 2009

Otázky:
Motohouse 1-2/2010
1 - Nejlepší motorka, na který jsi se letos svezl, a kterou bys doporučil svýmu nejlepšímu kámošovi?
2 - Naopak největší průšvih, mašina, za kterou by měli zákazníkům ještě doplatit?
3 - Tvůj nejlepší zážitek '09, spojený s mašinama...
4 - Jak vidíš současnou sportovní scénu, kdo tě baví?
5 - Na co se těšíš v roce 2010?


Ristretto s dvoma cukrami

Moto Guzzi V7 Cafe Classic
Tu to nebude o brutálnom výkone, rýchlych preletoch zákrutami, ani o jazdení po zadnom, to je snáď na prvý pohľad jasné. Ale ak ste fanúšikom starých pretekov z prelomu 60. a 70. rokov, priťahujú vás fortieľne rockers stroje a pijete kafe, je to motorka, ktorá by vás mohla chytiť za srdce. Nech žije retro! Novodobú reinkarnáciu prelomovej V7 predstavila Moto Guzzi v roku 2008. Vrátila sa tak prakticky o 41 rokov späť, pretože prvá V7 vznikla už v roku 1967. Motocykel, pri ktorom bol v tejto talianskej továrni prvýkrát použitý vidlicový dvojvalec uložený pozdĺžne. Stal sa vlastne základným kameňom a poznávacím znamením všetkých motoriek Moto Guzzi a je ním až dodnes.
 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
Moto Guzzi V7 Cafe Classic

ŠPORT

Motohouse 1-2/2010
Moto2 Chaos Začneme kauzou Aprilia. To si užijeme zmätkov hneď od začiatku... Ako určite všetci viete, táto talianska fabrika sa do Moto2 celkom tešila – i keď to jej fanúšikom príliš nevoňalo (predsa len, talianska motorka, v ktorej bude zamurovaný motor Honda...brrrr!). Pretekársky tím Aprilia má však stanovenú svoju lízingovú logiku, a tak sa do toho šlo. Veď je to vždy a všade hlavne o prachoch, tak na čo sa budeme hrať.


Motohouse 1-2/2010
ROZHOVOR LUKÁŠ PEŠEK S Lukášom Peškom sme sa stretli krátko po tlačovke, na ktorej svojím podpisom potvrdil svoj angažmán v tíme Matteoni Racing. Lukáš pôsobil spokojne, vyrovnane. Evidentne sa mu splnil sen a nevypadol z kolotoča GP Majstrovstiev sveta. Navyše sa za neho opäť postavila Česká poisťovňa, čo je nepochybne silný partner. A tak mi to nedalo a musel som si hneď na začiatku rozhovoru trochu rypnúť, aby som mu tú vysmiatosť trochu „prisladil“...


Motohouse 1-2/2010
Nasypať to medzi baráky... Monte Carlo a preteky Formuly 1 medzi zvodidlami? Pcha! Poďte sa s nami pozrieť do Macaa... Úzka cesta lemovaná po oboch stranách zvodidlami, vysoké domy, žiadne únikové priestory, teda okrem križovatiek. Na rozdiel od klasických prírodných okruhov je tu všetko uprostred mesta, bez jedinej voľnej plochy niekde v poliach. Takto vyzerá, priatelia, dnes už legendárnych 6120 metrov okruhu Guia v polmiliónovom meste Macao, bývalej portugalskej kolónii, dnes zvláštnej administratívnej oblasti Číny s vlastnou menou, samosprávou, najväčšou hustotou populácie (17 310 obyvateľov na km2), ale i napríklad krásnou medzinárodnou poznávacou značkou PRC.

Motohouse 1-2/2010
Taliansko-francúzska korunovácia Tohtoročný motokrosový svet mal 15 zastávok a na jeho vrchol sa posadili jeden Talian a dvaja Francúzi. Cairoli dal Yamahe titul a utiekol ku KTM. Elitná motokrosová kategória bola pred štartom sezóny 2009 poriadne posilnená. Po smoliarskom roku 2008 sa k prestupu o triedu vyššie odhodlal Talian Antonio Cairoli. Hoci sa tomuto dvojnásobnému majstrovi sveta dosť verilo, zrejme málokto dúfal, že by to hneď počas prvého roka medzi elitou dokázal vyhrať. Prvé dvoje preteky ho navyše zaradili do skupiny „veľkého priemeru“. Potom však prišlo Turecko a naraz bolo všetko inak...

MH Exclusive – WSBK test

Honda Fireblade od Ten Kate
BMW S 1000 RR od Alpha Technik
Ak ste držali v rukách minulé číslo Motohouse, určite vám udrel do oka náš exkluzívny test motorky Bena Spiesa. Pôvodne sme cestovali do Portugalska iba kvôli tejto motorke, ale vďaka nášmu šikovnému kamarátovi Joskovi Kubíčkovi z tímu Intermoto Czech sme mohli zľahka privoňať k dvom ďalším úžasným motorkám. Zážitok, o ktorom vám skrátka musím porozprávať.

 Fight Club
Fight Club

Juhoamerické dobrodružstvo druhýkrát...

DAKAR 2010
Motohouse 1-2/2010
Druhýkrát v histórii sa najobávanejšie preteky tejto planéty nasťahujú na juhoamerický kontinent, v Argentíne a Čile sa pôjde ďalší ročník Rally Dakar. Pozrime sa na niekoľko vecí, ktoré by ste pred štartom tejto súťaže mali vedieť.


Prestavba

CBR1100XX
Motohouse 1-2/2010
Všetko začalo v roku 2005 v jednej tuning predajni, kde boli vo výpredaji tri autodisky – zaujímavé je, že dva s priemerom 13 palcov a jeden 14 palcov. Kámoš Záplata, ktorý so mnou robí všelijaké prestavby, mal už vtedy čuch na veci, aké sa môžu raz šiknúť, a tak som tie disky kúpil. No a kým sa kolieska váľali a presúvali po dielni (asi rok), objavil sa jedného dňa aj inzerát na lacný, ľahko poškodený motor z Blackbirda (ďalej už len XX), striekačka, rok 2000, a tak som si ho po oprave presťahoval presne medzi tie tri disky do dielne.

Adventúra


Vyraziť skoro ráno, to bol môj včerajší plán. Nevyšiel, a tak dostávam raňajky a idem navštíviť obchodík, kde predávajú pohľadnice. Chcem aj známky, ale tie nemajú, vraj na pošte, tak sa uberám ulicami, kde už začali trhy. Všade opäť rev a puch, trhovci rozprestreli v rozšliapanom blate na špinavých kobercoch svoj tovar, predáva sa tu úplne všetko: diely do automobilov, prevažne nákladných, diely na skútre, rôzne pokrmy, ozdoby do vlasov....
 Adventura
Adventura

Pohľad do dragsterovej kuchyne

Motohouse 1-2/2010
Už samotné slovo dragster vyvoláva pocit sily. Predstavujem si hrubú rýchlosť, strašný kravál, ale v neposlednom rade aj stroje náročné na techniku. Je mi jasné, že to nie je len dať plný a prejsť štvrť míle. Pri druhých pretekoch MČR Dragsterov 2009 som sa pokúsil zistiť, čo všetko to obnáša, a preto som sa ani na krok nepohol od jedného z našich najlepších, od čísla 503 – Luďka Pribyla.


I. Medzinárodný festival motrokárskych filmov Ružomberok

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov
Ako ste si už mohli prečítať v článku zverejnenom tu na motoride, časopis Motohouse je spoluorganizátorom festivalu. Aj na tieto stránky vám ešte prinesieme niekoľko článkov pred festivalom, ak však chcete byť v obraze neustále na tu nájdete všetky aktuálne informácie + ukážky filmov.

Katalóg motocyklov

Katalóg
Poslednou novinkou, ktorú by sme vám radi dali do pozornosti je náš katalóg motocyklov, ten spolu s týmto číslom Motohousu už nájdete v stánkoch.




PREDPLATNÉ

Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur a teraz k nemu zdarma tričko Motohouse.

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.

Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk

Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

WWW.MOTOHOUSE.TV



Pridané: 02.01.2010 Autor: Beal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria