Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3041 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 3/2010

 Zdieľať

Pridané: 05.02.2010 Autor: Beal
Čitatelia: 4182 [Novinky - Čo nového v tlači]

Dejme tomu, že marcové číslo Motohouse budeme nazývať ako „jednotkové“. A to z toho dôvodu, že se hneď v piatich testoch stretnete s náradím, ktoré by malo byť najlepším zástupcom svojej kategórie.

BMW nám, zdá sa, predstaví najlepší superbike súčasnosti – HONDA vypustí naháča, ktorému musia všetci ostatní len ticho závidieť – SUZUKI urobí so svojou sedemstopajdou lekciu najklasickejšej športovej motorke – a HARLEY príde s korábom, ktorý vážne len ťažko dokážete prehliadnuť... Hej, a YAMAHA, tá sa tu objaví s motorkou so snáď najelegantnejším motorom!

 Titulka
Titulka

Valencia, alebo nič

Po šiestich desaťročiach sa Grand Prix Valencia 2009 stala vôbec poslednými pretekmi majstrovstiev sveta dvojtaktných dvestopäťdesiatok! Tieto smraďošky totiž majú byť onedlho nahradené novou triedou štvortaktných šesťstoviek Moto2. A koniec-koncov...je to šesť rokov od doby, kedy bola predaná posledná nová produkčná cestná dvestopäťdesiatka. Takže sa nemôžeme len nečinne prizerať a nechať najčistejšiu formu pretekania zmiznúť v oblaku modrého dymu bez slova uznania – preto sme na tripe do Španielska na týchto troch kultových pretekárskych replikách.


„Zoznámte sa s najsilnejšou športovou motorkou sveta“

BMW S 1000 RR

Motohouse 3/2009
Ako sa červená ručička otáčkomera vracia pomaly dole, všetci v malej miestnosti čakajú na to, čo sa na zaprášenom monitore ukáže. Nikto v tej chvíli ešte netuší, že sme práve pri zrode novej éry športových motoriek. Počítač ukazuje 184 koní pri 13 200 otáčkach. Povieme to pre istotu radšej znova – sto osemdesiat štyri koní na zadnom kolese. Mein Gott.




Istota ²

Aprilia Shiver GT

Motohouse 3/2009
Hneď na začiatku sa určite patrí povedať, že model GT nie je nejakým výrazným upgradom pôvodného Shiveru. Keď sa mrknete na technické údaje a poriadne si celú motorku preleziete, veľa rozdielov nenájdete. Rám, celý podvozok aj motor sú úplne identické. Jediným podstatným rozdielom je teda predná polokapotáž a klin pod motorom. Na jednej strane nie je toho ani veľa na pochvalu (rozdiel v technike skoro žiadny), ale ako som sa už párkrát v minulosti presvedčil, aj drobnosť niekedy dokáže zmeniť celkový pohľad na motorku a pri jazde na nej máte dosť odlišný zážitok.



Najlepšia proti najlepšej

Kawasaki ZX-6R
Suzuki GSX-R750

Keď som bol malý chlapec, bola pre mňa 750tka od Suzuki modlou. Bol to ešte čas, kedy otcova motorka bojovala v superbikových majstrovstvách sveta proti šialenej Kawe ZX-7RR, dvojvalcovej Honde RC45 a proti ďalšej legende – Ducati 916. Na okruhoch sa to hemžilo menami ako Slight, Fogarty, Chili a do toho tvrdil muziku začínajúci Colin Edwards. Superbiky vtedy mohli jazdiť štvorvalcové sedemstopäťdesiatky a dvojvalcové litre a v tej dobe ešte nebol ani pre súkromníkov problém prehovoriť do poradia na stupňoch víťazov. Krásne časy bez kontroly trakcie a podobných pomôcok.


Hladná a bezohľadná mäsiarčina... alebo ako ohovoriť aj tie úplne najlepšie motorky

YAMAHA FZ1
HONDA CB1000R
KAWASAKI Z1000

Motohouse 3/2009
Raz ľudia strhli kapotáž zo superbikov, pridali ploché riadidlá a začali predvádzať poriadnu jazdu po zadnom. Dnes tu máme továrenských streetfighterov Yamaha FZ1, Honda CB1000R a Kawasaki Z1000 – ale zostali tieto stroje verné svojim koreňom? Bike sa na ich zlé správanie pozrie zblízka. Ale najprv im poriadne naložíme na ceste, hej, dneska to bude streľba...



Dievča z plagátu

Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic

Motohouse 3/2009
Každý z vás mal určite v mladosti sen, nejaký stroj, ktorého plagát visel v izbe na stene, dlhé minúty ste sa vydržali pozerať na tú krásu a predstavovali ste si, aké by to asi bolo naživo. U mňa to bolo Ferrari F40 a Eguc, ako sme kedysi s kamarátom túto motorku prekrstili. Už vtedy totiž mala strašne dlhý názov, dnes si celým menom hovorí Harley-Davidson FLTHCU Electra Glide Ultra Classic.



Zvyknete si

KTM 990 Adventure

A na čo si máme zvyknúť? Na holý a neoddiskutovateľný fakt, že KTM Adventure v skúsených rukách môže bez mihnutia oka pokosiť ľubovoľnú športovú motorku. Na správnej ceste, samozrejme. Neveríte? Zvezte sa a uvidíte. Možno sa trochu zahrávam s ohňom, ale táto motorka je spolu s bavorským Geesom tým jediným pravým cestovným endurom. V minulých číslach sme mali v Motohouse MG Stelvio a Hondu Varadero, a ak ste článok čítali, určite viete, že slovo enduro sa k týmto mastodontom rozhodne nehodí. Nie, to som nenapísal správne. Lepší výraz bude, že naň nemajú právo.


NOVINKY SUZUKI 2010

Motohouse 3/2009
Jedna z najstabilnejších motoriek motocyklovej produkcie získala na rok 2010 nový kabátik. Suzuki veľmi dobre vie, prečo do Bandita investuje – je to totiž jedna z posledných naozaj „klasických“ motoriek... A je o ňu záujem!



21 tipov, ako na motorke vyzerať ako IDIOT

Motohouse 3/2009
Zaručených návodov, ako niečo dosiahnuť ľahko a rýchlo, je v poslednom čase až-až. Dosť často nefungujú. Kopec ich však nájdete v cool magazínoch a obzvlášť niektoré z tých ženských to dotiahli fakt nevídane ďaleko. Vezmite si napríklad obľúbené články typu „30 trikov, ako si chlapa omotať okolo prstu.“ Cha, cha... A pritom, milé dievčatá, úsilie vynaložené na prečítanie tohto duchaplného článku sa vcelku rovná vysloveniu jednoduchej vety: „Jééééé, ten je ale veľký!“


Zvuk tsuzumi

Yamaha MT-01 SP

Yamahe vždy niečo chýbalo. Jej stroje skvele a presne fungovali, ale až na pár výnimiek (ktoré väčšinou až tak skvele nefungovali) sa jej nedarilo svojim strojom vdýchnuť to, čomu sa hovorí osobnosť. Podarí sa jej to aspoň s motorkou, ktorá absolútne nelogicky spája obrí dvojvalec a športový naked štýl?


Yamaha R6 World supersport

Motohouse 3/2009
Cal Crutchlow dokázal to, čo mnohí považovali za nemožné – vyhral svetové superšporty vo svojej prvej sezóne. Nebyť Bena Spiese, ktorému sa podarilo v superbikoch to isté, asi by sa nemhovorilo o ničom inom. A ja teraz mastím vyskúšať jeho motorku.



Flashback

Motohouse 3/2009
Náš milý „editore“ Honza Karásek rád zadáva celému zvyšku redakcie najrôznejšie domáce práce a úlohy všetkého druhu. Okrem toho, že nás tým neuveriteľne znervózňuje, má toto jeho pedantské mudrovanie i jeden kladný efekt. Po prvé nás tým vracia do bezstarostných rokov v školských laviciach a po druhé pôsobí ako živá voda na našu kreatívnu myseľ. Z tohto popudu vznikol i tento materiál.



Adventúra – Etiópia

Adventúra – Etiópia

Sme na ceste už mesiac. Máme za sebou viac než sedemtisíc kilometrov, cestu Európou do Turecka a Sýrie, šialených päť hodín čakania na hraniciach Izraela a Egypta alebo vyprahnutú púšť v Sudáne. Cesta patrí k tomu najzaujímavejšiemu, čo sme zažili. Našťastie, všetko prebieha bez problémov, motorky fungujú skvele, vyhýbajú sa nám zranenia a choroby. Teraz nás čaká Etiópia, mňa na BMW G 650 XChallenge (viď prestavba) a Davida s väčším R 1150 GS.


ŠPORT

MOTOGP 2010
Motohouse 3/2009
Geniálna partia okolo Carmela Ezpeleta vyrobila ďalší fantastický veletoč. Po nasadení osemstoviek pred troma rokmi sa znova zmenia pravidlá a od roku 2010 sa pôjde opäť na litrových motorkách. No a čo to bude v reáli znamenať? To zatiaľ nikto poriadne nevie (snáď ani sama Dorna), isté je teraz len to, že nový reglement nariaďuje jednotné vŕtanie 81 mm, maximálne štvorvalcový motor a zákaz hydraulických systémov (ovládania ventilov), ktoré by boli ovládané inak než samotným jazdcom (takže brzdy tieto motorky snáď budú mať...:o))



WSBK KLEBETY
Motohouse 3/2009
Jonathan Rea údajne pred sezónou odmietol dve ponuky do MotoGP, pretože by sa podľa vlastného vyjadrenia nemohol ihneď zaradiť medzi najlepších (pravidlo o nováčikoch iba v satelitnom tíme), a to mu vadilo. Preto sa rozhodol zostať vo WSBK s jasným cieľom – získať titul superbikového majstra!


Robme to pre ľudí
Motohouse 3/2009
Je fakt nevľúdne januárové ráno, ani psa by si von nevyhnal. Ondro zase raz vyráža z Brna smerom na Prahu, aby tu zariadil nejaké drobnosti, zmluvy, kontakty – všetko pre to, aby CEC 2010 prebehol správne, aby bez problémov fungoval. Popoludní, keď je všetko hotové, máme spolu „rande“ v jednej sporilovskej kaviarni. Lenže tam sa práve nedá prekopať cez čerstvo napadaný sneh, takže končíme na Vrbovke v kantíne, čo nám však neuberá z chuti pokecať si. Ondra Coufala totiž považujem za jedného z najschopnejších ľudí, ktorí sa u nás okolo cestného okruhového pretekania pohybujú...



Staronový lesk doby dávno minulej, alebo zlaté ručičky československé.

Reč bude o vrcholovom modeli v ponuke českej zbrojovky Brno vyrobenom pred šesťdesiatimi rokmi. Ale prečo potom „ručičky československé“? Nuž preto, lebo česká babička (nemýliť si s Babičkou od B. Němcovej) sa svojho druhého života dočkala zásluhou jedného slovenského nadšenca, ktorý nehľadiac na peniaze, čas a problémy šiel za svojím snom. Celý proces renovácie sa niesol v duchu vtedajšieho jawáckeho predajného hesla “jakost, rychlost, radost”.


Diaľkové enduro z XChallenge

Motohouse 3/2009
Hneď na začiatku sa natíska prvá otázka: Prečo práve toto BMW? Odpoveď nie je zložitá: „Chcel som ľahké enduro, nevadí mi jednovalec. Predpokladal som, že na motorke bude jazdiť aj moja drahá polovička a nechcel som ju trápiť veľkým GS. Ďalšou podmienkou bol nový stroj, takže Dakar nepripadal do úvahy. No a pri KTM nielenže kobyla chodí bosá, ale vlastne už zakapala. Nástupca Adventure 640 nikde. Mal som predstavu o motorke, s ktorou môžem na lesných cestách, po púšti i na prejazdoch s kuframi zvládnuť denne až 500 km, takže som realizáciu musel vziať do svojich rúk.


Plagát

Motohouse 3/2009



PREDPLATNÉ

Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur a teraz k nemu zdarma tričko Motohouse.

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.

Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk

Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

WWW.MOTOHOUSE.TV



Pridané: 05.02.2010 Autor: Beal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria