Anketa:
Svitok na Monze doplatil na chybu súpera
ZdieľaťPridané: 10.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2695 [Šport - Cestné Motocykle]
V talianskej Monze sa konalo štvrté kolo seriálu FIM Cup Superstock 1000, ktorý sa jazdí v rámci podujatia MS Superbikov. Ani tentoraz na mieste s českým tímom SMS Racing nechýbal Slovák Tomáš Svitok.
V tréningoch a kvalifikáciách, ktoré sa jazdili striedavo na suchej a mokrej trati, si náš pretekár zvykal aj na pre neho nový okruh a pre nedeľné preteky si vybojoval 22. štartovú pozíciu.
![]() |
V samotných pretekoch po výbornom štarte doplatil na chybu súpera, po ktorej sa ocitol mimo trate a z posledného miesta s veľkou stratou začal doháňať aspoň nejaké stratené miesta. Nakoniec z toho bolo 19. miesto v cieli.
Tomáš Svitok: „V piatok, v prvej kvalifikácii, sme čakali, až oschne trať natoľko, aby som mohol urobiť čo najrýchlejšie kolo s pneumatikou na sucho, ale nevyšlo nám to, dráha bola ešte príliš mokrá a to znamenalo až predposledné miesto. V sobotu ráno bolo vo voľnom tréningu opäť mokro, zlepšil som sa o päť sekúnd, ale veľmi som neriskoval, pre poobednú druhú kvalifikáciu nám totiž predpovedali lepšie počasie. To sa aj naplnilo a ja som sa posunul na 22. miesto, s čím som bol spokojný, no stále som mal problém s odskakujúcim predkom motocykla. To sa nám však podarilo odstrániť, čo potvrdil aj nedeľný zahrievací tréning. Preteky sa pre mňa začali skvele, po štarte som preskočil celý jeden rad a do prvej zákruty som vchádzal dokonca okolo 15. miesta, ale žiaľ, za mnou jazdiaci Poliak Walkowiak urobil chybu, vrazil do mňa a ja som sa ocitol mimo dráhy. Kým som sa dostal späť, tak prešiel veľmi dlhý čas a s veľkou stratou som potom už pretekal len sám so sebou. Nakoniec sa mi ešte podarilo dostihnúť dvoch súperov a v cieli som bol devätnásty. Škoda tej kolízie, mohol to byť skvelý víkend, darilo sa nám, chcem sa tímu poďakovať za odvedenú prácu.“
![]() |
Pridané: 10.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!