Anketa:
Ďalšie horúce novinky Honda už na predajniach!
ZdieľaťPridané: 14.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8743 [Novinky - PR článok]
V týchto dňoch sa do slovenských Honda showroomov dostávajú zaujímavé novinky, ktoré dokážu očariť začiatočníkov aj skúsených jazdcov. Reč je najmä o naháči s priateľskou cenovkou VT750S a o VFR1200F Dual Clutch Transmission s dvojspojkovou prevodovkou. Skútra PCX sme sa dočkali tiež.
VT750S
O tomto modeli sa zatiaľ popísalo málo, ale o to viac dokáže pomiešať karty na trhu. Koncepčne ide o motocykel vychádzajúci z choppra VT750C Shadow, pričom najmarkantnejšou zmenou prešiel určite celkový vzhľad a posed. Malé úpravy sa udiali aj na motore a sekundárny pohon je teraz reťazový. Svojou nenáročnosťou a jednoduchosťou VT750S určite pritiahne začiatočníkov, najmä ženy. Všetkých príjemne prekvapí aj cenovka s hodnotou 6 150 €.
![]() |
Honda VT750S |
VFR1200F Dual Clutch Transmission
Nová VFR1200F už nejaký čas brázdi aj naše cesty, ale verzia s dvojspojkovou prevodovkou prišla až teraz. Zjednodušene sa dá povedať, že ide o automatickú prevodovku s možnosťou manuálneho radenia voličmi na ľavej rukoväti. K dispozícii sú dva automatické režimy – Drive a Sport, do manuálneho režimu alebo späť možno vojsť kedykoľvek počas jazdy. Od štandardnej VFR sa dvojspojková verzia líši viditeľne iným vekom spojky a samozrejme inými ovládačmi na riadidlách. Cena – 15 390 €.
![]() |
Honda VFR1200F Dual Clutch Transmission |
![]() |
Netypické ovládače na VFR1200F Dual Clutch Transmission |
PCX
Toľko očakávaný a žiadaný model je konečne tu! Presnejšie, na showroomoch sa objaví koncom júna, teda po 22. 6. Určite sa oplatí počkať si naň, veď okrem sviežeho športového dizajnu a moderných technológií prinesie aj veľmi konkurencieschopnú cenu – 2 250 €. Odporúčame kontaktovať niektorého z dealerov Honda, ktorý vám rád poskytne viac informácií a prípadne vypíše objednávku.
![]() |
Honda PCX |
![]() |
Honda PCX |
Pridané: 14.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!