Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1367 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Konečne body z Talianska pre Tomáša Krajčiho

 Zdieľať

Pridané: 28.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1978 [Šport - Cestné Motocykle]

Aj ďalšie preteky triedy Superstock 600 v rámci MS sa konali na talianskej trati, tentoraz v Misane.

Kým podujatie v Monze Tomáš Krajčí nedokončil, pretože ho v samotnom úvode zostrelil jeden zo súperov, tak druhé tohoročné preteky na horúcej talianskej pôde skončili pre neho podstatne lepšie a odváža sa cenné umiestnenie v prvej desiatke, čo je sľubný moment pred nasledujúcim kolom na Masarykovom okruhu v Brne, ktoré sa pôjde už za štrnásť dní.

Tomáš Krajčí:„V piatkovom rannom tréningu ma prekvapilo, že trať kĺzala, asi to bolo tým, že sa tu pár dní nič nedialo a bolo to spôsobené drobným nánosom nečistôt. Po niekoľkých kolách sa to ale spravilo a klzký povrch bol citeľný len v jednej zo zákrut s novým povrchom. Tešilo ma, že som vlastne v zoznamovacom tréningu na pre mňa neznámej trati skončil na 11.mieste. V sobotu ráno to bolo opäť o niečo lepšie, pretože v tom kritickom mieste už bol asfalt nagumovaný, takže som dokázal zrýchliť o ďalšiu sekundu a zrýchľoval som aj v samotných pretekoch. Štart mi vyšiel slušne, dokázal sa prebojovať úvodnými zákrutami a potom to bolo už len lepšie. Išiel som v skupinke, snažil som sa nerobiť chyby, naopak čakal som na zaváhanie zo strany súperov, čo sa nakoniec aj stalo. Vďaka tomu som si vytvoril náskok a až do posledného kola som išiel sám. V poslednom kole ešte jeden z jazdcov predo mnou prebrzdil zákrutu, ja som toho využil a tak som skončil v top 10. Bodový prídel ma teší, vlastne mi tých šesť bodov pomohlo vytvoriť veľký skok v celkovom hodnotení z dvadsiatej priečky až na aktuálnu štrnástu.“

Pridané: 28.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »