Anketa:
Epos o mototúre II.- Východniarska odyssea 3/3
ZdieľaťPridané: 14.07.2010 Autor: piestik
[Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Deň štvrtý - 7.6.2010
*
O desiatej ráno sme už v hradnej veži.
Čarokrásne Slovensko sťa na dlani nám leží,
a ako si tak čumíme do diale,
zbadáme majestátnych veľhôr končiare.
![]() |
Najkrajší kút v šírom svete je moja rodná zem |
A CBF-ka už opäť vzdychá:
,,Vo valci ma čosi pichá,
prevodovku oheň páli,
čo za blázna ma to riadi ?!“
(To ja sťa bájny bohatier,
rútim sa na nej do Tatier)
*
Že cesta nebola len kopa zábavy,
zbadal aj Kubo, keď dostal šupu do hlavy.
Nebol to však chrúst či iný z hmyzích besov,
to zaspavší Laco svojou prilbou do tej jeho tresol...
*
Čo to ale? Ďalšia zrada!
Na CB-čke je dáka vada.
Čudný ide zvuk od rozvodovej reťaze...
Jarovi tá jeho vykopávka akosi nemaže.
![]() |
Kto maže, ten jede, kto nemaže, ten rozoberá... |
Kým Kubo s Lacom a Paľom do Tatier trieli,
ja s Jarom obetavo na juh mierim.
Cez Vernár vlečieme sa jak zdochliny,
nevediac sa dočkať Podunajskej roviny.
*
Domov sme došli bez poruchy a v zdraví,
a ja som už teraz totálne žhavý,
ako takto o rok opäť napíšem pár viet.
Tentokrát plánujem výlet do južných Čiech.
![]() |
Mapa |
Epilóg :
*
O dva týždne neskôr
*
Čo sa stalo Kubovi, to nikto z nás nevie,
každý víkend do Sedlice za Pavlou sa ženie.
A ak to nie je vzťah na jednu noc či na dve,
do roka tu máte epos o motorkárskej svadbe!
*
THE END
vrooom, vrooooom, vrooooooooooooooom...
Pardon...
bzz, bzzzzz, bzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
*
P.S.
A aby Paľo nesmútil, že niet tu o ňom zmienky,
vedzte, že aj on trochu cvrkol si do plienky.
Radšej by sa asi viezol na povoze konskom
keď baterka mu vyprdla pri Beňadiku Hronskom.
*
Osoby a obsadenie:
Piestik: Honda CBF 125
Kubo-: Kawaski Versys
Palo-: Yamaha R1
Jaro-: Honda CB 400, r.v. 1983
Laco: ľadviňák snívajúci o Honde Varadero 125
*
Copyright Piestik 2010
Pridané: 14.07.2010 Autor: piestik Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!