Anketa:
Bily Racing team zahviezdil pred domácim publikom
ZdieľaťPridané: 07.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3665 [Šport - Cestné Motocykle]
Na úplne novej pretekárskej trati Slovakiaring, ktorá leží neďaleko hlavného mesta Bratislavy, sa uskutočnil ďalší podnik šampionátu Alpe Adria i národných šampionátov Slovenskej, Českej i Poľskej republiky.
Slovenský tím Bily Racing sa zúčastnil ako zvyčajne so stálymi dvoma jazdcami a to Jaroslavom Černým v kategóriách Supersport 600 a STK600 a Tomášom Mikšovským, ktorý sa predstavil v triede STK1000. Novinkou bola zmena pretkárskeho motocykla Tomáša Mikšovského, ktorý na tento domáci pretek zapožičala spoločnosť DA RACING, s.r.o, a ktorý niesol označenie BMW S1000RR.
Po piatkových voľných tréningoch sa blysol najlepšími časmi na jedno kolo Jaroslav Černý, ktorý zúročil znalosť domácej trate a rovnakým spôsobom pokračoval aj v sobotňajších kvalifikáciách. Týmto si zabezpečil čestné miesto najrýchlejšieho jazdca v oboch kategóriách a do nedeľných pretekov dvakrát štartoval z pozície PoleMana.
Hoci je Slovakiaring domácou traťou, Tomáš tu ani raz netestoval. Tomu tiež zodpovedal najlepší čas na jedno kolo v piatkových voľných tréningoch. Hodnota 2:10,5 bola veľmi neuspokojivá. Po prvej sobotňajšej kvalifikácii bolo všetko inak. Tímu sa podarilo nastaviť motocykel a Tomáš si vybojoval s časom 2:07,465 provizórne druhé miesto na štartovom rošte. Hoci v popoludňajšej časti panovala veľká horúčava a mnoho jazdcov nezrýchlilo, Mikšovský dokázal svoj kvalifikačný čas ešte vylepšiť na hodnotu 2:07,194 a takto si upevnil druhú štartovú pozíciu. Tím bol veľmi spokojný s dosiahnutými časmi, pretože zapožičaný motocykel je používaný výlučne v BMW Cupe, teda nie je osadený špeciálnymi úpravami povolenými pre triedu STK1000.
Nedeľný program začal pre slovenský tím pretekom superšportov. Jaroslav Černý odštartoval ako tretí a na rovnakej pozícii prechádzal prvým kolom za vedúcim Čechom Igorom Kalábom a druhým Slovincom Bostianom Pintarom. Bolo otázkou času, kedy sa dostane za chrbát Igora Kalába. Už vo štvrtom kole sa podarilo Jarovi predbehnúť vedúceho jazdca a vytvoriť si malý náskok, ktorý si udržal až do cieľa desaťkolového preteku. Černý tak prvýkrát v tohtoročnej sezóne zvíťazil v pretekoch superšportov.
Po obedňajšej prestávke odštartoval pretek STK1000. Tomášovi sa štart tentoraz príliš nevydaril a v prvej zákrute sa usadil na tretej pozícii za Talianom Fabriziom Pellizzonom na Aprilii. Prvým kolom prechádzal už na druhom mieste a sťahoval vedúceho jazdca Michala Fillu. Prvých pár kôl to vyzeralo, že by mohli spoločne bojovať o prvé miesto, ale Tomáš stratil po veľkom šmyku dôveru v kontrolu trakcie a tak postupne spomaľoval. V závere preteku ešte došlo k výmene pozícií s Michalom Šemberom, ale v poslednom kole Tomáš v technickej pasáži zaútočil a druhé miesto si pred Šemberom udržal.
Pretek malých stockov bol pre Jara Černého výrazne ľahším ako súboj s Igorom Kalábom a po niekoľkých kolách si vytvoril dostatočný náskok, ktorý naďalej pred svojimi súpermi zvyšoval. Po desiatich kolách prešiel cieľom so šesťsekundovým náskokom pred druhým Maďarom Alenom Gyorfim a tretím Tomášom Holubcom z Českej republiky.
Jaroslav Černý:"Mám za sebou najúspešnejší víkend v tomto roku, konečne sa mi podarilo vyhrať v oboch triedach, ako v SST 600 tak aj v superšportoch, a navyše na Slovakiaringu. Mám z toho veľkú radosť, celý víkend bol už od piatku perfektný, v piatok som bol najrýchlejší a v sobotu som to potvrdil aj v oboch triedach, kde som získal Pole Position. V nedeľu boli ako prvé na programe superšporty, štart mi celkom vyšiel a po prvom kole som bol na 3.mieste za Kalábom a Pintarom. Cez Pintara som sa dostal celkom ľahko a v 4.kole aj cez Kalába, ktorý bol naozaj veľmi rýchly. Aj tak som sa snažil odpútať a vytvoriť si mierny náskok, dokázal som ho udržať za sebou na úrovni jednej sekundy a sústredil som sa len na to, aby som nespravil nejakú chybu. Boli to ťažké preteky, ale podarilo sa mi zvíťaziť pred domácim publikom a pred sponzormi, ktorí mi veria a investujú do mňa nemalé finančné prostriedky, preto som naozaj rád, že to vyšlo. Ako druhé ma čakali stock 600, štart mi nevyšiel podľa predstáv, ale cieľom prvého kola som prešiel na 2. mieste za Látrom. Po dvoch kolách som cítil, že mám na to, aby som ušiel všetkým súperom, a to sa mi aj podarilo. Spravil som si náskok asi 6 sekúnd pred druhým a až do cieľa som si užíval jazdu na prvom mieste pred domácim publikom. Bol to skvelý víkend a momentálne som jediný Slovák, ktorému sa podarilo vyhrať dve kategórie Alpe Adrie. Musím poďakovať celému Bily Racing Teamu, a to menovite Robovi Bielemu, Mirkovi Šamajovi za bezchybnú prácu a takisto Honzovi Halbichovi a Pavlovi Máslerovi, za perfektne pripravený podvozok a v neposlednej rade všetkým sponzorom a kamarátom, čo nám pomáhajú. Hlavne Jožko Durdík, Mirovi Kolenčíkovi a celému kolektívu Slovakiaringu za perfektnú spoluprácu."
Tomáš Mikšovský:"Z môjho pohľadu to bol fantastický víkend a druhé miesto za týchto podmienok je naše víťazstvo. Keď beriem do úvahy, že som išiel na novom stroji, na ktorom som mal najazdené minimálne množstvo kilometrov a že sme sa až vo štvrtok rozhodli s ním na tomto okruhu štartovať, nemám k tomu čo dodať. Hoci sa jedná prakticky o sériový motocykel, s ktorým sa Peter Theisz zúčastňuje poľského BMW Cupu, zajazdil som na ňom v sobotných kvalifikáciách veľmi rýchle časy. Samotný pretek bol tiež parádny, náš cieľ bol hlavne dôjsť do cieľa a zbytočne neriskovať pád a zničenie požičaného motocykla. Samotný štart sa mi veľmi nevydaril, ale už v prvom kole som predbehol Pellizzona a začal sa pomaly doťahovať na veľmi rýchleho Michala Fillu. V treťom kole som si tiež zajazdil svoje maximum (2:06 "764) a to je pre mňa veľmi dôležité, pretože je vidieť veľký potenciál tohto motocykla. Bohužiaľ som asi vo štvrtom kole dostal šmyk zadného kolesa, ktorému nepomohla ani kontrola trakcie a tak som trochu spomalil, aby som neriskoval zbytočný pád. Asi v siedmom kole ma predbehol Michal Šembera, ktorý išiel veľmi dobre a tak som sa za ním vozil a čakal na tú správnu chvíľu. Tá prišla v poslednom kole v technickej pasáži, kde mal Michal veľkú slabinu a tak som neváhal a úspešne zaútočil. Cieľom som prešiel na druhom mieste a pripísal si dvadsať bodov, ako do Českého majstráku, tak do hodnotenia Alpe Adrie. Chcel by som poďakovať celému tímu za jeho perfektne odvedenú prácu. Osobným mechanikom Honzům Halbichovým, Pavlovi Máslerovi a predovšetkým Petrovi Theiszovi za požičanie jeho motocykla, pretože bez tohto stroja by sme nezískali také pekné umiestnenie. V neposlednom rade patrí poďakovanie aj poľským kamarátom, ktorí nám do kvalifikačných tréningov požičali náhradné kolesá a mnoho iných dielov. Poďakovanie samozrejme všetkým kamarátov, fanúšikom, ale aj sponzorom, bez ktorých by sme nemohli pretekať."
foto:Lucie Cicala
Pridané: 07.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Piaggio prišlo s ďalšími novinkami - Beverly 310 a Medley 200
- Moto Guzzi modernizovalo roadster V100 Mandello
- Indian uvádza štyri nové modely, vrátane špeciálnej edície
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 %
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!