Anketa:
Michal Puškár zvíťazil na Slovakiaringu
ZdieľaťPridané: 07.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3506 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas uplynulého víkendu sa konala historicky prvá Cena Slovenska na novopostavenom prvom slovenskom okruhu, Slovakiaringu. Viac ako dvesto jazdcov z jedenástich krajín predviedlo výborné výkony.
V sobotňajších kvalifikáciách triedy 125SP získal M. P. svoju šiestu pol-postion v sezóne. Jeho najrýchlejší čas bol len o 0,01 s lepší ako druhého na štarte Taliana Trevisana. Nedeľné preteky v tejto triede boli mimoriadne dramatické. Po štarte sa náš pretekár ujal vedenia. Po niekoľkých výmenách pozície s Trevisanom sa bezpečne usadil na čele. Za ním to vrelo. Taliani, domáci Skovajsa a Maďar Gyutai si nedarovali ani meter trate. Došlo k mnohým haváriám, z toho najťažšiu mal Čech Svoboda, ktorého dlho oživovali na mieste pádu vedľa trate a potom ihneď letecky transportovali do nemocnice v Bratislave. Z dôvodu pristavania záchranného vrtuľníka bol aj posunutý program ďalších tried. Prajeme mu v mene celého tímu skoré uzdravenie.
![]() |
Michal:"Zvíťaziť doma je niečo fantastické aj keď to nebolo vôbec jednoduché. Mali sme hlavne problém s priľnavosťou zadnej pneumatiky. Pravdou je, že odpadli traja špičkoví jazdci z dôvodu technických problémov a pádov. V nedeľu boli totiž extrémne atmosferické podmienky. Tlak a teplota vzduchu sa zasadne nemenili, ale vlhkosť klesla o 30 percent, čo najmä mechanici Sirianniho a Trevisana nezaregistrovali a preto to ich motory nevydržali. Otvorila sa tak cesta ďalším jazdcom, ktorí nepoužívajú až také extrémne nastavenia. Ich motory síce majú trocha nižší výkon, ale niesu také náchylné na deštrukciu. Takéto zmeny podmienok sa u 4T motorov (ak sa nekoriguje nastavenie) prejavia len poklesom výkonu, ale pre 2T motor nastavený na limit to znamená koniec v priebehu pár kôl. Tieto preteky ale na druhej strane sprevádzala skvelá atmosféra. Bol som prekvapený veľkým záujmom médií. Bolo nutné urobiť množstvo rozhovorov, či podeliť sa s pocitmi. Tiež bol záujem zo strany divákov a fanúšikov, popodpisovalo sa veľké množstvo plagátov. Kiež by to tak bolo aj na iných podujatiach v zahraničí. Chcem poďakovať majiteľovi teamu p. Štefanovi Bunčiakovi, partnerom, môjmu otcovi a všetkým, ktorí nás prišli na toto podujatie podporiť alebo ho sledovali a držali palce".
![]() |
![]() |
Pridané: 07.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!