Anketa:
Rozhovor: BRP Enduro campy s Jarom Katriňakom
ZdieľaťPridané: 14.07.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9391 [Novinky - Oznam]
V rámci úspešnej minuloročnej sezóny zrealizoval Environ Imidjex team 16 enduro campov na Slovensku aj v Rumunsku pod taktovkou Maxa Kovalčíka a Jara Katriňáka. Každý camp bol špecializovaný podľa prihlásených endurákov, či už na štvorkolky, alebo ľahké, ostré endurá tak, aby si každá skupina čo najkvalitnejšie zajazdila.
Tento rok chce tím pripraviť nový produkt pre ťažkých endurákov, ktorí majú odjazdené prevažne cesty a ľahký terén. Dostanú šancu potrénovať s Katrošom od jednoduchších terénov, až po ozajstné enduro masakre, kde sa doslova potí krv. Všetko s cieľom pripraviť XL jazdcov do nepredvídateľných situácií počas dlhých ciest, alebo pomôcť zlepšiť jazdecké skúsenosti na populárne XL rallye, kde nadobudnuté skúsenosti prídu veľmi vhod oproti nevyspytateľnému terénu a ďalším pretekárom.
O ďalších skúsenostiach a postrehoch z Enduro campov sa s našou redakciou podelí Jaro Katriňák, naša endurová a motocrossová legenda, majster sveta, Európy, víťaz sesťdňovej a nespočetných renomovaných pretekov a Maxo Kovalčík, ktorý je šéfom BRP Centra Brezno a hlavným koordinátorom enduro campov.
Čo je cieľom vašich Enduro campov?
Katroš: Tak v prvom rade dobre a pekne si pojazdiť, ukázať jazdcom, že sa dá jazdiť aj inak, zoznámiť sa s novými ľuďmi, z rôznych kútov Slovenska, Čiech a tak.
Vieme, že vstup motorových vozidiel do lesov je zakázaný, máte tento problém vyriešený?
Maxo: Zákon sa vzťahuje nie len na lesné cesty, ale aj poľné cesty. Citovať zákon teraz nebudem. V praxi to pre nás znamená, že musíme mať povolený každý meter trasy kade prechádzame – nie je to jednoduché, nakoľko zistiť a dohodnúť sa s každým vlastníkom pozemku kade prechádzame je niekedy nemožné. Ďalej sa musíme dohodnúť s príslušným poľovnými združeniami, oznámiť akciu na životné prostredie, vyžiadať súhlas od starostov obci, čo poväčšine nerozhoduje starosta, ale zastupiteľstvo a potom keď máme všetko podpísané, kópiu dávame na príslušne policajné oddelenie a ďalšiu nosíme u seba. Každý, čo sa niekedy snažil usporiadať preteky, alebo zlegalizovať trať veľmi dobre vie, o čom rozprávam .
Kde sa jazdí, stravuje, spí a v akom rozsahu je o jazdca postarané v priebehu campu?
Maxo: Jazdíme v dvoch lokalitách, jedna na Slovensku a druhá v Rumunsku. Klient sa nestará v podstate o nič. O stravu, ubytovanie, základný servis, technické zabezpečenie, doprovod na trati a všetko ostatné sa stará team BRP Adventure. Klienti sa samozrejme nemusia báť, že budú spať pod holým nebom. K dispozícii máme chalupy ako na Slovensku, tak aj v Rumunsku, čiže každý klient má svoju posteľ. Sprcha a toaleta je samozrejmosťou.
Ako zvyčajne prebieha akcia ?
Maxo: Principiálne akcie či v Rumunsku, alebo na Slovensku prebiehajú rovnako, s tým rozdielom, že v Rumunsku sa jazdí o 1 deň dlhšie a nie je tam časovo obmedzené jazdenie. Na Slovensku sme obmedzený časom, to znamená, že sa jazdí od 9-00 do 16-00. Po 16-00 jazdiť na Slovensku nesmieme a snažíme sa to aj striktne dodržiavať, nakoľko povolenia máme časovo ohraničené. Celý program akcie nebudem prezrádzať, ale program je zhruba nasledovný.
Slovensko
Štvrtok
- do 18:00 zraz na mieste- ubytovanie, vybalenie
- 20:00 večera
- voľná zábava
Piatok
- 7:30 raňajky- 9:00 štart
- 16:00 príjazd z etapy
- 18:30 večera
- voľná zábava
Sobota
- priebeh dňa je taký istý ako v piatokNedeľa
-7:30 raňajky- balenie
- odjazd domov
Rumunsko
Do Rumunska odchádzame vždy v stredu okolo obeda. Prichádzame okolo 19:00 na miesto. Potom je program identický so Slovenskom, akurát ako som už spomínal, nie je tam časove obmedzenie a tak jazdíme pokiaľ klienti vládzu, ale poväčšine sa vraciame pred 18-tou. Odchod je vždy v nedeľu po raňajkách.
Camp je zameraný na výkonnostný tréning, alebo pojazdenie v prírode?
Katroš: Pojazdenie si v prírode, učiť a snažiť sa poradiť, ale samozrejme vieme prispôsobiť naše jazdenie aj na výkonnosť a zdokonalenie schopností jazdcov.
Aké doporučujete vybavenie motoriek alebo štvorkoliek a samotných jazdcov?
Katroš: Nejak to nerozlišujeme či motorka, alebo štvorkolka. Každý stroj musí byť schopný a pripravený – na veku stroja nezáleží. A jazdci? Samozrejme musia mať kompletnú výstroj.
Aké máte skúsenosti za poslednú sezónu so zúčastnenými endurákmi?
Maxo: Skúsenosti? No skúsenosti sú dobré, chalani ktorí boli s nami to určite potvrdia, nakoľko jazdiť s Jarkom je zážitok na celý život. Jeho skúsenosti a prístup ku klientom je užastný. Ako príklad môžem uviesť partiu z Trnavy. Boli medzi nimi chalani, ktorí jazdili v teréne prvý krát a po troch dňoch nemali problém jazdiť ako výjazdy tak aj zjazdy. Je ťažké o tom rozprávať, aby som na nič nezabudol – treba to skúsiť.
Boli nejaké zranenia, ako máte vyriešenú bezpečnosť jazdcov?
Maxo: Pri takomto druhu športu ako je enduro, ale samozrejme aj štvorkolky sa musí počítať, že sa niečo môže stať. Boli nejaké zranenia, ale našťastie nič vážnejšie. Bezpečnosť jazdcov pri jazde je niekedy ťažké zabezpečiť, nakoľko niektorí jazdci preceňujú svoje schopnosti, ale to je si myslím pri každom športe. V prípade, že sa niečo stane, sú všetci naši ľudia školení a pripravení pomôcť – každý rok absolvujeme všetci kurz prvej pomoci, ale zameraný čisto pre nás.
Čo plánujete na budúcu sezónu 2011?
Maxo: Tak o tomto je ešte trochu skoro rozprávať . Plány sú veľké – určite budeme pokračovať v organizovaní našich campov. Už tento rok rozširujeme naše portfólio. Mimo klasických enduro campov, štvorkolkových campov budeme robiť campy pre veľké cestovné endurá, kde sa budeme venovať škole jazdy, aby každý, kto takýto motocykel vlastní, alebo zakúpi, mal možnosť získať buď prvé skúsenosti, alebo zdokonaliť svoje jazdecké schopnosti pod odborným dohľadom.
Ako je možné sa s Vami skontaktovat?
Na stránke www.enduro.sk sú všetky potrebné informácie, kontakty a samozrejme aj foto galéria, kde keď si to niekto pozrie získa potrebný obraz o tom, ako to celé prebieha.
Video:
Akčné video z jazdenia v Rumunsku a to dokonca pohľadom zo štvorkolky, ktorú sedlal okrem iných aj Jaro Katriňák.
Najbližšia akcia |
Pridané: 14.07.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!