Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1578 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29765
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17597)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12168)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (48)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki testuje nový superbike ZX-10R v Suzuke

 Zdieľať

Pridané: 12.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5826 [Bleskovky - Predstavujeme]

Tak a je to tu. Dočkali sme sa prvých fotiek novej Kawasaki Ninja ZX-10R. Ninja sa svetu ukázala v prostredí kam patrí - na okruhu v japonskej Suzuke.

Po prvých ukážkach toho, čo sa v dielňach Kawasaki chystá, sa mnohí istotne potešili, aj keď šlo iba o skicu a video, ktoré toho veľa neukázalo. Teraz sú už k dispozícii fotky skutočného stroja. Testovanie prebehlo na okruhu v Suzuke, takže máme možnosť vidieť ZX-10Rku priamo vo svojom živle.

Japonci sú zatiaľ na informácie o tomto biku skúpi. Dve, hádam tie najdôležitejšie, čísla ale známe sú. Výkon 190 koní a hmotnosť 198 kilogramov. Na fotkách ďalej vidieť, že nová Ninja zrejme bude ponúkaná aj so systémom ABS. Ako bude vyzerať sfarbenie sériovej motorky zatiaľ známe nie je. V Suzuke sa po okruhu premávala verzia oblečená do karbónu.

Zvukový prejav veľkej žabky si môžete vypočuť v tomto videu


Zdroj: Kawasaki press

Pridané: 12.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (48)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »