Anketa:
Nová Kawasaki Ninja ZX-10R 2016 bude predstavená už čoskoro
ZdieľaťPridané: 14.09.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4653 [Bleskovky - Novinky]
Kawasaki potvrdila, že chystá inováciu modelu svojho úspešného superšportu ZX-10R Ninja. Zmeny sa dotknú podvozku, brzdového systému, trosku dizajnu a mierne sa navýši aj výkon.
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Je teda veľmi pravdepodobné, že aj Kawasaki príde so systémom ABS dovoľujúcim bezpečné brzdenie aj v náklone a rovnako nás zrejme na Ninji čaká aj elektronický podvozok. Navýšenie výkonu bude asi iba symbolické, nakoľko sa ani v Kawasaki netaja tým, že nejde o úplne nový model ale skôr iba o facelift.
Pridané: 14.09.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- EICMA Miláno 2015 - Kawasaki vstupuje medzi skútre do 125, ostatné modely inovované - Redakcia
- Kawasaki Ninja ZX-10R / ZX-10RR s aerodynamikou a nová Z H2 SE 2021 - Awia
- Honda predstavila inovované CB500F, NC750S a Integra pre modelový rok 2016 - Redakcia
- Nový katalóg Touratech 2016/2017 - TouratechSK
- Mega foto galéria: Triumph predstavil inovovanú radu Bonneville pre rok 2016 - zeON
- Kawasaki odhaľuje novú Ninja 650 pre rok 2020! - Redakcia
- Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 - nie len facelift, ale poriadna inovácia - zeON
- Ducati predstaví model Monster 1200R - zeON
- TomTom predstavuje zaujímavú navigáciu pre skútre a motocykle - Herghott
- Kawasaki testuje nový superbike ZX-10R v Suzuke - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!