Anketa:
Telefón, MP3 a rádio v prilbe - Parrot SK4000
ZdieľaťPridané: 08.09.2010 Autor: Varan
Čitatelia: 12356 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Chýba vám pri jazde na motorke pohodlne ovládateľný telefón, hudba a rádio? Odpoveďou by mala byť táto univerzálna Bluetooth handsfree sada do prilby. Poďme sa teda na ňu bližšie pozrieť.
Určite nejeden z vás si pri presunoch na motorke prial počuť v daných chvíľach svoju obľúbenú hudbu, dopravné správy z rádia alebo si zatelefonovať.
Parrot SK4000 je univerzálna Bluetooth handsfree sada do prilby. Jej jednoduchú montáž zvládne do 5 minút snáď každý. Pod ,,futro“ prilby naskladať káble reproduktorov, tie pripevniť dovnútra prilby suchým zipsom, z ľavej strany na spodok škrupiny zatiahnuť upevňovaciu ,,sponu“, nasmerovať mikrofón a na ľavú rukoväť natiahnuť diaľkové ovládanie. Hotovo. To je všetko.
Ovládanie
Modul na prilbe obsahuje 4 tlačidlá: predné (prijatie hovoru, vytočenie kontaktu hlasovou voľbou - dočítaš sa nižšie), zadné (zapnutie/vypnutie systému, zrušenie hovoru), + a – (ovládanie hlasitosti). Hlavným ovládacím prvkom je však diaľkové ovládanie. Disponuje piatimi tlačidlami: červené s ikonou posunu skladby/frekvencie vzad (rušenie hovoru, v menu posun o úroveň späť, predchádzajúca pesnička, nižšia frekvencia rádia), +, – (ovládanie hlasitosti a listovanie v menu), zelené s ikonou posunu skladby/frekvencie vpred (prijímanie hovoru, potvrdenie v menu, nasledujúca pesnička, vyššia frekvencia rádia) a tlačidlo source, ktoré je umiestnené vzadu prispôsobené na ovládanie ukazovákom. Plní funkciu prepínania funkcií. Bez diaľkového ovládania sa systém používa veľmi obmedzene, dokážete iba telefonovať a hovor vytáčať len hlasovou voľbou. Znie to všetko divoko, hlavne dve multifunkčné tlačidlá (červené a zelené na diaľkovom ovládaní), ale stačí pár minút a ovládanie máte zmáknuté. Systém zapínate, rovnako ako vypínate, dlhším stlačením zadného tlačidla na prilbe.
Aké funkcie teda Parrot ponúka a ako fungujú?
Telefón
Telefón je primárna funkcia tohto systému a skutočne vidieť užívateľské prepracovanie. Telefón spárujete cez Bluetooth ako s bežnou handsfree sadou alebo slúchadlom. Váš telefónny zoznam Parrot automaticky zosynchronizuje.
V menu vás sprevádza príjemný ženský hlas v angličtine, ktorý vám vždy oznámi, kam ste sa v menu pohli. Keď chcete niekomu zavolať, stačí sa tlačidlom source naklikať na funkciu ,,Telephone“ (snáď nemusím prekladať :-)). Teraz máte dve možnosti. Buď stlačíte zelené tlačidlo (alebo predné na prilbe) a po zaznení ,,Who do you want to call? (Komu chcete volať?)“ jednoducho poviete meno uloženého, pre správnosť vám ho zopakuje a začne vytáčať. Tu však pozor! Systém je, ako som spomínal, v angličtine, a tak namiesto ,,otec“ musíte povedať ,,outek“. Teda tak, ako by ste to prečítali v angličtine. Druhá možnosť je dostať sa tlačidlami + a – do ,,Phonebook“ (Telefónny zoznam), potvrdiť zeleným tlačidlom, následne listovať v abecede (nie vo vašom zozname), po nalistovaní správneho písmena znovu potvrdiť a až potom listovať v menách začínajúcich na dané písmeno. Listovanie v menu funkcie ,,Telephone“ zahŕňa aj nastavenia ako aktívna hlasitosť v závislosti od rýchlosti (používa okolitý šum), zosilnenie basov, hlasitosť zvonenia, ...
Kvalita telefonovania je na vysokej úrovni, vy počujete zrozumiteľne a kvalitne druhú stranu pri maximálnej hlasitosti do nejakých 130 km/h. Druhá strana vás však počuje zrozumiteľne, čisto a kvalitne aj pri nekresťanských rýchlostiach, jednoducho žiadny okolitý hluk, šum, nič – iba váš hlas a v pozadí zvuk motora. Skúšal som na viacerých motorkách a moja počuteľnosť sa líšila hlavne od obtekania vzduchu (plexi motorky) a hlasitosti motora, avšak rozdiely neboli na počudovanie nijako veľké.
Bluetooth handsfree
Funkcia určená na hudbu, poprípade iné aplikácie z telefónu, napr. hlas navádzania GPS. Využíva telefón spárovaný pre telefonovanie, teda nie je možné mať cez BT pripojené 2 telefóny. Pre počúvanie hudby poteší, že Parrot podporuje A2DP profil pre kvalitný prenos audia. Hudbu ovládate už spomenutými tlačidlami na diaľkovom ovládaní, chýba však spustenie/zastavenie prehrávača, čiže po prepnutí do inej funkcie vám prehrávač stále vo vrecku prehráva hudbu (samozrejme bez výstupu hudby, keďže ste už v inej funkcii) a rovnako pred jazdou musíte prehrávač hudby v telefóne zapnúť. Kvalita zvuku stereo reproduktorov rozhodne nie je ako pri hi-fi zostave značiek Harman/Kardon, Bose a podobne, ale do rýchlosti približne 80 km/h je zvuk veľmi dobre počuť, je kvalitný a čistý, akurát basová zložka je slabšia, no záleží však s čím to porovnávate. Nad 80 km/h už jednotlivé zložky hudby nepočuť tak dobre. Hudba sa stáva nepočúvateľnou niekde pri 120 km/h. Tu, rovnako ako pri telefonovaní, samozrejme platí, že hraničné rýchlosti počuteľnosti budú závisieť od viacerých faktorov (vietor, prilba, plexi motorky).
Line in
Presne to isté ako funkcia Bluetooh handsfree s rozdielom pripojenia. Tu máte k dispozícii kábel s koncovkou jack 3,5mm, čo zaručuje vysokú kompatibilitu.
Rádio
S rádiom si výrobca hlavu moc nelámal. Síce disponuje RDS, ale nikdy sa mi nepodarilo udržať kvalitný signál dlhšiu dobu ako 10 minút. Na vypočutie dopravných správ stačí, ale ako celodenný zdroj hudby to nevidím. Stanice sa neukladajú, tlačidlami iba vyhľadávate stanice s najlepším signálom.
Pár užitočných informácii
Vstavaná batéria podľa výrobcu vydrží 10 hodín. Takú dlhú dobu som v jednom kuse nedokázal počúvať hudbu, ale batéria má skutočne dlhú výdrž. Pri používaní všetkých funkcií mi batéria na jedno nabitie (cca 3-4 hodiny) vydržala presne týždeň, čo činilo niečo málo cez 700 km.
Počas prevádzky na boku modulu na prilbe bliká modrá dióda. Keď sú batérie slabé, bliká červená a v prilbe vám to oznámi tón. Od tohto momentu systém vydrží hrať tak pol hodinu a čo je zaujímavé, diaľkové ovládanie vtedy funguje len keď k nemu priblížite prilbu, čo niekedy vyzerá skutočne efektne :-)
Primárnou funkciou je telefonovanie a prichádzajúci hovor vám preruší hudbu alebo rádio. Po skončení hovoru hudba/rádio automaticky pokračuje.
Diaľkové ovládanie netreba nijako zapínať/vypínať.
Zvýšeného hluku vplyvom zmeny aerodynamiky prilby sa nebojte. Určite niečo cítiť je, no nie je to tak rušivé, aby to bolo nepríjemné.
V manuále sa spomína, že systém nie je vodotesný, čomu trochu nerozumiem. Keď som umýval motorku, diaľkové som zabudol dať dole z riadidiel a teda schytalo dosť vody. Stále funguje. Modul na prilbe pod vplyvom vody overený nemám.
Záver
Určite sú ľudia, ktorý povedia, že motorka je oddych a telefón ich nemá čo pri jazde otravovať, rovnako ako hudba alebo rádio. To isté som si myslel aj ja, ale počas používania som veľmi spohodlnel a telefonovanie bola fakt úžasná vec a hlas navigácie z telefónu tiež. Pri dlhých presunoch si jazdu môžete spestriť hudbou alebo si len zapnúť dopravné správy, kde na vás číha radar. A to nie je na škodu. Za Parrot SK4000 zaplatíte 77,68 €.
jednoduchá montáž, jednoduché ovládanie, veľmi kvalitné telefonovanie, za tú cenu toho ponúka dosť, výdrž batérie | pri hudbe slabšia basová zložka, na rádiu mohli popracovať viac, nemožnosť hudbu z prehrávača zapnúť/vypnúť, hlasové ovládanie v angličtine |
Zariadenie na test poskytla firma ProfiTec.
Pridané: 08.09.2010 Autor: Varan Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
- Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
- Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
- BMW R1150 GS pohľadom dneška
- Vyskúšali sme deflektor MRA X-Creen Sport
- Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko
- Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
- Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
- Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
- Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
- ... zobraz všetky články od tohto autora