Anketa:
Trialová sezóna SMF 2010 uzatvorená!
ZdieľaťPridané: 29.09.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3596 [Šport - Trial]
V dňoch 18.-19.septembra 2010 vyvrcholil tohtoročný seriál medzinárodných majstrovstiev SR v triale záverečným podujatím v maďarskom Mosonmagyare. Po uvedenom podujatí je už jasné poradie športovej sezóny 2010, ktorú kompletne zhodnotil viceprezident SMF pre trial Peter Osúch.
Súťažná sezóna 2010 začala na území Slovenska Indoor Trialom Incheba, ktorý sa rok od roku stáva populárnejším, a to aj v okolitých štátoch a to i s ohľadom na termín podujatia v marci, v rámci výstavy Motocykel Bratislava. Tento rok sa podujatia zúčastnili jazdci z Poľska a Maďarska a vzhľadom na to že ohlas bol veľmi dobrý, o štart na tomto podujatí prejavili záujem aj jazdci z ďalších štátov. Pred športovou komisiou trialu SMF teraz vyvstáva úloha pripraviť v spolupráci s výstaviskom Incheba Bratislava i ďalší ročník.
Samotné medzinárodné majstrovstvá Slovenska pozostávali z ôsmich dvojdenných súťaží. Tri podujatia sa konali na území Slovenska,po jednom podujatí v Rakúsku, v Poľsku, v Českej republike a dve v Maďarsku. Dôvodom štartu slovenských jazdcov na podujatiach v zahraničí je jednak malý počet súťažiacich ako u nás tak i v okolitých krajinách a i malý počet malý organizátorov podujatí. Z uvedených dôvodov a z dôvodu udržania úrovne podujatí došlo k spojeniu okolitých krajín a majstrovské podujatia sa organizujú spoločne. Problém sme v tomto roku videli na podujatiach v Maďarsku, kde je výkonnosť jazdcov nízka a tak tam slovenskí jazdci absolvujú súťaže s veľmi nízkym počtom trestných bodov. Na druhej strane prínosom v tejto sezóne bolo spolu organizovanie podujatí s Českou republikou, kde je jazdecká úroveň vysoká, čo prispelo k výkonnostnému rastu našich jazdcov.
![]() |
Tak ako ďalšie disciplíny motocyklového športu i trial sa potýka s nedostatkom mladých talentov. Svetlou výnimkou je odchovanec Nitrianskeho Trialu, pätnásť ročný Šimon Sordyl, ktorého stúpajúca výkonnosť dáva nádej že budeme mať jazdca európskej výkonnosti. Úspechom práce ŠK trialu v roku 2010 je i nárast počtu jazdcov i keď vekovo starších, aj z iných disciplín, ktorí sa svojou výkonnosťou pohybujú v strede štartového poľa.
Na poli medzinárodnej diplomacie sa člen ŠK a jeden z aktívnych jazdcov zúčastnili ako pozorovatelia jedného z kôl ME v triale, kde nadviazali úzky kontakt s predstaviteľmi Európskej motocyklovej únie (UEM) za účelom prípravy pôdy pre usporiadateľa z Nitry, ktorý má záujem v budúcnosti organizovať jedno z podujatí ME.
![]() |
Vrcholom sezóny 2010 bol historicky prvý štart slovenských reprezentantov na majstrovstvách sveta družstiev „triale národov“ v Poľsku. I keď trináste miesto pre nezainteresovaného v tomto športe nemusí byť priveľmi uspokojivé, ale už samotný fakt že Slováci odštartovali na tomto vrcholnom podujatí a dokonca zožali gratulácie od vrcholných predstaviteľov FIM, je povzbudivé do ďalších ročníkov Trialu národov. Ak by som mal jednou vetou odpovedať aká bola sezóna 2010, bola lepšia ako všetky predošlé od éry samostatného Slovenska a to je výzva pre športovú komisiu k zdokonaľovaniu úrovne podujatí na území Slovenska a pre rast výkonnosti samotných jazdcov v porovnaní s okolitými krajinami.
Kompletné výsledky trialovej sezóny 2010 sú zverejnené na stránke www.smf.sk/trial
Zdroj: SMF, ilustračné foto: www.mototrial.sk
![]() |
Pridané: 29.09.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!