Anketa:
Honda odhaľuje skicu novinky 2011 - Crossover s motorom V4 + ďalšie foto!
ZdieľaťPridané: 19.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Bleskovky - Predstavujeme]
Tento motocykel je svojim spôsobom výnimočný – dá sa definovať ako „crossover“, čo znamená motocykel spojený s dvomi druhmi štýlov. Motocykel bude disponovať flexibilitou a charakterom blízkym štýlu Naked avšak so vzpriamenou jazdnou pozíciou a vzhľadom blížiacim sa ku kategórii Cestné enduro.
![]() |
Crossover je motocyklom strednej triedy a napriek tomu, že vyzerá ako zástupca kategórie Enduro, má nízko umiestnené sedadlo, ktoré umožňuje pohodlnú jazdu jazdcom rôznych veľkostí.
Vďaka nízko umiestnenému ťažisku, širokým riadidlám a vzpriamenej jazdnej pozícii je jazda a manévrovateľnosť na tomto motocykli veľmi ľahká a pohodlná.
![]() |
Výskumy v Honde ukázali, že zákazníci chcú motocykel, ktorý vyniká jedinečným štýlom a je vhodný pre jazdu za všetkých podmienok v priebehu sezóny. Honda preto zákazníkov vypočula a takýto motocykel vyrobila.
Táto skica je prvým znázornením motocykla, za ktorého designovou podobou stoja designéri v Honde Design Centre v Ríme. Konečná podoba motocykla bude po prvýkrát predstavená 2. novembra na výstave EICMA v Miláne, kde budú k dispozícii fotografie a oznámený dátum zahájenia výroby a dostupnosť modelu na dealerstvách.
![]() |
Honda takisto v Miláne predstaví nový koncept motocykla s motorom 1200ccm s V4 konfiguráciou, ktorý bol po prvýkrát použitý v modeli VFR1200F, aby ešte viac zvýraznila svoju líderskú pozíciu v impozantnom svete V4 motorov.
Zdroj: Press servis Honda Slovakia
Pridané: 19.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda predstavila nové farby pre rok 2010 - Redakcia
- Continental predstavil novinku pre 2010 - ContiRoadAttack 2 - Redakcia
- Honda predstavuje novú CRF450R 2017 - Redakcia
- Ďalšie novinky 2010 od Hondy – CBF1000, PCX a nová farba pre Transalp - Redakcia
- Honda predstavuje CRF450L - enduro s homologizáciou na cesty - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!