Anketa:
Honda predstavuje CRF450L - enduro s homologizáciou na cesty
ZdieľaťPridané: 24.05.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14876 [Novinky - Predstavujeme]
CRF450L je enduro na cesty aj necesty odvodené od pretekárskeho stroja CRF450R, spĺňa normu EURO4, má dlhé servisné intervaly, kvalitný podvozok, nízku hmotnosť...
Cesta od čisto pretekárskeho stroja k verzii spôsobilej na prevádzku na verejných komunikáciách pri CRF450L vyžadovala mnoho zmien. Pre získanie spôsobilosti musel motor spĺňať emisnú normu EURO4, zatiaľ čo z hľadiska dlhej životnosti a použiteľnosti bolo potrebné venovať značnú pozornosť dostupnému výkonu a jeho charakteru.
Stále ide o CRF450R; je však tichšia, a to tak mechanicky od podvozka a motora, ako aj vďaka novému výfuku. Mapy vstrekovania paliva a zapaľovania teraz riadi O2 lambda senzor; pre lepšie jazdné vlastnosti sa znížil kompresný pomer a vzrástla hmotnosť kľukového hriadeľa. Prevodovka je šesťstupňová – pre dlhšie cestné úseky – a 18-palcové zadné koleso je novo vybavené silentblokmi unášača.
Plasty sa prevzali priamo z CRF450R, všetko osvetlenie tvoria LED diódy, pričom najmä predný svetlomet sa vyznačuje silným prenikavým svetlom. Zväčšená titánová nádrž je zárukou dostatočného dojazdu a súčasťou štandardnej výbavy CRF450L sú všetky prvky nevyhnutné na prevádzku na verejných komunikáciách – ako sú ukazovateľ rýchlosti či klaksón.
Motor
Motor vychádza z CRF450R, prvá veľká servisná prehliadka po 32 000 km, plní emisnú normu EURO4 a je vybavený elektrickým štartérom, 6-stupňová prevodovka.
Zatiaľ čo pri podvozku bola premena z motokrosového špeciálu CRF450R na viacúčelový stroj pomerne priama, motor s objemom 449 cm3 vyžadoval od konštruktérov spoločnosti Honda viac pozornosti. Požiadaviek bolo niekoľko: nutnosť splnenia emisnej normy EURO4 a hlukových predpisov, požiadavky na použiteľnosť širokou škálou jazdcov v mnohých rôznych situáciách na ceste aj v teréne.
Zatiaľ čo základná architektúra štvorventilového Unicam motora zostala zachovaná, zmenil sa rad detailov, ktoré podporujú jeho širšiu úlohu: zväčšila sa hmota kľukového hriadeľa, vďaka čomu sa zotrvačnosť zvýšila o 13 %. To pri jazde v teréne znamená lepšiu kontrolu nad krútiacim momentom a lepšiu odozvu. Došlo k úprave časovania ventilov s dôrazom na širšie a hladšie rozloženie výkonu a krútiaceho momentu; päťstupňová prevodovka sa nahradila šesťstupňovou, ktorá uľahčuje dlhšie jazdy po asfalte; ľavý aj pravý kryt motora sa vybavili vonkajšími krytmi pre zníženie hluku; Alternátor bol posilnený tak, aby bol jeho výkon dostatočný na napájanie LED svetiel a aby dokázal batériu dobíjať aj pri jazde pri nízkych otáčkach. Batéria disponuje vysokou kapacitou.
Vŕtanie a zdvih zostali zhodné ako pri CRF450R (96 mm × 62,1 mm), piest je však pre lepšiu odolnosť namiesto 2 vybavený 3 piestovými krúžkami. Kompresný pomer je 12,0 : 1 (oproti 13,5 : 1). Upravená vzduchová komora privádza vzduch do systému vstrekovania paliva PGM-FI, ktorý riadi lambda sonda v jednom veľkom výfuku (ktorý nahradzuje dva krátke výfuky použité pri CRF450R). Výfukové plyny sa čistia s pomocou systému prisávania vzduchu a katalyzátora.
Maximálny výkon má hodnotu 18,4 kW a krútiaci moment dosahuje maximálnu hodnotu 32 Nm. Z pohľadu rekreačného jazdca sú dôležité najmä spoľahlivosť motora a dĺžka servisných intervalov. Tu kvalita výroby aj konštrukčné riešenia použité pri CRF450L skutočne vyčnievajú; stroj môže prejsť 32 000 km medzi veľkými servisnými prehliadkami, pričom výmena oleja, olejového a vzduchového filtra sa vykonáva každých 1 000 km.
Podvozok
Dvojitý chrbticový hliníkový rám bol v priestore čapov kyvného ramena mierne rozšírený, aby doň bolo možné inštalovať širší motor so šesťstupňovou prevodovkou. Zadný pomocný rám je zhodný, jeho upevnenie však bolo upravené vzhľadom na zadné svetlo a upevnenie vpravo umiestnenej koncovky výfuku.
Rázvor kolies sa oproti CRF450R zvýšil o 18 mm na hodnotu 1 500 mm, čo prispieva k vyššej stabilite. Obe verzie, R aj L, majú vidlicu predsadenú o 22 mm. Pohotovostná hmotnosť je 130,8 kg; sedlo sa nachádza vo výške 940 mm.
49 mm inverzná vidlica Showa s oceľovými pružinami – s možnosťou nastavenia predpätia a tlmenia v kompresii – je vzadu doplnená o plne nastaviteľný zadný tlmič Showa s prepákovaním Pro-Link. Vlnovitý kotúč s priemerom 260 mm zaisťuje účinný rozptyl tepla, vyšší brzdný účinok a lepší pocit vďaka dvojpiestovému strmeňu; na zadnom kolese sa použil 240 mm vlnovitý kotúč s jednopiestovým strmeňom.
Zatiaľ čo pri verzii CRF450R má zadné koleso rozmer 19 palcov, pri CRF450L sa použilo koleso 18-palcové (kvôli použitiu pneumatík s enduro špecifikáciou), ktoré je navyše vybavené silentblokmi unášača pohlcujúcimi nárazy od reťaze.
Svojím vzhľadom CRF450L plne odkazuje na CRF450R. Zhodný je zadný blatník, bočné panely aj ochranná krycia doska. Štíhle bočné kapoty ukrývajú zväčšený chladič vybavený elektrickým ventilátorom. Všetko osvetlenie (vrátane ukazovateľov smeru a osvetlenia evidenčného čísla vozidla) je z LED diód; ukazovateľ rýchlosti, klaksón, spínač brzdového svetla a zrkadlá vyhovujú zákonným požiadavkám. K vyššiemu pohodliu jazdca prispieva bočný stojan. Verzia CRF450R je vybavená 6,3-litrovou titánovou nádržou; CRF450L má objem nádrže o 1,3 litra väčší (7,6 l). Viečko palivovej nádrže je uzamykateľné.
Moto by mala byť dostupná koncom tohto roka, cena zatiaľ nie je známa.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF450L |
Rok: | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 449 ccm |
Max. výkon: | 25.02 k (18.40 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 32 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 130.8 kg |
Výška sedla: | 940 mm |
Rázvor: | 1500 mm |
Dĺžka: | 2280 mm |
Šírka: | 825 mm |
Výška: | 1260 mm |
Svetlá výška: | 315 mm |
Objem nádrže: | 7.6 l |
Doplnková výbava: | |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Iná výbava: | 49 mm USD vidlica Showa, vzadu Tlmič Showa + prepákovanie Pro-Link |
Pridané: 24.05.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Cena novinky Honda Transalp je 9 990 eur - Redakcia
- Motonovinky roku 2003 - Awia
- Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov - Awia
- EICMA 2019 - Suzuki ukázala nový V-strom 1050 a 1050 XT - Awia
- Yamaha oficiálne oznámila cenu modelu Ténéré 700 2019 a dátum uvedenia na trh - Redakcia
- Honda Super Cub C125 2019 prichádza do Európy! - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian - Redakcia
- Nové pneumatiky Mitas TERRA FORCE-R na cestovné ednurá dostupné od apríla 2016 - Redakcia
- Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku - Awia
- MEGA foto / video galéria: nové BMW R 1250 GS a R 1250 RT 2019 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora