Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29722
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17576)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12146)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda predstavila nové farby pre rok 2010

 Zdieľať

Pridané: 04.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11011 [Bleskovky - Novinky]

Pred nejakou hodinku Honda uvoľnila fotky modelov s novými farebnými kombináciami a ľahkými dizajnovými alebo technickými zmenami. Najviac pozornosti sa dostalo CBR1000RR a novej variante Shadow 750 Black Spirit.

Veľká CBR prichádza s jednou veľmi zaujímavou a u Hondy nezvyčajnou kombináciou striebornej a oranžovej metalízy:

 CBR1000RR 2010
CBR1000RR 2010

Okrem toho bola modifikovaná zadná časť (ostrejšie hrany, priehľadný kryt koncového svetla), kryt výfuku a kľukový hriadeľ.

Zmene farieb sa nevyhla ani šesťstovková CBR. Najzaujímavejšou kombináciou je určite táto, vyzerajúca ako keby biela motorka narazila do vedra z čiernou farbou:

 CBR600RR 2010
CBR600RR 2010

Úplne novým modelom je Shadow 750 Black Spirit. Vychádzajúc z amerického štýlu, veľa dielov, ktoré sa inak pýšia chrómom, bolo odetých do čiernej farby (motor, svetlo, ráfiky...).

 Shadow 750 Black Spirit 2010
Shadow 750 Black Spirit 2010

A pozor, obe doterajšie "vétečka" budú od budúceho roka k dispozícii aj s ABS! V lakovni aj ony prešli oranžovou farbou - Spirit v nej bude celý, Shadowka v kombinácii s čiernou.

 Shadow a Shadow Spirit 2010
Shadow a Shadow Spirit 2010

Za zmienku stojí aj nová bordová farba na CB1000R s povrchom rámu za motorom vo farbe:

 CB1000R 2010
CB1000R 2010

 CBF600N a CBF600S 2010
CBF600N a CBF600S 2010

 Varadero 125 2010
Varadero 125 2010

 SH125i 2010
SH125i 2010

Ostatné modely s novými farbami:

  • Deauville 700 / ABS
  • Varadero 125
  • SH300i / ABS
  • SH150i / ABS
  • SH125i / ABS

Pridané: 04.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »