Anketa:
Seriál MM SR quadcross ADNRENALÍN QUAD CUP 2010 uzavretý
ZdieľaťPridané: 15.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Motocross]
Prvú októbrovú nedeľu sa v Šenkviciach uzatvoril tohtoročný seriál medzinárodných majstrovstiev SR v quadcrosse ADRENALÍN QUAD CUP 2010. O zhodnotenie končiacej sezóny sme požiadali Andreu Zmajkovičovú – členku športovej komisie TPM (motokros) za quadcross.
V našich medzinárodných majstrovstiev SR bolo pre sezónu 2010 naplánovaných osem pretekov, nakoniec sa uskutočnilo 7 podujatí (1 pretek bol zrušený a 1 sa uskutočnil v náhradnom termíne) a to : Šenkvice, Levoča, Sverepec, Horné Plachtince, Vištuk, Žilina a opäť Šenkvice.
Najväčšiu účasť sme zaznamenali na prvom podujatí v Šenkviciach 17. apríla 2010 – 72 jazdcov.
![]() |
Počty účastníkov na jednotlivých pretekoch seriálu sa líšia i vzhľadom na nestále počasie, ktoré nám tento rok narobilo dosť problémov pri zabezpečení sezóny. Napriek tomu sme nemali žiadne vážne zranenia. Veľmi nás teší neustály nárast počtu jazdcov zo zahraničia a to hlavne z Českej republiky, Poľska, Maďarska a Rakúska, čo je nesporným dôkazom neustále sa zvyšujúcej popularity a organizačnej úrovne podujatí quadcrossu u nás. Dôkazom tohto je i skutočnosť, že tohto ročný titul medzinárodného majstra Slovenska nakoniec putoval do Českej republiky.
Pri hodnotení sezóny 2010 nemožno nespomenúť i nás veľký úspech na medzinárodnej úrovni. Kde náš reprezentačný tím v zložení Roman Repa, Matej Prostinák a Matúš Dodok po prvý krát v histórii štartovali na majstrovstvách Európy družstiev v quadcrosse, ktoré sa uskutočnili 25. - 26. septembra 2010 vo Sverepeci. Napriek veľmi náročným podmienkam tím obsadil pri svojej premiére vynikajúce 10. miesto s rovnakým počtom bodov 67 ako mali Švédi. Uvedené umiestnenie je nie len úspechom, ale i potvrdením úrovne našich quadcrossových jazdcov v rámci Európy.
![]() |
M.Prostinák, M.Dodok |
![]() |
R.Repa |
Napriek všetkým problémom, ktoré nás tento rok stretli možno sezónu 2010 hodnotiť ako úspešnú, za čo patrí veľké poďakovanie nie len súťažiacim jazdcov, ale i partnerom ktorí nám značnou mierou pomohli v dnešnej zložitej ekonomickej situácii zabezpečiť športovú sezónu 2010.“
Víťazom MM SR quad crosse 2010 sa stal český jazdec Lukáš Studený (576 b.). Na druhom a treťom mieste skončili slovenskí jazdci: 2. Matej Prostiňák (523 b.), 3. Matúš Dodok (480b.)
V pohárových triedach Andrenalín quad cupu zvíťazili: Elite: Michal Gábor,ČR ; Senior: Roman Oštrom,SVK; Hoby open: Denis Hanko, SVK; Junior – David Stejskal,ČR ; Super junior – Jakub Dudík, SVK.
Zdroj: SMF
Pridané: 15.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!