Anketa:
Prvé fotky Triumph Tiger 800 a 800 XC
ZdieľaťPridané: 21.10.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8165 [Bleskovky - Predstavujeme]
Takže po mesiacoch úvah, postupného odhaľovania a videí, ktoré ukázali veľmi málo, sú vonku prvé oficiálne foto adventure biku z Anglicka - Tiger 800 a 800 XC.
![]() |
O Triumphe Adventure sme napísali:
02.09.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4042 [Bleskovky - Novinky]

Triumph „Adventure“ – potvrdené dve verzie
Triumph naťahuje a naťahuje. Do sveta vypustili ďalší kúsoček puzzle, ktorý pasuje do skladačky menom Adventure.
06.08.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6170 [Bleskovky - Novinky]

Triumph pomaly odhaľuje nový model „Adventure“
Triumph vypustil na svetlo sveta ďalšie video, ktoré má odhaliť kúsoček z novopripravovaného modelu.
13.07.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5849 [Bleskovky - Novinky]

Novinka z Anglicka - Triumph „Adventure“
Po rokoch špekulácii sa Triumph chystá vypustiť na cesty aj necesty novú adventure mašinu.
Tiger 800 by mal byť oficiálne predstavený už na nadchádzajúcej výstave v Miláne 2. novembra. Sú potvrdené dve verzie, cestnejšia a verzia XC, ktorá smeruje viac do off-roadu.
![]() |
Tiger 800 |
Model XC sa odlišuje niektorými detailami ako montovaným plastovým zobákom, krytmi rukovätí, vypletanými kolesami. Z fotiek je to ťažké potvrdiť, ale predpokladám, že vpredu bude vypletané 21-palcové koleso, ktoré je vhodnejšie do terénu. Offroadovo zameraného jazdca však už z fotiek pravdepodobne nepoteší výfukové potrubie pod motorom, ktoré by tak mohlo byť ľahko poškodené. Uvidíme, ako to bude naživo.
Oba modely si to aj kubatúrou namierili rovno proti bavoráckej F800 GS.
![]() |
Tiger 800 XC |
Video:
![]() |
![]() |
![]() |
Foto: www.triumphadventure.com a MCN
Pridané: 21.10.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!