Anketa:
Triumph pomaly odhaľuje nový model „Adventure“
ZdieľaťPridané: 06.08.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6166 [Bleskovky - Novinky]
Triumph vypustil na svetlo sveta ďalšie video, ktoré má odhaliť kúsoček z novopripravovaného modelu.
![]() |
Skutočné čísla ostávajú aj naďalej iba neznámou veličinou. Triumph predstavuje v nasledujúcom videu nový motor, ktorý bude použitý v ich novom adventure biku. Ako ale býva zvykom pri takýchto predstavovačkách, video toho veľa neodhalí. S istotou sa dá povedať len to, že motor bude trojvalec. O tom aká to bude motorka zrejme viac napovedia „špionážne“ fotografie.
![]() |
![]() |
![]() |
Zdroj & foto:www.triumphadventure.com
Pridané: 06.08.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Triumph predstavil nový Tiger 900 hneď v troch verziách 900, 900 GT a 900 Rally - Awia
- Triumph pripravuje nový model Trident 2021 - Awia
- Triumph predstavuje nové veľké Tiger Explorer - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09 - zeON
- Mega foto galéria: Triumph predstavil inovovanú radu Bonneville pre rok 2016 - zeON
- Moto Morini predstavuje model 3 1/2 s novým V2 motorom 350 ccm - Awia
- Triumph predstavuje novú motokrosovú 450cc s Rickym Carmichaelom - Redakcia
- Vyskúšali sme KTM street modely 2009 v novom Motoshope Žubor v Banskej Bystrici - Awia
- KTM CEE predstavila nové modely 2008 na slovenskej pôde - Cacao
- Harley-Davidson predstavuje ďalšie tri nové modely pre rok 2014 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!