Anketa:
Honda SW-T 600 v Miláne?
ZdieľaťPridané: 27.10.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 18879 [Bleskovky - Predstavujeme]
Honda oznámila, že v Miláne predstaví 8 nových modelov. Niektoré z nich sme už naznačili, iné mierne poodkryl priamo výrobca. Dá sa ale predpokladať že medzi nimi bude aj maxiskúter, alebo rovno dva?
Honda SW-600 T:
![]() |
Asi prvou novinkou by mal byť nasledovník 400-vky, skútra roka 2009 podľa vás. SW-T 400 sme testovali aj my v redakcii:
02.06.2009 - Cacao Čitatelia: 22352 [Testy a predstavenia - Test]
Pracant na každý deň, skúter roka 2009, to je Honda SW-T 400
V poslednej dobe je to už druhá motorka, ešte k tomu aj Honda, na ktorej som jazdil a chýbala jej klasická „šaltpáka“, do ktorej by sa aspoň občas dalo kopnúť. Chyba alebo výhoda? Poďme sa tomu pozrieť na zúbok.
600-vka už bola predstavená v Japonsku pod názvom Silverwing 600 GT. Zdedila dizajn úspešnej štyristovky, pohon zaobstará paralelný dvojvalec s výkonom 37 kW pri 7500 ot./min. Uvidíme, či sa už budúci utorok dočkáme európskej verzie tohto stroja možno aj so systémom start/stop, ktorý je v modeli PCX.
![]() |
![]() |
![]() |
Dlho očakávaný konkurent pre Yamahu T-max 500?
Ďalším nový maxiskútrom od Hondy by mohol byť dlho očakávaný rival pre Yamahu T-max 500. Takže novy športovo zameraný skúter by sa mohol dizajnovo ponášať na štýl ktorý priniesla VFR1200, základom by mal byť pevný hliníkový rám, veľké 17-palcové kolesá. A čo technika? Možno honda siahne aj po motore a prevodovke z modelu DN-01. Nateraz sú toto všetko iba dohady a pozrieť sa môžeme len na fotomontáž. Všetko Honda ukáže svetu už budúci utorok v Miláne.
![]() |
| Fotomontáž - ako by mohol vyzerať športový GT maxiskúter Hondy |
![]() |
zdroj: motoblog.it, www.scooter-station.com, fotomontáž David Negrello
Pridané: 27.10.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť a po prestávke nebude chýbať ani Juraj Varga na bugine
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!














