ISSN 1336-6491 | Online: 2515 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Manínska Tiesňava 2003

 Zdieľať

Pridané: 27.06.2003 Autor: bobak
Čitatelia: 6335 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Manínska Tiesňava 30.05. – 01.06.2003
Motozraz Sveta motocyklov
Opäť na scéne

účastníci: Micha, Kaka, MC Vlado

Počasie praje a my štartujeme predávať. Tentokrát iba v tandeme Micha (už nie blondína) a Kaka (natur blond – ako píšu na krabičke). Dorazíme a kemp bez ozvučenia. Kaka unudene pozoruje chlapov a snaží sa nájsť vhodný objekt, zatiaľ čo ja bojujem so zákazníkmi požadujúcimi zľavu. Vystúpenie propagovaného Paľa Drapáka nás nijako neohromilo a už vôbec neochromilo. Rozmýšľam, ako to tu zvládnem, keď v tom je večer. Balíme tovar a hopsa na pivko (ja síce nealko, ale tvrdím, že ide o chuť). Teraz už začínam meniť pohľad na dnešný večer a skupinka Dorian Gray z PB ma v tom úspešne podporuje. Zábava pokračuje, motorkári sa bavia, všade sa popíja a dnes, kým je málo pešiakov, pozeráme ako nadšenci pália gumy a napomáhajú k zničeniu ventilov. Vôbec im nevadí, že oprava bude stáť kopec prachov, veď žijú len raz a všetkým ukázať ako im „to“ strieľa, je teraz na prvom mieste. V tomto ritme pokračujeme a s prvými rannými lúčmi odchádzame trochu schlafen. No asi je to už zbytočné.

Po troch hodinách spánku a opäť povinnej rannej káve, nás prepadá pocit neopísateľného šťastia. V záchvate zúfalstva a otázky „čo od dobroty?“, zafarbím Kake konce blonďavých vláskov na fialovo (nech hviezdi aj ona, veď nemusím stále ja). Po pohľade do zrkadla, vymódené na horúce počasie, sa nám srdce rozbúcha a tlak zdvihne na neurčitú hranicu od očakávania, čo nám deň prinesie. Ledva sa dostaneme do kempu, lebo po celej ceste sa trúsia motorkári s opicou za krkom a hľadajú niečo, čo im zaženie bolesť hlavy a ukludní rozhádaný žalúdok. Príchod na miesto celého diania konečne po rokoch ohlušuje super hudba a žiadne plážovky. Chlapci „dídžeji“ sa konečne naučili, čo chceme počúvať a čo nás vyburcuje k zábave. Jazdcov pribúda v hojnom počte. Na všetkých badať eufóriu z jazdy a radosť z opätovného stretnutia. MC Vlado pobehuje a zháňa bláznov na strieľanie – nie ozajstné, iba paintball. Celý priebeh streľby dopĺňa jeho komentár v našom žargóne a hudobné křoví mu robia chalani z Ramsteinu a im podobní. Kaka ešte stále nezotavená z ranného šoku, ma bohapusto opúšťa s nejakým magorom na spanilú jazdu. Príkazom dostáva všetko nafotiť, tú ohromujúcu kolónu bláznov (cca 1300 moto). Nesmejte sa, tento krát film založila dobre, tak budú aj ozajstné foto, nielen v našej pamäti. Vracia sa vysmiata, šťastná a páchnuca benzínom – Chanel 5 aký poznáte. Súťaže pokračujú jazdou na párok, hľadaním v sene a inými typickými zábavkami. My sme na výbornom fleku a evidujeme každú pribudnutú motorku. Poradové čísla na reflektoroch rapídne stúpajú a my sa opäť utvrdzujeme, že je tu nový rekord v počte účastníkov a Manínska je zúfalo malá. Na druhej strane, rekord však nezlomili kočky ochotné odhaliť svoje vnady na „Miss mokré tričko“. Tu platí nepriama úmera – čím viac chlapov, tým menej súťažiacich slečien. Zdá sa, že prihlúpla emancipácia sa rozmáha aj tu. Aspoň, že sme predtým stihli omrknúť Amazonky zápasiace v blate. Hodiny letia ako zbláznené a my balíme a pomaly sa prepracovávame k vytúženému pivku. Noc potiahneme bez zbytočného spánku a hovoríme si, že si to treba riadne vychutnať a užiť. Ráno pokračujeme (po osviežujúcom a každoročnom daždi) v Hričove na letisku. Naše oči vyzerajú..., no nebudem ďalej opisovať ako. Veď máme tmavé bríle. Oblaky nás trošku strašia, no šprintéri napriek tomu podávajú perfektné výkony. „Niekto“ sa snaží vzlietnuť až k oblakom a „niekto“ zase predvádza svoje umenie viac na zemi. Všetko ide ako po masle, len pre nás je trošku problematické udržať oči otvorené. Z tohoto dôvodu balíme trošku skôr ako zvyčajne. Teraz nám už spánok nepripadá ako strata času. Ponáhľame sa domov, hodíme si šlofíka a bude sa nám snívať o mašinách, mašinách a mašinách...

Micha a Kaka

Pridané: 27.06.2003 Autor: bobak Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »