Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2031 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29882
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

KGB – Tomky 2003

 Zdieľať

Pridané: 03.07.2003 Autor: bobak
Čitatelia: 6526 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Po dovolenke oddýchnuté, správne naladené, podvečer vyrážame robiť biznis. Tentokrát sme vyfasovali malé auto, ledva sa natrepeme. Utešuje ma však predstava, že lepšie sedí v zákrutách a cesta na Tomky je nimi fakt naplnená. Trošku blúdime, hoci sme si pribrali oblonďavenú Ciu, ale tento hlavolam za nás vyriešia traja seničania. Majú rovnaký cieľ,
tak sa ich snažím držať. Trošku mi to robí problémy, lebo sú to jogurťáci a vyložene sa vyžívajú v ostrejšej jazde.

KGB – Tomky 2003
20.06 – 22.06.2003
Účastníci: Micha, Kaka, Cia

Privítanie máme excelentné a originálne: vynervovaný Advokát sa nám vrhne na prednú kapotu a s touto jeho polohou máme zrazu cestu voľnú. Atmosféru opisovať nemusím, veď ju máme všetci neustále pred očami. Upúta ma ale obrazovka, kde bežia predchádzajúce ročníky a fešák s prúžkovanou hlavou dokumentujúci celý tento hurhaj. Dnes otravovať zákazníkov, aby si niečo kúpili, už nebudeme a radšej sa ideme ubytovať. To je ďalšia facka. Motel je maličký, ale o to príjemnejší a výhľad z izby priamo na jazero nám neustále pripomína, že v prípade potreby sa budeme mať kde schladiť. V momente sa hodíme do „gala“ a späť medzi našich. Už z diaľky počujem Horkýže Slíže. Ťažko sa mi kráča, popri tom spieva a ešte aj poskakuje. Muzička huláka, pivko sa čapuje (k našej spokojnosti aj s penou), všade motorky a hluk derúci sa z beztlmičových výfukov – čo viac nám chýba. Zábava sa ako vždy ťahá do ránka bieleho, všetci sa bavia odviazane a od srdca, neočumovaní stádom pešiakov a ľuďmi s predsudkami. Ja, aj keď na dovolenke som pivný režim dodržiavala poctivo, po dvoch pivách a troške rumu podlieham a snažím sa dostať za Ciinej asistencie do postele.
Ráno sa preberáme dlhšie ako zvyčajne a do kempu idem s absurdným predsavzatím, že „už nebudem piť“. Tu už je všetko v plnom prúde. A Advokát opäť prekvapuje! Z tuningovo upravenej škodovky ziape a zvoláva motorkárov na projížďku. Je jasné, že približovadlo chce zaujať, tak zhodilo všetko ošatenie – blatníky, kapota, dvere, strecha... a k spokojnosti obdivovateľov, prevezie naraz viac ako dvoch ľudí. Už teraz vzbudilo rešpekt a úctu. Prenikavý hlas usporiadateľa prehluší aj urezané výfuky a nikto si nedovolí mu odporovať. V kempe zostáva iba pár poopičných stavov a predávajúci v stánkoch. Po návrate, všetci ukojení jazdou, sa zapájajú do súťaží. Počujeme zavíjanie Moskvichového motora, keď baľšaja technika nie a nie sa zadrieť, a vzápätí kvílenie utekajúceho prasiatka, ktorému dochádza, že toto je jeho boj na život a na smrť. Pre každého nezapojenie sa do nejakej „asi“ súťaže je pohanou. Aj keď ceny za víťazstvo sú hodnotné, dôležité je zúčastniť sa a poriadne zabaviť.
Pri večernom balení tovaru nás sprevádzala skupinka Dereš, popri tom sme stihli ešte mrknúť na nám známe Dixove kaskadérske kúsky. GLADIATORi nás zaskočili svojou dochvíľnosťou a tak záverečné vhadzovanie tovaru do auta sa skôr podobalo jazde na húsenkovej dráhe. Tie litre dnes skonzumovanej kofoly dodali mojím hlasivkám silu, Kaka s Ciou ma doplnili a spoločne sme prekričali aj mužské alty. Nasleduje Miss mokré tričko a tu nastáva menší „problém“ – súťažiacich je viac než dosť. Rekord láme aj dĺžka trvania súťaže, až napokon nedočkavý Motúz a RED DEVILS BAND vystriedajú v hudobnom doprovode dídžeja. Pred pódiom to vrie, povzbudzujúci dav sa vo vytržení hádže o zem - áno, aj o mäkké pristátie je postarané – pena z penostroja sa v obrovských chumáčoch valí na zem. Ešte stále súťažiace slečny a možno aj panie, vyburcované takýmito prejavmi sympatií, sa postupne uvoľňujú až končíme pri takmer lesby-show. Nálada je perfektná. Možno preto, lebo celý deň sme nemali minútku, aby sme sa začali nudiť a možno preto, lebo....mesiac svieti. Vzdávame to až nadránom a v útulnom moteli si v polomrákotách ešte rekapitulujeme deň.
Ráno, tento krát bezbolestné, sa naštartujeme kávičkou a pozorujeme tú charakteristickú scenériu – prebúdzajú sa, balia stany, zahrievajú motory...., stihnú si dať ešte jedno pivko pred odchodom? Sú nevyspaní, vykričaní, vyšantení, rozbití, spotení, špinaví a sú to praví motorkári.

Micha - autor
Kaka – OTK

Pridané: 03.07.2003 Autor: bobak Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »