Anketa:
FARAONS SEKULE - Naša prvá letná akcia od A po Z
ZdieľaťPridané: 19.06.2003 Autor: bobak
Čitatelia: 9773 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
17. - 18. máj 2003 - Malé Leváre
Krst klubu FARAONS SEKULE
účastníci: Micha, Kaka, Bobák
Ako správne blondíny sme si vybrali cestu síce kratšiu, ale o to bohatšiu na zákruty. Celú cestu nás sprevádzali moje hysterické záchvaty a trúbenie na všadeprítomných, šmatlavých dôchodcov. Nechápem prečo toto teplé dopoludnie netrávili vo vychladenom kostole. Keďže Kaka ponocovala niekoľko týždňov, trénujúc sa na letné zrazy a hlavne poslednú noc fandila skupine Lucie, opakovane prehliadala správnu odbočku k vytúženému kempu, za aktívnej pomoci Bobáka. O to, čo sme sa oneskorili, nás nadšenejšie vítali usporiadatelia. Ujal sa nás Gizbern a splnil nám každé prianie. Vybrali sme si miesto na stánok a pri vykladaní tovaru sme po sebe bliakali a snažili sa prekričať hlas takých hviezd ako Iron Maiden, fešákov z AC/DC a Deep Purple....
Po zaplatení vstupného dostal každý motorkár doštičku pod bočák, úvodné pivko a gulášik. Revanšovať sa museli účasťou na pripravenom programe a cez prestávky si odskočili osviežiť hrdlo pivkom, zajedli ho cigánskou z nezvyčajne čistého mäska. K dispozícií boli aj rôzne "zápražky", pre odpadávajúcich káva, zmrzliaci sa zahriali čajom a zahryzli si neodmysliteľné chipsy.
![]() |
Aj keď sme si nezaplatili vstup (asi nejaké privilégium, keď sme sa snažili pracovať), zapojili sme sa hneď do prvej súťaže - hod pneu. Kaka - dziefča z dzedziny - vrhla iba 5,3 m a mne sa tak zapáčila tá ojetina, že som sa jej nechcela pustiť - hod 3,2 m - poľutovania hodný výkon. Napriek tejto potupe pristúpi ku mne fešák na japoncovi a vraj celú cestu nás sprevádzali moje hysterické záchvaty a trúbenie na všadeprítomných, obľúbenú horčicu, sa nedá zahanbiť a už sedí na véčkovej mašine. Párky moc nemusím, tak hltám len konček. No Kaka opäť lepšia! Výkon 7,4 cm jej zabezpečil totálne prvenstvo. Bobák tiež prispel k našej povesti celkom slušným výkonom v slopaní piva. Uf nezahanbil! Aj keď sme sa všetky tieto krásne okamihy snažili zvečniť, bolo nám to na prd - film zle založený, ale to sme zistili až doma. Blondína sa na plno prejavila aj v tejto "disciplíne". Odteraz budeme nosiť dva foťáky. Súťaže v rodinnej atmosfére pokračovali až do neskorého večera a my sme sa zabávali a povzbudzovali potiacich sa motorkárov. Generálny riďo vykonal kontrolu, vypil pivko a po jeho odchode začíname pomaly baliť. Za tmy a vo svite mesiaca, nadišiel čas vhodný pre krst farieb klubu. Hudobný podmaz robila skupina LC-DC a prvé pokrstené farby mala na sebe kočka so super telom. Úloha splnená, organizačne zvládnuté všetko na jednotku s hviezdičkou,... môžu sa ísť doraziť aj usporiadatelia. Do rána bieleho pokračuje tá super zohratá skupina vo svojom excelentnom vystúpení, mladý gitarista predvádza show a spevák medzi šlukmi "vrieska" vymakanou angličtinou texty pesničiek.
![]() |
Ráno ďakujem všetkým svätým za osvietenie pri večernom, niekoľkonásobnom odmietaní alkoholu a vstávam super vyrelaxovaná. Jediná stopa po včerajšej zábave je môj a Kakin hlas, ktorý nás celé doobedie zrádzal a odmietal rešpektovať príkazy z mozgu (z čoho?). Slnko páli, voda láka a ja osamote popíjam raňajšie potrebné kafé. Obzerám pozostatky včerajšej zábavy a zhlboka sa snažím ešte raz zacítiť pach výfukových plynov a spálenej gumy. Spomínam s troškou ľútosti na včerajšok, spomínam na ľudí zabávajúcich sa v spoločnosti, ktorú si vybrali, ktorej sú súčasťou, kde motorkárom prúdi v žilách namiesto krvi benzín, pot im steká v podobe oleja a srdce bije v rytme 4-taktu, niektorým aj 2-taktu. So stupňujúcimi úvahami sa smútok pomaly vytráca a nahrádza ho radosť z ďalších stretnutí, kde sa pokec točí okolo motorov a motorov a motorov.....
JE NÁM ALE FAJN NA TOM POSRANOM SVETE, ŽE?
Micha + Kaka
Autor foto: TTom
![]() |
Pridané: 19.06.2003 Autor: bobak Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda CB 600 F Hornet 2003 – Šantenie s nahou kráskou - Ridgeback
- KTM Super Duke 1290 R 2014 - tak trochu prítulná beštia - zeON
Ďalšie články tohto autora:

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!